• Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

ja sådär , då är den tredje tråden i ordningen startad.. här kommer det klottras, tro mig!

Gör även en lista på vilka vi hittills är i gänget

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)

27 september

Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

.. sädär, hoppas jag inte glömt ngn nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-09 13:20
    Lite hjälp till er nya i tråden

.. för att komma med på listan, kopiera senaste listan i tråden, kopiera in det i ett inlägg och lägg till ert namn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 07:17
    uppdaterar med en ny listan då många kommit till

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)

27 september

Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
  • Ullrika
    äckling skrev 2008-04-23 18:57:43 följande:
    Tar mig friheten att lägga till Ullrika i listan
    Tackar !
  • Lillsnufflan

Fröken förväntan skrev 2008-04-23 17:26:25 följande:

Låter lite som min klänning? Den är snävt A-linjeformad och har ett litet kort släp. Den är i två lager, siden och spets. Den finns att beskåda i mitt galleri. Skickar med en länk på en annan klänning som kanske också liknar det du tänker dig?!www.parisette.com/html/4070.html...lite inspiration
    Precis som din klänning faktiskt! Jag ritade en skiss av klänningen jag vill ha som såg ut precis så, fast jag vill helst ha lite enklare material eftersom vi tänkte ha lite bondbröllopstema och då känns bomullsspets lite mer... lantligt, kanske.

Men du har köpt din antar jag? Jag hade tänkt sy min själv (eller rättare sagt, låta min mormor sy för hon kan verkligen, jag ska nog hålla mig till att hjälpa till att fålla och så).

Om någon råkar få syn på ett mönster som ser ut/går att modifiera till något liknande kan ni snälla tipsa mig?
  • Fröken förväntan
    Lillsnufflan skrev 2008-04-23 22:33:58 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-04-23 17:26:25 följande:Precis som din klänning faktiskt! Jag ritade en skiss av klänningen jag vill ha som såg ut precis så, fast jag vill helst ha lite enklare material eftersom vi tänkte ha lite bondbröllopstema och då känns bomullsspets lite mer... lantligt, kanske.Men du har köpt din antar jag? Jag hade tänkt sy min själv (eller rättare sagt, låta min mormor sy för hon kan verkligen, jag ska nog hålla mig till att hjälpa till att fålla och så). Om någon råkar få syn på ett mönster som ser ut/går att modifiera till något liknande kan ni snälla tipsa mig?
    En sömmerska borde kunna rita ett mönster men frågan är väl vad det kostar... borde ju inte vara jättedyrt för det kan väl inte ta så lång tid? Eller? Någon som vet?
  • kexxet

Helena Johansson skrev

Åhhh en fråga till om blommor... Jag älskar ranunklar men finns de att få tag på 6 september tro? Hoppas nån vet
    Nej, tyvärr så finns det inte..Som sagt så är det en vårblomma..
  • lanovia 08

Jag vet inte, men tror inte det. Tyvärr blir nog trådstarten för lång om vi skall uppdatera när det kommer nya. vilket ju trevligt nog sker rätt ofta. Vi får nog nöja oss med att uppdatera TS listan när vi startar ny tråd. 1 månad kvar till denna stängs...

Snart fru Wennerström skrev 2008-04-23 18:05:52 följande:

haha är rädd att trådstarten kommer ta upp för mycket av sidorna, tar redan upp en halv sida. hm, kan man ta bort gammalt i trådstarten? ngn som vet? Fröken förväntan skrev 2008-04-23 14:46:30 följande:
  • Snart fru Wennerström

ja precis de e jättetrevligt när de kommer nya!.. jag hoppas ingen uppfattade det som tvärtom
    så vi får uppdatera det när nästa öppnas istället
    bra att du håller kåll på när de e dags lanovia
    lanovia 08 skrev 2008-04-24 08:11:18 följande:

Jag vet inte, men tror inte det. Tyvärr blir nog trådstarten för lång om vi skall uppdatera när det kommer nya. vilket ju trevligt nog sker rätt ofta. Vi får nog nöja oss med att uppdatera TS listan när vi startar ny tråd. 1 månad kvar till denna stängs...Snart fru Wennerström skrev 2008-04-23 18:05:52 följande:
  • Schükano

Det är bra Snart fru Wennerström och Ianovia 08 att ni håller koll på oss. Kul att så många är med i vår tråd

• Kärlek08

Jag tänkte ha ranunklar i min bukett, för jag älskar dem. Vet du vad jag har gjort? Beställt vita ranunkellökar på nätet. De ska jag plantera i min trädgård, vårda ömt och hålla tummarna för att de blommar till bröllopet... Det kräver iofs både en trädgård (eller en stor kruka iaf), en aning kunnande om blommor och lite tålamod och hopp men de ska blomma juli-sep så rent tekniskt borde det funka. Jag har dock en plan B bestående av rosor ifall det inte funkar. Jag kommer även ha hemodlade vita luktärter i min bukett och de har jag hittills aldrig misslyckats med... Lycka till!!

Helena Johansson skrev 2008-04-23 22:10:45 följande:

Åhhh en fråga till om blommor... Jag älskar ranunklar men finns de att få tag på 6 september tro? Hoppas nån vet
  • Kärlek08

Skonie och fröken förväntan: Era klänningar är jättevackra på er! Jag skulle inte se klok ut i ngn av dem men ni som är lite skira i kroppsbyggnaden ser underbara ut i spets. Jag är mer åt kroppsbyggarhållet ja behöver ngt rejält.

• Fröken förväntan

Kärlek08 skrev 2008-04-24 10:06:32 följande:

Skonie och fröken förväntan: Era klänningar är jättevackra på er! Jag skulle inte se klok ut i ngn av dem men ni som är lite skira i kroppsbyggnaden ser underbara ut i spets. Jag är mer åt kroppsbyggarhållet ja behöver ngt rejält.
    Tack Ja, det är tur att det finns så mycket att välja på. Jag provade Asperan som du ska ha och "let me tell you"... den är mycket snyggare på dig! Sen kan man ju diskutera det här med kroppsbyggarhållet på kroppen... knappast
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*