Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

    prickar och ärr efter rakning.

    Jag rekommenderar vaxning! Jag har haft såna problem så att jag fått stora bölder och fått äta två penicillinkurer mot det. När jag började vaxa började de sakta läka (efter nästan 1 år). Vaxning är det bästa tycker jag!

  • Tooticki

    Jag vaxar bort allt förutom en liten tofs, det kostar 399 kr (centrala Göteborg). Nu har jag och min vaxare gjort en deal så jag betalar 450 kr för det inklusive vaxning av benen också.

  • Tooticki

    Jag har inte problem med det, det är hennes jobb och hon är mycket proffessionell. Hon tar ALLT! Håren måste vara 5 mm långa för att följa med vaxet, jag vaxar var 5:e vecka. Efter ett tag börjar håret växa långsammare och då kan man glesa ut det. Redan efter första gången fick jag bara tillbaka ca 2/3 av mitt hår och det var mjukt och tunt.

    Jag ska inte ljuga, det gör ont. Första gången gör det mycket ont, sen trappas det ner. Men det är värt det tycker jag!

    Gör det inte själv vad du gör! Det är svårt för du måsta hålla emot i huden när du rycker och det är svårt att komma åt. Det kan man börja med när man hållt på ett tag och håren blivit tunna och färre.

  • Tooticki
    solregn skrev 2008-05-06 07:10:15 följande:
    måste bara varna.. på vissa låter det som att vaxning skulle lösa alla problem man haft med rakning och det behöver inte vara sant. finns säkert många som vaxning fungerar bra för men jag fick jättemycket problem när jag hade vaxat (jag gick till en salong), minst lika mycket som jag får av rakning. alla får ju prova sig fram till det som fungerar bäst för dom men lita inte så mycket på vaxning att ni gör det till bröllopsnatten t.ex. om ni inte gjort det förut.
    Vad fick du för problem av vaxning? Hur länge vaxade du?

    Det man kan göra om man får problem med inåtväxande hårstrån är att använda en peeling och skrubba sig med då och då, då blir huden tunnare och håren har lättare att tränga genom.
  • Tooticki
    solregn skrev 2008-05-06 11:27:08 följande:
    tooticki: jag gjorde verkligen allt (asolsprit, peeling, aloe vera, antiseptisk kräm osv.) och fick ändå jätteproblem med inåtväxande hår.jessyt: brätta gärna hur det gick. :)
    Hur många gånger vaxade du? För jag upplever att vissa problem efter rakningen fortsatte ett tag efter jag börjat vaxa men sen har det blivit bättre. eftersom de problem jag hade med rakningen pågått så länge så försvann det inte vips.

    Jag TROR att vaxning är bättre eftersom man inte skär av håren eller skadar huden vilket man görnär man rakar, men självklart är det individuellt.
  • Tooticki

    Ja, det ska vara brasilianskt vax (från en burk som appliceras med spatel), inte pinjevax (appliceras med hjälp av en "apparat" och sen trycker de remsor emot). Jag har gjort båda två och brasilianskt vax ger bättre resultat och gör mindre ont. Dessutom är det anpassat efter det känsliga området.

  • Tooticki

    Äntligen är det min tur skrev 2008-05-06 12:53:16 följande:


    Jahaaa jag har bara gjort med remsor!! Är Brasil vaxet bättre alltså?
    Oh ja!!! Avsevärd skillnad faktiskt!
  • Tooticki

    Äntligen är det min tur skrev 2008-05-06 18:31:39 följande:


    Vad ÄR skillnaden, vet du det?
    Ja, det brasilianska vaxet är i en burk och är tjockt och trögflytande, de är anpassat efter den känsliga miljön i underlivet. Den får med fler hår och är skonsammare mot huden.

    Pinjevaxet är det vax man egentligen använder till ben, armhålor etc. Jag skulle vilja säga att de som använder pinjevaxet förmodligen gör det för att de är lite lata/vill spara tid. Det tar min vaxare 50 minuter att vaxa mig brasilianskt, nu när jag har hållt på ett tag, medan en pinjevaxare klarar det på 25 minuter. När jag var hos en som gjorde med pinjevax fick jag blåmärken och blödningar under huden och dessutom hade hon lämnat kvar hårtussar här och var.
  • Tooticki

    Äntligen är det min tur skrev 2008-05-07 09:28:09 följande:


    Tack för bra svar!! JAg fick också JÄTTE blåmärken sist. Sambon funderade vad som hade hänt juh!!
    Det kan jag i princip garantera att du slipper med brasilianskt vax. När du singer och bokar på en ny salong så fråga om de använder brasilianskt vax.
  • Tooticki

    Nej, det vet jag inte, har inte kollat närmare på burken hos vaxaren. Men jag tror att det räcker att säga brasilianskt vax så ska de som är i branschen veta.

  • Tooticki
    EnaOline skrev 2008-05-07 20:55:32 följande:
    Å jag funderar på att göra det inför bröllopsnatten, ska man göra det någon vecka innan? men alltså tar de på en där nere? jag menar särar de på ja ni vet,... osv.. och vaxar de där bak också??
    Självklart tar de på en därnere, annars är det svårt att applicera vaxet. De särar på blygdläpparna och de vaxar mellan skinkorna, ja ;)
Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.