• Mams

Hur ska/ser era näbbklänningar ut?

Har fått ide´torka. Det finns ju inga klänningar till våra två tjejer att hyra, så då får nog mamma till att sy.
    Våra två är 11 & 9 år.
    Har du några bilder på ideér eller inköpta?
    Skulle vara bra att få lite insperation!!!
    Samt att vår yngsta (en flicka) ska döpas & ska ha någonting på sig efter dopet & vigseln.
    Vi bor i en mellanstor stad så vi har väll hyffsat med utbud men känner inte att jag ska hinna springa i alla butiker med en liten dagarna lång...
    Tips, bilder & så mottages tacksamt.

• Svar på tråden Hur ska/ser era näbbklänningar ut?
  • Trisen

Jag har sytt själv. 350 kr för tyg, tråd, mönster och dragkedja. (skall ännu sy underkjol men det kan inte kosta många tior). Bild finns i galleriet.

• Trisen

Kan tillägga att flickan är 5 år, storlek ca 120...

• Tit

Till min 9åring har jag hittat fina mönster på burda och vouge. Hemsidorna dyker upp om man googlar. Där kan man också beställa hem mönstren från nätet så slipper man springa i affärer och bläddra i tusen mappar. Det är roligt at sy själv för då kan tjejerna själva vara med och bestämma. Min flicka går väldigt mkt upp i hur klänningen skall vara. Jag har inte sytt sen syslöjden men satsar friskt på att det inte skall vara några problem, det är ju så roligt med sånt man gjort själv också!

• Mams

Tack för tipsen.
    Själv så är jag mindre bra på att sy. Tur man har mamma som är utbildad sömmerska som ska ev få uppdraget att sy till tjejerna om man inte hittar ngt.

*** Fler tips mottages gärna!

• Tirus

Gå in på www.ebay.com och sök på flowergirl dress. Där köpte vi våra och de var billiga (200 kr/st inkl frakt) och jättefina (se bilder i mitt galler).

• 26maj2007

du kan se klänningen vår dotter hade på vår hemsida.

Svar på tråden Hur ska/ser era näbbklänningar ut?