• Pingstbrud 2008

    Vad kommer er man/marshalk göra dagen D..

    Hmm vad kommer era blivande män och ev. marshalker/bestman göra på själva bröllopsdagen innan vigseln medans brud och tärnor är hos frisören och fixar sig fina?? Har själv inte tänkt på detta förens min blivande frågade - men vad ska jag göra om du ska vara hos frissan hela dagen och vi inte kommer ses förens vid kyrkan?

    Så jag bollar över frågan till er, ge mig lite bra tipps!

  • Svar på tråden Vad kommer er man/marshalk göra dagen D..
  • 17Maj Göteborg

    Min blivande &hans bestman kommer att hålla till på ett bokat hotelrum nära kyrkan & göra sig iordning. Det har pratats om att dem ska fiska några timmar innan

  • weinlove

    Kvällen innan kommer jag och fästmannen att skala jordgubbar och förbereda så mkt som möjligt inför den stora bröllopsfrukosten =D På bröllopsdagen sover vi ut, sen bjuder vi hem både frisör (min syster som även är make-up artist), brudtärna och marsalk hem till oss på en bröllopsfrukost med champis, jordgubbar och mjölk och en massa annat gott. Sedan hjälps vi åt att fixa till varandra så att allt ser bra ut. Så svaret på frågan är att marsalk och blivande är med oss då de också kommer att fixas till utav samma frisör och make up artist.

  • weinlove

    jag menar så klar rensa jordgubbar men det förstår ni väl redan kanske =D

  • lycklig78

    Vi övernattar alla på slottet natten innan. Vi börjar dagen med att äta frukost tillsammans. Min vän och frisör dyker upp vid 12. Då ska jag och mina tärnor göras i ordning. Vi ska äta gott och dricka champagne under tiden.

    Vad min blivande och hans best man ska göra har jag inte tänkt på. Bara det inte blir för mycket champagne

  • Hofsan

    Min kommer göra sig iordning hos sin bestman och äta något lätt sen ska de säkerligen spela playstation.

  • propp

    Min kommer nog försöka ta det lite lugnt på morgonen och äta en god och lång frukost så fort jag stressat iväg till frissan...sen på förmiddagen ska han fixa iordning bröllopstårtan

  • Blivande Dahlin

    Vi kommer att spendera hela dagen tillsammans. Vi vill inte vara "isär" den största dagen i vårat liv. Utan vill uppleva allting underbart tillsammans.

  • weinlove

    Blivande Dahlin skrev 2008-03-14 19:44:01 följande:


    Vi kommer att spendera hela dagen tillsammans. Vi vill inte vara "isär" den största dagen i vårat liv. Utan vill uppleva allting underbart tillsammans.
    precis så känner vi med.
  • Champis_Sanna

    Vi kommer också vara ihop hela dagen då man båda två varit med och planerat och längtat. Det är ju VÅR dag så att säga.

    Blivande Dahlin skrev 2008-03-14 19:44:01 följande:


    Vi kommer att spendera hela dagen tillsammans. Vi vill inte vara "isär" den största dagen i vårat liv. Utan vill uppleva allting underbart tillsammans.
  • Hofsan

    Usch nä. Jag vill absolut inte ha med min m2b hos frissan och vid makeupen(tror inte han hade uppskattat det heller) Bara det tar ju flera timmar. Kul för honom då haha.

  • pojomo

    ingen aning faktiskt. Har inte tänkt på det å det har ju absolut inte han. Men han kommer ju att ha fullt upp med 3 ungar haha medans jag sitter å blir sminkad. Nej han får väl säkert hjälp utav sin mor, Jag får väl åka bort till lokalen å fixa det sista med samma dag så jag kommer va superstressad men det är då jag fungerar som bäst

  • Fröken Figo

    Mina tärnor & jag kommer bli fixade tillsammans.

    M2b & killarna kommer säkert sova lite längre och sen göra sig i ordning. Vi har vigsel kl 14:00 så de hinner väl bara äta lunch och sen är det DAGS!

Svar på tråden Vad kommer er man/marshalk göra dagen D..