• Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

ja sådär , då är den tredje tråden i ordningen startad.. här kommer det klottras, tro mig!

Gör även en lista på vilka vi hittills är i gänget

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)

27 september

Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

.. sädär, hoppas jag inte glömt ngn nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-09 13:20
    Lite hjälp till er nya i tråden

.. för att komma med på listan, kopiera senaste listan i tråden, kopiera in det i ett inlägg och lägg till ert namn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 07:17
    uppdaterar med en ny listan då många kommit till

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)

27 september

Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
  • höstbrud2008

Nej, mer engangemang från hans mamma kommer inte att dyka upp. Hennes inställning till bröllop och äkteskap är entydigt negativ. Mina föräldrar är lite gladare men förstår inte riktigt vitsen med ett stort bröllop. Nå vi gifter oss med varandra inte med våra föräldrar!

• Snart fru Wennerström

rätt inställning!.. blivande svärmor har också legat lågt på att visa sitt intresse, men det kommer mer och mer, nu stickar hon min cape

höstbrud2008 skrev 2008-03-18 15:13:51 följande:
    Nej, mer engangemang från hans mamma kommer inte att dyka upp. Hennes inställning till bröllop och äkteskap är entydigt negativ. Mina föräldrar är lite gladare men förstår inte riktigt vitsen med ett stort bröllop. Nå vi gifter oss med varandra inte med våra föräldrar!
  • Fröken förväntan

Min svärmor är också vääääääldigt tyst... men hon är inte negativ i alla fall Vet att hon och hennes man rymde och gifte sig borgerligt i all enkelhet...liksom hennes dotter har gjort så hon tror nog att jag har förvridit huvudet på hennes son eftersom vi ska ha ett stort kyrkbröllop

• Ajjse

Höstbrud: Tyvärr är det inte alla som gläds åt ens egen lycka, jag sitter i samma sits som du, fast tvärtom.. Hans föräldrar är överlyckliga och väldigt engagerade medans min mamma inte är lika nöjd.. Jag kommer iallafall att se till att få en riktigt trevlig dag och strunta i vad alla andra tycker och tänker!
    Det är tur att man väljer sin m2b själv!!

• matildaochniklas

Till alla er som inte får grattis och jublande reaktioner: GRATTIS!!! Jag är helt övertygad om att ni kommer att få en underbar dag! Tänk bara att få dela resten av livet tillsammans med era makar Det kan ingen i hela världen sätta stopp för!

• Ickaflicka

Jag vet inte om det stämmer för er alla, men i min och m2b:s familjer så har våra föräldrar gift sig på tidigt 70-tal. Då var giftermål ingen stor grej, man sprang till rådhuset på lunchen, och skulle man slå på stort så drog mannen på sig plyschkostymen!

Våra föräldrar är ju glada över att vi gifter oss, men jag tror att det är därför som de inte förstår varför vi ska ordna sånt stort ståhej runt det, hihi!

• Kärlek08
    Ickaflicka skrev 2008-03-19 09:08:14 följande:
    Jag vet inte om det stämmer för er alla, men i min och m2b:s familjer så har våra föräldrar gift sig på tidigt 70-tal. Då var giftermål ingen stor grej, man sprang till rådhuset på lunchen, och skulle man slå på stort så drog mannen på sig plyschkostymen! Våra föräldrar är ju glada över att vi gifter oss, men jag tror att det är därför som de inte förstår varför vi ska ordna sånt stort ståhej runt det, hihi!
    Där har du nog en poäng... mina föräldrar tycker att det är på tiden att vi gifter oss men de fattar liksom inte vilket stort spektakel en sådan grej är i dagens läge. Och då är min mamma ändå väldigt pysslig inför middagar och sådant. Hon tycker att jag bara har bröllop i huvudet men det är ju faktiskt många detaljer som man vill ha perfekta. Tror inte det var så på deras tid... i ärlighetens namn har jag bara sett en bild från mina föräldrars bröllop och den är tagen på de två när de poserar i en soffa hemma hos min mormor och morfar (det är nog dock en fotografbild)! Inget från festen (som jag i skrivande stund funderar om de ens hade ngn...)
  • Ickaflicka

Precis!

Både mina föräldrar och m2b:s hade bara en middag med närmast sörjande, inte ett sånt stort party som vi planerar, hihi! Så det är nog inte så konstigt att de blir förvirrade av allt prat om tryckta inbjudningar, festlokaler, bordsdekorationer, transporter och allt!

• höstbrud2008

Jag har ett tydligt minne från mina föräldrars bröllop (jag var sju år då) att jag var så arg på min mamma för att hon inte hade klänning utan en mörkblå dräkt. Jag som var tärna hade däremot jordens marängskapelse med en lite hatt till, min mor var snäll och lät mig ha på mig precis vad jag ville. De hade bara middag (hemma) med den närmaste familjen och bestämde sig tre veckor innan själva dagen att de skulle gifta sig. I år har de varit gifta i 20 år.

• Moonlightshadow

Pratade med min mamma häromdagen och då sa hon att när hon och pappa gifte sig så var det en kort vigsel i kyrkan och sen bjöds det på kaffe hemma hos mormor och morfar. Sen sa hon att det är liksom annorlunda nu när jag och m2b ska gifta oss, eftersom vi ska ha ett rätt stort bröllop med fest Mamma har jättemycket förslag och det är roligt att prata med henne om bröllopet

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*