• Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

ja sådär , då är den tredje tråden i ordningen startad.. här kommer det klottras, tro mig!

Gör även en lista på vilka vi hittills är i gänget

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)

27 september

Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

.. sädär, hoppas jag inte glömt ngn nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-09 13:20
    Lite hjälp till er nya i tråden

.. för att komma med på listan, kopiera senaste listan i tråden, kopiera in det i ett inlägg och lägg till ert namn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 07:17
    uppdaterar med en ny listan då många kommit till

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)

27 september

Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
  • FoxyLoxy

Oj Oj vad alla börjar vakna till liv... solen strålar och blivande brudar också...

Vad skönt att höra att man inte är sist.. vi ska ner och beställa inbjudningskorten i morgon (Sitter framför mig med mallen och är allmänt pirrig nu när allt är på pränt...)
    Vi planerar att skicka ut dem i slutet på april- mitten på maj och sen OSA den 15/7.

Fick äntligen godkänt från vår stråkvartett om våra låtval och har varit nere och beställt noter till allt.

Min m2b har varit och beställt kläder till sig och bestman.

Och han har beställt våra vigselringar idag...

Vi ska till London nästa vecka- köpte en resa med fotbollsmatch till min m2b när han fyllde år- ska bara försöka och komma ihåg att det faktiskt är hans present och inte min shoppingrunda.. Men det kommer att bli svårt, kan se mig själv "men hjärtat- BARA denna butiken också...)
    Hoppas att komma hem med mina skor.. ska bara hitta dem

Nåja det börjar rulla på så smått även här

Och till sist...välkomna alla nytillkomna...

• Kärlek08

Välkomna alla nya!!! Undrar just hur många som kommer ligga på listan i början av september...

Jag har varit och provat min vigselring!!! Det var så kul, trots att den inte alls är färdig. Men, den satt perfekt och insidan är liksom klar. Jag har fått se stenarna också, alldeles perfekt blå färg. Nu ska de fattas in och sedan ska hon slipa till ringen så den passar till förlovningsringen. Jag är så spänd på resultatet!! och det får jag inte se förrän i maj.... Fast det kanske är bra så jag inte provar ihjäl mig innan bröllopsdagen...

Har kollat in underkläder också... känns som om man kommer spräcka budgeten där, jag vill ju ha ngt fint men jag vill ju även ha användning av dem efteråt också... såg dock en korsett to die for men den kostade 1000 kr och ärligt, jag har svårt att se att jag kommer använda den fler ggr, det blir nog axelbandslös BH (avtagbara band), söt hipstertrosa, strumpebandshållare och riktiga strumpor med spetskant (bara de kostar 219 kr/st... måste man ha två??? fast tänk om det går en maska???)

• Skonie

Vi har inte ens börjar med inbjudningarna. Slåss just nu om när vigseln ska hållas :) Ang OSA kommer vi inte ha något alls, räknar kallt med alla kommer

• strommis

Jag har bara börja lite smått med inbjudan, imorron bär det av att prova klänningar:)

• Ajjse

Vi var och tittade på kort i måndags och har bestämt vilka vi ska ha, nu ska bara texten skrivas oxå.. Vi tänkte skicka ut dom i slutet av april början av maj.
    Klänningen kommer snart, hoppas jag och ringen är bestämd men inte beställd.

• Tutik och Prasart
    Troll1 skrev 2008-03-27 17:19:01 följande:
    Tutik och Prasart skrev 2008-03-27 11:35:45 följande:
    Lugn, vi har bara köpt pappret, kuverten, sidenband, embossing-pulver och ska låna en stämpel. Jag är osäker på dels hur man gör det snyggt i Word och vet inte heller vilket typsnitt. (Eller vad det heter teckensnitt?? )
    Jag funderade oxå ett tag att skriva inbjudningskorten i datorn.
    Men de blev inte så snygga för jag använde mig av word och det var ju inte lika roligt.
    Jag vet inte om andra kanske använder sig av något roligt program på datorn eller något annat.
    Hur har ni gjort ni som har gjort inbjudnings kort på dator eller festprogram?
  • FoxyLoxy

Jag måste bara få puffa lite grand för min m2b... Han är utan tvekan den bästa "lyssnaren" som finns här i världen!

Vi pratade lite löst häromdagen om smycken m m och vad jag kunde tänka mig, och jag berättade om att jag hade hittat ett par jättevackra pärlörhänge som jag tänkte köpa och att jag skulle leta rätt på ett snyggt pärlhalsband och ha till.

Igår var han nere och beställde våra vigselringa (jag fick inte följa med eftersom han ville välja min ring, han valde förlovningsringen oxå och den är jag supernöjd med så inga bekymmer...)

Och så kommer han hem- och har köpt världens vackraste pärlhalsband till mig- precis ett sådant som jag hade beskrivit att jag var på jakt efter!

"HONOM ska vi ha" är det någon som har yttrat klokt en gång i tiden

• Troll1

FoxyLoxy: Bara att gratulera! Min är av samma sort om man säger så. Omtänksam och gillar överraskningar.
    Här är en man som behöver träna lite danssteg?!

• Kärlek08

apropå lyhörda fästmän så kvalar min blivande inte riktigt in i det facket, han har mest motorcyklar i skallen men ibland överraskar han. Han ringde på eget bevåg upp den HAN valt ut och tillfrågat ang toastmasteruppdraget och bad om ett slutgiltigt svar igår kväll. Sedan kom han till mig och meddelade att "nu älskling är allt klart så nu kan VI börja göra inbjudningskorten". Han kommer antagligen inte att göra ngt på dem men han sade "vi" och det är det som räknas... Först tyckte jag att han var helt oengagerad i bröllopet men nu börjar han bli mer och mer engagerad... tycker saker och funderar på hur det ska läggas upp...

Tutik och Prasart: Min tärna skulle hjälpa mig med inbjudningstexten så jag slapp göra den i Word men hon håller på att både bli sambo och starta eget så hon har så himla lite tid så jag ville inte stressa henne så då gjorde jag dem själv. I Word. Jag är faktiskt nöjd med resultatet. Ska troligen skriva ut dem ikväll kanske så när jag monterat ihop det första kan jag lägga ut en bild så du får se...

• matildaochniklas

Jag gjorde i word, jag tycker att de blev fina iaf Många av gästerna har sagt det också

Tutik och Prasart skrev 2008-03-28 08:26:28 följande:

Jag funderade oxå ett tag att skriva inbjudningskorten i datorn.Men de blev inte så snygga för jag använde mig av word och det var ju inte lika roligt.Jag vet inte om andra kanske använder sig av något roligt program på datorn eller något annat.Hur har ni gjort ni som har gjort inbjudnings kort på dator eller festprogram?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*