• Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

ja sådär , då är den tredje tråden i ordningen startad.. här kommer det klottras, tro mig!

Gör även en lista på vilka vi hittills är i gänget

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)

27 september

Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

.. sädär, hoppas jag inte glömt ngn nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-09 13:20
    Lite hjälp till er nya i tråden

.. för att komma med på listan, kopiera senaste listan i tråden, kopiera in det i ett inlägg och lägg till ert namn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 07:17
    uppdaterar med en ny listan då många kommit till

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)

27 september

Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*
  • Ajjse

Det blev en Lilly! Bild finns i mitt galleri. Hade tänkt att ge mig ut i Göteborg och titta i alla affärer men det sa klick med en gång så jag ville inte ställa till det i huvudet... Det finns för mycket att välja på!!

matildaochniklas skrev 2008-03-08 19:09:41 följande:
    Va kul! Va blev det för nått?
  • Troll1
    Ajjse skrev 2008-03-09 10:16:54 följande:
    Det blev en Lilly! Bild finns i mitt galleri. Hade tänkt att ge mig ut i Göteborg och titta i alla affärer men det sa klick med en gång så jag ville inte ställa till det i huvudet... Det finns för mycket att välja på!!
    [/citat]
    Grattis!
    Kärlek08 skrev 2008-03-07 15:04:20 följande:
    [citat]
    Vi har inte skickat några inbjudningar, längsta resväg för gästerna är dryga två timmar (utom min 93-åriga ga´mmelfaster som bor i tysklnad, men hon är alltid med på noterna! ) det blir i mars/april. Min tärna och tillika inbjudningstextsmakerska har lite fullt upp så jag får snällt vänta lite...Vad det gäller morgongåva så kommer jag fota mig för en secret box men bara ta bilderna på CD-skiva och sedan göra en egen fotobok till honom på www.myphotobook.se och en fotoalmanacka (som han får i julklapp), dessutom har jag köpt 52 Naughty Nights som han får också...
    Var hittade du ett ställe där du kan köpa den på cd??
  • Kärlek08

vänta lite ska vi se.... jag googlade en massa och hittade en tjej på tyresö som hade på sin hemsida ett pris på 1900 utan kopior men med en CD med alla bilder,högupplösta om jag fattade rätt, men det ska jag ringa och kolla först. Hennes hemsida heter www.do4u.se Sedan finns det en tjej inne i stan i sthlm, vasastan, som man också kan få CD av men då tror jag bilderna är förminskade hon finns på www.ozdeleau.com.

Jag bor ju i Gävle men åker regelbundet till sthlm där mamma, pappa och även min tärna bor. Ska försöka bok in min fotosession i kombo med ett besök hos ngn komis eller mamma och pappa, dessutom tänkte jag att jag skulle lägga min provsminkning av brudmaken på morgonen samma dag som fotningen så jag faktiskt får lite nytta av de 500 kr provsminkningen kostar. Hade även tänkt göra den hårförlängning som jag vill ha till bröllopet innan fotograferingen. är det någon som vet om det funkar, dvs att mitt hår kommer se perfekt ut på bröllopsdagen, att göra en hårförlängning typ tre veckor innan bröllopet?

• Kärlek08

ajjse: det där är en superfin klänning! tittade på lilly först innan jag föll som en sten för min aspera (finns i galleriet)

• Ajjse

Vilken fin klänning! Jag har tittat mycket på Aspera och det var en Aspera eller en Lilly som jag ville ha, men i Kungsbacka ville dom inte ta in Aspera i år, hon tyckte inte om årets kollektion..??? Konstigt det är väl kunden som ska bedömma det? Hur som helst så har jag inte fått prova någon och nu ska jag absolut inte ge mig ut och leta, nu har jag bestämt mig. Hur mycket kostade din klänning? Jag har 6000 som budget för klänning och har fått för mig att Aspera är lite dyrare men det kanske inte stämmer?

Kärlek08 skrev 2008-03-09 13:00:20 följande:
    ajjse: det där är en superfin klänning! tittade på lilly först innan jag föll som en sten för min aspera (finns i galleriet)
  • Synthetic
    Ajjse skrev 2008-03-09 13:17:51 följande:
    Vilken fin klänning! Jag har tittat mycket på Aspera och det var en Aspera eller en Lilly som jag ville ha, men i Kungsbacka ville dom inte ta in Aspera i år, hon tyckte inte om årets kollektion..??? Konstigt det är väl kunden som ska bedömma det? Hur som helst så har jag inte fått prova någon och nu ska jag absolut inte ge mig ut och leta, nu har jag bestämt mig. Hur mycket kostade din klänning? Jag har 6000 som budget för klänning och har fått för mig att Aspera är lite dyrare men det kanske inte stämmer?
    Slår vad om att då Aspera sagt upp avtalet. Med tanke på att årets kollektion ser bättre ut och är bättre gjord och som du sa,.. är väl kunden som avgör! haha.. dålig ursäkt
  • Fröken förväntan

Superfin klänning! Provade den igår men det lutar nog åt en annan aspera ändå. Har inte bestämt mig än.

Kärlek08 skrev 2008-03-09 13:00:20 följande:
  • Kärlek08

Fröken förväntan: provade du en lika som min modell? satt den skönt på dig oxå? Den var så himla bekväm tyckte jag. vilken mer är du sugen på? har du bild eller modellnr?

ajjse: Aspera ligger lite dyrare men ändå överkomligt. jag hade 5000 som budget när jag provade den här i sthlm och blev kär. I sthlm ville de ha 7900 kr för den klänningen. Eftersom jag bor i Gävle ringde jag en butik där som har aspera och som jag varit och provat annat hos. Hon kollade upp det och sade att det rek. utpriset var 5900 och att det var det hon ville ha. Det, tillsammans med att min snälla mamma sade att hon betalar klänningen avgjorde det hela, det blir den!

Jag funderar dock att lägga upp klänningen lite extra i framkant, typ så den går upp som mest 10-15 cm fram i mitten, så att mina otroligt, äckligt, svindyra bröllopskängor (som jag kostade på mig när modern betalade klänningen) syns ordentligt. Vad tror ni om det, tror ni det kan bli snyggt?

• Sanfor

Blir ingen vit klänning för mig, inte heller hellång.
    Bild finns i galleriet..

• Fröken förväntan

Ja, den satt jättebra. Det var biträdet som "tvingade" mig att prova den för den var egentligen inte min stil Du fick bra pris på den, här i Linköping skulle de ha 6500 för den, kul!

Jag lutar åt en äldre modell av Aspera, kommer i så fall att köpa affä'rens skyltex till rabatterat pris. Modellen heter 4029 men jag kan inte hitta den på Asperas hemsida så jag undrar om den t.o.m. är från 2006?! Men det var ett litet sådant där wow-tillfälle. Min budget ligger dock också på 5000:- och klänningen kostar 6800 med rabatt så jag måste fundera lite. Jag provade nämligen två andra förra veckan som ligger inom budget men nu kan jag inte minnas dem så bra eftersom jag provade wow-klänningen igår. Nej, det får bli en runda till innan jag bestämmer mig. Hmmmm... och jag som trodde att det skulle vara svårt att hitta någon över huvudtaget, nu kan jag inte bestämma mig. LYXproblem

Kärlek08 skrev 2008-03-09 14:04:54 följande:
    Fröken förväntan: provade du en lika som min modell? satt den skönt på dig oxå? Den var så himla bekväm tyckte jag. vilken mer är du sugen på? har du bild eller modellnr?ajjse: Aspera ligger lite dyrare men ändå överkomligt. jag hade 5000 som budget när jag provade den här i sthlm och blev kär. I sthlm ville de ha 7900 kr för den klänningen. Eftersom jag bor i Gävle ringde jag en butik där som har aspera och som jag varit och provat annat hos. Hon kollade upp det och sade att det rek. utpriset var 5900 och att det var det hon ville ha. Det, tillsammans med att min snälla mamma sade att hon betalar klänningen avgjorde det hela, det blir den! Jag funderar dock att lägga upp klänningen lite extra i framkant, typ så den går upp som mest 10-15 cm fram i mitten, så att mina otroligt, äckligt, svindyra bröllopskängor (som jag kostade på mig när modern betalade klänningen) syns ordentligt. Vad tror ni om det, tror ni det kan bli snyggt?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*