• Limbolight

Min sambo vill inte bjuda några av sina vänner till festen...

Som det ser ut nu kommer det bara att vara min släkt och våra gemensamma vänner,(tre par) som kommer att vara med när vi gifter oss. Inbjudningarana skickades ut till alla hjärtans dag, och då hade han fortfarande inte bestämt om han ville bjuda några av sina barndomsvänner. Alla dessa är singelkillar och min sambo anser att det inte funkar med att skicka inbjudningar så tidigt till dem, eftersom de bara kommer att glömma bort det!

Jag vill ju inte att han ska ångra sig eller att det ska kännas konstigt för honom när det bara är "min" sida som kommer.
    Själv undviker han att prata om det..

Vad tror ni?

• Svar på tråden Min sambo vill inte bjuda några av sina vänner till festen...
  • Semesterbruden

Han kan väl ringa upp och berätta det för dom att ni ska gifta er. Då känns det inte som att ni glömt bort den delen av gästerna. säg att ni skickar en riktig inbjudan när det börjar närma sig men att om dom vill så kan dom redan nu skriva upp det i almenackan.

För han ville väl att dom kommer ?

• Limbolight

Det är ju det jag inte vet!
    När vi pratar om det säger han bara att han inte vet, och börjar sen prata om annat.

• Kireina

Känns nästan som att han är rädd för att de ska hålla pinsamma tal och berätta saker från deras vänskapsliv som du inte vet om eller som han inte vill få ljus igen..

Verkar ju tråkigt att han inte vill ha med sina vänner annars.

• Limbolight

Problemet är ju att hans familj inte heller kommer, så han blir ju helt ensam.. förutom vi andra då..

• Semesterbruden

Är det så att han känner att dom kanske inte tar det på samma allvar som han?
    Tycker han att det är hans "festar kompisar" som han i dag kanske inte har lika mycket gemensamt med längre (på förhållande fronten) så kanske han hellre vill att ni bjuder hem dom på mat en kväll och bara fira lite på sidan av med kompisarna.
    Träffas dom ofta?

• Semesterbruden

Jag förstår att du känner så men han kanske tycker att det är helt OK att det är din sida som kommer. Står han din familj nära ?
    Jag bara tänker till mig själv, jag tycker jätte mycket om min sambos familj och dom är precis lika viktiga på mitt bröllop som min egen.... OK, jag förstår ditt dilemma - om det är så du känner det så är det klart att du funderar varför han inte vill att dom ska komma. =(

• Limbolight

Det kan vara så som du säger, att han inte tycker att de har så mycket gemensamt ihop längre. Sist de träffades var i mars på hans 30 års fest som jag fixade i smyg och överraskade honom med. Då kom alla och då hade de inte träffats på typ 5-6 år. Sen har de inte träffats efter det. Han har bara pratat med nån av dem i telefon ett par gånger...

Vi har varit tillsammans i tio år, så min familj kanske är lika mycket hans vid detta laget...

Svar på tråden Min sambo vill inte bjuda några av sina vänner till festen...