• sokkerstruten

    Feb 2009?

    Någon mer som gifter sig i februari 2009?

  • Svar på tråden Feb 2009?
  • Januari2009

    Visserligen i fel månad med nära ändå, 27 januari 2009

  • sokkerstruten

    ok! Vad bra! Jag kanske har varit tidigt ute eftersom det kannts som om jag varit den anda har! :) vilka stader bor ni I? Fargtema?borgligt I kyrka? Hur langt har ni kommit?

  • Januari2009

    Vi har kommit en liten bit på väg:
    Kyrkan bokad
    Frisör och makeup bokad
    Bröllopsmiddag bokad, men vi har inte pratat meny än, det kändes lite för tidigt. Håller på och letar fotograf.
    Tänkte börja prova klänningar om nån månad, längtar!!!
    Jag tycker det är svårt med färger, ändrar mej hela tiden, suck.
    Hur ligger ni till i planeringen

  • Joeline

    Kul med fler i samma månad Vi gifter oss februari -09, förhoppningsvis 14:e. Har ni andra redan kunnat boka kyrka? Vi fick inte boka vår kyrka förrän i sommar, för de ska lägga sitt eget program först, och vintern är ju ändå lågsäsong så de tyckte väl att man var ute i VÄL god tid när man ringde ett år i förväg

    Vi är fortfarande mest i planeringsstadiet. Är ju visserligen "bara" 10 månader kvar, men det känns tidigt att boka catering och frisör och såna saker... däremot ska jag om ett par månader beställa klänning... ska beställa via Lillsessan Brud, och det tar ju ett tag innan klänningen kommer. Borde jag ha mer panik över planeringen tycker ni?

  • Januari2009

    Jag tror inte du behöver ha panik.
    Vi gifter oss i fjällen och får sköta allt planerande på håll.
    Det är ju högsäsong där nu och lättast att få tag i folk. Fick höra att andra brudpar hört av sig till "vår" restaurang, så det känns bra att vi kunde boka vår dag.
    Det känns skönt att ha tid på sig, vi tar en sak i taget och njuter av planeringen!

  • Joeline

    Samma här. Dessutom går mycket tid åt till att vela fram och tillbaka... och det är ju nu man KAN vela utan att det gör så mycket... man hinner ju ändå ändra sig ett par gånger innan det är dags att spika musik/färger/mat etc.

  • Januari2009

    Sen är det ju himla kul att fundera, planera, leta sidor på nätet där man får ännu fler ideér.
    Fast ju mer man tittar desto fler dyker det ju upp!
    Tror faktiskt att vi ska göra våra egna inbjudningskort. inte beställa färdiga.

  • Joeline

    Jag är inne på samma linje... har tyckt att kompisar som suttit och knåpat med inbjudningskorten själva har varit lite fåniga, men nu är jag lika fånig själv, haha... Känns ju roligt att kunna göra dem lite personliga... när skickar ni era kort, om ni gifter er i januari?

  • Januari2009

    Vet inte hur öppet jag vågar skriva, ifall nån bekant finns här... Men den risken är nog liten.
    Vi berättar inte för någon (bara vissa utvalda) att vi ska gifta oss, vi bokar in skidresa med närmsta familj och vänner som vi brukar, fast med lite extra sängplatser;). Ca 10 dagar innan vi åker upp så skickar vi ut inbjudningskorten.
    Det blir ett litet bröllop med våra närmsta, precis som vi önskar!

Svar på tråden Feb 2009?