• LucyLu

Handgjort papper sökes

Hej!

Letar med ljus och lykta efter handgjort papper i äggskalsvit, ska redan vara i rätt format ca 14x14 då det är dubbelvikt. Inga blad, gräs el annat i utan helt enfärgat.
    Hittat jättevackert papper på Ljunggrens i Stockholm men alldeles för dyrt, min sambo vägrar och jag nästan!

Tacksam för tips!
    Linda

• Svar på tråden Handgjort papper sökes
  • LucyLu

Tack ska pröva detta tips!

• Limegrön

Finns ett jättefint papper/kort som är elfenbensfärgat. Det heter Etrusca och har råkant som är lite "luddig". Papperet är lite som akvarellpapper i textur och tjocklek, men känns handgjort.Titta på kvadratkortet på denna sida, men jag tror att storleken är fel på sidan, för de är 13x13cm
    www.paleda.se/viewSubGroup.aspx%20%26%20Kuvert&Extra_9=Etrusca
    Det finns matchande kuvert också, fast de är i "vanligt" papper. Klicka på återförsäljare, så ser du var du kan köpa dem.

• Limegrön

Glömde säga att de brukar kosta ca 3kr/st (kuverten kostar lika mycket)

• Kirsto

Å, Etrusca är underbart! Håller med Limegrön där! Ett litet men kanske överkomligt problem är att det är för tjockt för min HP Photosmart CS5180, så det kan vara bra att planera för en inlaga om ni inte har en mer samarbetsvillig skrivare än min. Men pappret är FINT! Ett av mina favoriter.

• Limegrön

Ja, etrusca kan ställa till problem för vissa skrivare
    Min skrivare har inga som helst problem, men den kan också ta 300g papper...
    Det jag hört från andra, är att vissa skrivare kan ha problem med den luddiga kanten, att skrivaren inte vill mata. Men man kan putta på papperen lite, så brukar det lösa sig!
    annars, som Kirsto säger - använd inlaga!

• Kirsto

Limegrön: Min förra skrivare var så snäll och duktig så... men rackarns nymodigheter till att vara kinkiga med pappret!

• Limegrön
    Kirsto skrev 2008-02-25 22:56:16 följande:
    Limegrön: Min förra skrivare var så snäll och duktig så... men rackarns nymodigheter till att vara kinkiga med pappret!
    Visst är det så att äldre maskiner oftast är bättre!
    Min förra scanner kunde t.ex. scanna in på djupet. Om jag la en hel tavla på den, med ram och allt, så blev det jättebra.
    Men nu så scannar den bara ramen och så blir det svart i mitten...
    OK att den nya är snabbare, men...
  • Kirsto

Limegrön: Jag blir så irriterad på sånt! Är det för att det ska vara högupplöst men inte ta tid som det blir så? Tycker också att min nya scanner är sämre än min förra... Köpte en all-in-one-maskin för att alla prylar tog sån plats. Hade dock inte räknat med att den skulle scanna sämre?

• Limegrön

Grrrr... Jag har också en multifunktionsskrivare nu... Skänkte bort min gamla scanner - saknar den så *snyft*

• Kirsto

Limegrön: Det har jag också gjort! Fast bara till mamma, så blir saknaden för stor får jag nog kräva tillbaka den. Eller scanna som tusan i sommar när jag är där.

Svar på tråden Handgjort papper sökes