föräldrar som betalar
Ni som har föräldrar som betalar/betalat har de tagit lån för det? surfat runt lite och många som har föräldrar som betalar har även haft "lyxiga" bröllop, och jag undrar nu hur dessa föräldrar har haft råd?
Ni som har föräldrar som betalar/betalat har de tagit lån för det? surfat runt lite och många som har föräldrar som betalar har även haft "lyxiga" bröllop, och jag undrar nu hur dessa föräldrar har haft råd?
Vi får hjälp av min svärmor med en del.Runt 20 000 :- kr
Men det är absolut inga lånade pengar.
Mina föräldrar ville väldigt gärna betala till vårat bröllop men vi tackade nej eftersom vi själva tjänar ganska bra och inte har ett problem med att finansera vårat bröllop! Väljer dom ändå att ge en pengagåva på festen så är det ju upp till dom men bröllopet vill vi betala själva, det är ju trots allt vi som gifter oss.. Sen så är det klart att det finns många som verkligen behöver få hjälp med pengar, inget ont med det!!
Är det bara jag? Men varför ska någon annan- oavsett släktskap och nära familj- betala för ert bröllop?????
Om ni vill gifta er och hålla en stor lyxig fest osv osv, vänta till ni har sparat ihop eller titta på andra alternativ, som man gör med allt annat i livet (ingen av er hade förväntat sig att någon annan köper en bil till er...)
Vår avsikt var att betala själva, men min mor har gett oss ca en tredjedel av kostnaderna, vi ser det som en bröllopsgåva...
Dom har råd för att dom har tjänat i hop sina pengar...så det behövs inget lån...
Både mina och m2b:s föräldrar kommer att hjälpa till och jag hade lite dåligt samvete över det först, men när jag pratat med dem förstod jag att de gärna sponsrar festen eftersom de själva tycker det ska bli så roligt och de vill känna sig involverade.
Men om de INTE hade velat bidra med någonting (eller inte haft råd) så hade vi ju helt enkelt anpassat bröllopet efter våra egna resurser och inte gnällt över det.
Om den dagen kommer att jag har ett eget barn som ska gifta sig så kommer jag definitivt vilja hjälpa till att göra det till en underbar dag på alla sätt jag kan. Förälder slutar man ju inte vara bara för att barnen flyttar hemifrån. Sedan behöver det inte betyda ekonomisk hjälp, det kan lika gärna vara att hjälpa till i planeringen, skjutsa gäster, vara smakråd om klänning, erbjuda en axel att gråta ut vid när något går fel... vad som helst egentligen som visar att man bryr sig.
Nej gud nej, inget lån! Min föräldrar ger oss bidrag eftersom de har råd!
Så klart de inte lånade pengar, jag utgår från att de inte hade velat ge oss pengar om de inte haft dem, då hade det ju varit bättre om vi lånat pengarna själva.
Mina föräldrar sparar precis som vi...
Höstbrud-07 skrev 2008-03-02 17:26:40 följande: