Inlägg från: linil |Visa alla inlägg
  • linil

    SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

    Hej!

    Vi har nu bestämt datum till den 20 sep, så jag hakar gärna på den här tråden.

    Är dessutom från Linköping

  • linil

    Såg att det fanns en lista. Jag skriver in mig på den så kollar vi ställningen 20sep vs 6 sep.

    6 september

    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)

    13 september

    aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

    15 september

    avil(piteå)

    20 september

    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)

    27 september

    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm

  • linil

    lanovia 08 skrev 2008-04-17 08:05:46 följande:


    Ja vi skall ha solist. har sådan tur att vi har en superduktig sångare i den orkestern jag spelar så henne har vi "anlitat". Låtarna hon skall framföra är Curly Sue med Takida och den svenska varianten på From this moment.Sedan skall hon och några till stå för musiken unden festen också.Skonie, ja vi börjar nog fatta vid det här laget att det inte är kyrkan som gäller för er.
    vad heter låter " from this moment" på svenska och vem sjunger den?
  • linil

    Min bästa vän ska ha barn i mitten av september och de bor långt ifrån där bröllopet ska äga rum. Så de kommer inte på bröllopet - är lite tråkigt.

  • linil
    Troll1 skrev 2008-04-21 23:11:38 följande:
    Det var tråkigt. Bor de jättelångt bort?Fast man kan förstå att de inte kan, men typiskt att två så stora händelser "krockar".
    Ja, det känns jättetråkigt. Hade verkligen velat att de var med oss på bröllopsdagen. De betyder så mycket för mig....men jag känner inte för att flytta bröllopet för det.
    Dock känns det naturligtvis väldigt väldigt roligt att de vänta barn.
  • linil

    lanovia 08 skrev 2008-04-22 08:14:53 följande:


    Den heter Den här stunden. Vet inte vem som ursprungligen sjunger den. Men vill du höra den finns den på www.mirjaqee.com Där finns även texten.
    Tack!!

    Där fanns ju många bra tips på låtar.
  • linil

    lanovia 08 skrev 2008-04-23 08:06:05 följande:


    Nä tyvärr är det svårt att pricka in en dag då alla kan. Flyttar ni på bröllopet är det bara någon annan som är gravid eller inte kan komma av någon annan anledning. Men visst det är så fruktansvärt tråkigt när det är någon av ens abolut närmsta som inte kan komma.
    Ja, visst är det så. Så det är inte aktuellt att flytta bröllopet.
  • linil
    ugla skrev 2008-04-23 10:13:17 följande:
    Är det bara jag som inte bestämt klänning än? Ja vet ej hur ja lägger till mig på listan här, Gifter oss 20 sep bor i småland.
    Jag bestämde mig igår, så att det är absolut ingen brådska.
  • linil
    Schükano skrev 2008-04-24 09:33:57 följande:
    Det är bra Snart fru Wennerström och Ianovia 08 att ni håller koll på oss. Kul att så många är med i vår tråd
    Ja, det är roligt tycker jag med. Trodde faktiskt inte att september var en så populär månad att gifta sig i.
  • linil
    Troll1 skrev 2008-04-28 09:10:49 följande:
    Därför blir det mest troligt "Som en saga" med Shirley Clamp. Bra text, inget smör...Vem gör Tillägnan? Känner inte igen den. Har ni ngn länk?
    Den är bra Jag funderar på den med.
  • linil
    äckling skrev 2008-05-02 09:49:35 följande:
    Roligt att medlemsantalet i tråden växer!! Har inte hängt här så länge själv ännu, men blir mer och mer. Hälsar såklart också välkommen och påminner om att lägga till er i listan som finns en bit bak i tråden. Verkar som att 6 sept drygar ut sin ledning Hur långt vi kommit... tja. Det jag känner att jag borde gjort som är kvar är att ordna är; kläder, bestämma ang maten (hade tänkt fixa själv och sen hyra kock på själva dagen -men nu vet vi inte), boka tid för hår och make, bestämma toastmaster... Usch, nu vill jag inte skriva dit fler punker. Känner att jag blir stressad . Hur går det för er??
    Vi har:
    - bokat kyrka och festlokal
    - utsett värdpar
    - bestämt klänning( jag, min blivande vet inte om det)
    - utsett tärna

    Näst på listan är att se om vi kan få tag på en vigselförrättare.
  • linil
    Neri05 skrev 2008-05-04 18:36:43 följande:
    Tack :) ja hon hade juh fler prisförslag o "album" man kunde välja emellan,vi kmr att bli fotas både ute o inne o färg o i svartvitt o det kmr kosta ca 5500 tror jag det va.Det e bra pris :)
    Det låter som ett mycket bra pris. Vad får ni för foton för det priset, eller är det bara för fotningen och sedan får ni betala mer för de bilder ni bestämmer er för eller....?
  • linil
    Lollick skrev 2008-05-05 21:25:26 följande:
    Vad är ett värdpar??? Hur är vädret egentligen ( förhoppningsvis) den 6 september? I Blekinge? Någon som vet, funderar på det datumet för vårt bröllop..
    Antar att du syftar på mitt inlägg. Med värdpar i vårt fall menar jag toastmaster och toastmadame.

    Vi gifter oss den 20sep och hoppas på en vacker höstdag med massa fina färger och strålande sol. Chansen är kanske ännu större för en sån dag den 6 sep.
    Däremot blåser det inte mycket i Blekinge?
  • linil

    Ja det är ju en himla massa inlägg i denna tråd - men nästa blir kanske rekord.
    Nu närmar det sig bröllop med stormsteg.

    Hur lång tid tar det att få tillbaka hindersprövningen?

  • linil

    lanovia 08 skrev 2008-05-12 09:04:54 följande:


    Vad skönt att det löser sig med präst för alla. Vi skall ha min pappas kusin. Hon får ofta rycka in vid släktens, dop, begravningar och bröllop.
    Vi har frågat en vän till oss, som ska fundera lite på det. Hoppas på ett postivt svar.
  • linil

    lanovia 08 skrev 2008-05-12 09:08:38 följande:


    Det undrar jag också,. Vi har ialla fall skickat in våran så om en litet tag så vet jag förhoppningsvis svaret.Idag skall vi gå och titta på vigselring till mig. Hoppas nu jag kan använda ringarna jag fått av mamma, mormor och farmor på något bra vis.
    Tänkte nog skicka in våran i helgen.

    Hur har det gått med ringarna?
  • linil

    Helena Johansson skrev 2008-05-12 16:05:23 följande:


    Det blev en vitguldsring med 15 st 0,03c stenar i en lång rad (i kanalfattning). Har en enstensring som förlovningsring så de blir sååå fina ihop. Vill ha nuuuuuu
    Har du någon bild på den?

    Jag vill också ha en vigselring i vitguld.
  • linil

    Helena Johansson skrev 2008-05-14 08:12:09 följande:


    Linil: Tyvärr ingen bild Men kan lägga in en när jag får den om typ 4 v, men då kanske det är för sent?
    det får du gärna göra
  • linil
    FoxyLoxy skrev 2008-05-14 15:00:48 följande:
    Det var hemskt vad ni alla är aktiva här inne Jag har ÄNTLIGEN hittat mina skor!! (Såååååå lycklig- för en gångs skull ett helt- enligt M2b- legitimt skäl att gå dragandes från en skoaffär till en annan;)Alla smycken är inhandlade och färdiga, vigselringarna var M2b och hämtade i lördags. (Är nyfiken så jag håller på att spricka- han har valt ut dem och jag får se dem den 13/9 ca kl 16,10)Vi har förhört oss om fotograf och hittat en favorit- väntar bara på svar- lyckades hitta en som faktiskt jobbar utanför studio... och som också stannar för mingel, middag och fest.Inbjudningskorten är ett korrektur från att börja tryckas.Bokat tid med frisör.Bokat tid med floristen i början på augusti för konsultation.Det är intressant och se hur pass mycket konsultation man tycks behöva inför en sådan här dag... Tror inte jag har blivit så "konsulterad" under mina 27 tidigare år som detta senaste Hur går det för er andra?? Har alla skickat ut sina inbjudningar?
    vi ska skicka ut våra i juni.
  • linil
    matildaochniklas skrev 2008-05-16 13:16:08 följande:
    Ja,vi pratade igenom typ allt. Vi fördelade lite uppgifter, dom ville gärna göra festprogrammet och fylla det med saker som vi inte fick veta. Sen ville dom gärna komma och titta på lokalen så att de skulle få lite bättre koll. De ville också hjälpa till dagen innan och fixa iordning. Jag tror att dom kommer göra ett kanonjobb!Snart fru Wennerström skrev 2008-05-16 13:08:47 följande:
    Jag tycker också att vi skulle fråga vårt värdpar om de ville göra festhäftet men min m2be vill gärna göra det själv. Vad tycker ni om att göra det själva som brudpar?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*