• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • Stjärnis

Barba: Åhhh, det är inte långt kvar för dig nu! Hojta till om du behöver hjälp med ngt!!

Långserud: Låter som en hektiskt men roligt schema.. Verkar som bitarna börjar falla på plats för er?!

31maj: Flyttar du nu?! Det är kul att packa upp i nya lägenheten, men fy så trist det är att packa..

MrsD: Lycka till med tentaplugget!

Amor: Oj, härligt att spara så mycket pengar

Astriden: Hur mår du nu? Börjar det synas?

valkyriana: Hur går det för er med planeringen?

Cristal: Läste att du ska på bröllop. Ett utmärkt tillfälle för er att få en massa inspiration

AyBee: Du får ge honom en hint om att han får kompensera dig ordentligt..

• BarbaBruden

Hej tjejer!

WWWWWWWWIIIIIIIIIIIIIIIII!

Nu är det Maj!
    Kan knappt tro att det är sant!

Har lite svårt att koncentera mig på nåt annat. Svårt att somna är väl det värsta, kan inte sluta tänka på allt! Och drömmer gör jag som aldrig förr....konstigt nog bara om bröllop

Saker och ting börjar falla på plats. Ska göra det sista till helgen och därefter göra som Astriden sagt till mig; bara vila och ta det lugnt.....kommer nog gå sådär

Nu ska jag fortsätta städningen här hemma. Har redan plockat ihop 8 bärkassar med skit från köksskåpen som ska till tippen. Härligt!

• valkyriana

Majsis
    Det är samma kille som jag pratar om, men det verkar som om han har höjt priset till 1500, eller så körde han bara en fuling då jag ringde och kollade.

Barbara- det är helt otroligt hur mycket skit man samlar på sig... Gött att få undan lite.

Stenis
    Jo de går bra. Inbjudningarna kom fram till ala igår
    Jag har köpt dukar och dekorationer.
    Låtarna till vigseln är klara- men vi känner ingen som kan sjunga. Vi ska ha "du är allt" av shirley clamp och "av längtan till dig"
    Väntar på att få reda på vilken präst vi ska ha så vi kan diskutera sådant med honom/henne

Meny är klar. Vi ska göra mycket själva och en person som fixar det sista i köket på festen.
    Det blir
    skagen toast- jag älskar det- skiter i om det är vanligt
    oxfilé med potatiskaka med västerbottenost rödvinsås och en ruccola sallad

mörk chokladpannacotta med vildhallon

Det vi måste hitta är folk som ska jobba
    transport från vigseln- vill hellst ha ett häftigt åk - typ lambourghini
    vart vi ska sova på bröllopsnatten

Och ett gäng grejjer till.
    Just nu håller jag på och pular lite med bordsplacering med de jag är säkra på att de kommer- går över förväntan.

• valkyriana

Tjejer - hur ska ni göra med solningen i sommar? Man vill ju inte ha märken.
    Ska ni ha tubtop hela sommaren och bikini utan band?

Dagens ilandsproblem för bridezillas

• Majsis2008

valkyriana....jag känner honom lite så kanske är därför jag får det för 1000 kr.
    ska ringa honom imorrn igen så man ligger på ordentligt och visar sitt intresse...

åh vet inte hur jag ska göra...solning är ju så tråkigt i solarium...sen brun utan sol gör mig för brun då jag är rödhårig och väldigt blek av mig...så hmmm vill ju inte se ut sm en lik typ

• stenbruden

Vad var det för program man kunde ladda ner för festprogram?? Vart kan man ladda ner det? Någon som kan länka?

• AyBee

Hej tjejer.....är väääldigtkortfattig!!!
    Är uppe hos mina föräldrar och har nu snabbläst igenom det ni skrivit från igår. Mamma säger att maten år klart så här kanppas det så fort jag bara kan
    Jag börjar baklänges....

Valkyria - Ja jag har huvudbry över hur man ska göra med solningen. Vågar knappt vara i solen!!! Tar solarier bort märken?

Barba - Grattis till namnet!!! Och snart snart snart ät det äntligen din tur. Wiiiiii säger jag bara! Hoppas du håller huvudet kallt i stressen och försöker njuta lite under de sista dagarna innan du blir fru. Hur satt klänningen?

Grund - Hoppas du har det underbart i Smögen! Gick namnet igenom???

Ska nog gå in på facebook o kolla min "rätta" ålder senare ikväll. Tittar in igen lite senare. Puss på er alla!!

• valkyriana

Jag vet inte, han har en lapp ute i älsborgshamnen där jag jobbar- där står det 1000 kr - rabatt för hamnnanställda... men då jag ringde honom sa han 1500.
    Solning i solarie är tråkigt ja och färgen är mycket gråare än riktig solbränna

Majsis2008 skrev 2008-05-01 16:25:53 följande:
    valkyriana....jag känner honom lite så kanske är därför jag får det för 1000 kr.ska ringa honom imorrn igen så man ligger på ordentligt och visar sitt intresse...åh vet inte hur jag ska göra...solning är ju så tråkigt i solarium...sen brun utan sol gör mig för brun då jag är rödhårig och väldigt blek av mig...så hmmm vill ju inte se ut sm en lik typ
  • valkyriana

Aybee- har ingen aning om solariet tar bort märken. Hmmm

Har en riktig pissdag.
    Linnéa våran 1 åring har åkt på ett ordentligt virus och är riktigt dålig- eventuellt måste vi åka in till akuten och sätta dropp på henne. Jag får mata henne med vätskeersätting - två theskedar var 10:e minut.
    Samtidigt så föder vår katt ungar. Första ungen var missbidad. Ena benet var inte utveckat, underkäken likaså och svansen var ihop ringlad. Usch vad hemskt, men sådan är ju naturen ibland.
    Jag var tvungen att avliva den.
    Hon har fått en till, en hona som verkar pigg och stark. Men nu verkar det ha stannat upp lite. Hon är riktigt stor så jag vet att det bör var minst tre till ungar. Ska ge henne lite kalk och kolla om det får igång det hela igen.

Här har jag fullt upp. Gubben ska iväg och jobba.- han börjar 00.00 - då är 1 a maj över... Och så har lite att dona med innan jobbet.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3