• lottaochalex

Typsnitt

Hej!
    Jag har kört fast... Finns det något datasnille där ute som kan hjälpa mej? Skulle bli överlycklig isf... =)
    Har hittat ett typsnitt "scriptina" på dafont.com som jag skulle vilja använda till vårt festprogram m.m. Men hur gör man för att kunna använda det i word??
    Kostar det något?

• Svar på tråden Typsnitt
  • GladaEmma

Vet inte om det kostar på dafont, men jag tror inte det. Du bara laddar ner typsnittet och sen installerar du det genom kontrollpanelen. Busenkelt när man väl fattat hur man gör - jag har laddat ner en massa olika som jag gjort olika monogram av =)

• lottaochalex

Aha, jag ska testa... men med risk för att verka dum nu,, HUR gör man då när man installerar?
    Min M2b säger att man måste betala för det annars tror han att det försvinner efter ett tag... att man liksom har det "på prov"... Vill ju inte riskera att det försvinner om man har fixat en massa....
    Nån annan som vet hur det funkar på dafont?

• Bling75

Dafont är freeware eller shareware. Så det försvinner inte. Jag vet inte hur man installerar typsnitt på en pc, men det borde finnas i hjälpen för windows.

• GladaEmma

Kommer inte ihåg var jag laddade ner tyvärr =( Andra här har laddat ner från dafont och det verkar ha funkat bra.

När du installerar går du in på kontrollpanelen. Beroende på hur din ser ut så klickar du på teman och sen (på min dator) uppe i vänster hörn står installera typsnitt. Sen letar du upp mappen där du lagt typsnittet du laddat ner bara.

• lottaochalex

Tusen tack för hjälpen!!! Ska se om jag fixar detta nu =)

• GladaEmma

Annars får du hojta =)

lottaochalex skrev 2008-02-25 13:20:49 följande:
    Tusen tack för hjälpen!!! Ska se om jag fixar detta nu =)
Svar på tråden Typsnitt