• GladaEmma

    Lokal i Skåne

    Detta låter ju riktigt bra. Hur är priserna?


    Kageburk skrev 2008-02-26 15:07:38 följande:
    Vi har bokat Törringelunds restaurang. Lokalen kostar inget extra att hyra som på tex Katrinetorp (ca 8000:- för lokalerna exlusive mat). Vi betalar för den meny vi väljer samt för hur mycket våra gäster kommer svampa i sig av alkoholen. I det ingår lokal, personal, dukning och städ. De fixar allt och vi betalar för mat och dryck. Restaurangen är lite rustik men ligger mitt i ett mysigt grönområde ca 15 min från Malmö city.
  • GladaEmma

    Vet du vilka av ställena man får ta med egen dricka?


    Tjinglan skrev 2008-02-25 21:22:55 följande:
    Oj, oj, oj..jag har hittat massor! Väldigt olika typer av lokaler, har svårt att välja själv.
  • GladaEmma

    Man måste köpa mat och dricka genom dem dock eller?


    Pernryd skrev 2008-02-27 10:12:34 följande:
    kan rekomendera Svaneholms slott. Man får (om man vill) anlända i båt till festen, maten och personalen är underbar.Kan även om man vill gifta sig där. Väldigt bra fotomöjligheter. Man blir behandlad som kungligheter.
  • GladaEmma

    Alnarp har blivit väldigt dyr tycker jag...


    Pernryd skrev 2008-02-27 12:15:14 följande:
    På Alnarps gården får man ordna allt själv. De har personal som hjälper till. Men där är oxå väldigt fint med parken utanför.
  • GladaEmma

    Så är det absolut. Om jag förstod det rätt så ändrades allt där detta årsskiftet. Nu tar de 12' för lokalhyra plus att allt måste köpas genom dem så det blir ju hur mycket som helst. Vi ville ha vår fest där, men den tanken slog vi bort fort när vi pratade med dem och fick priserna!


    Pernryd skrev 2008-02-27 14:37:13 följande:
    Okej, ja det var ju trots allt 2 1/2 år sedan man gifte sig nu Tiden går fort när man är lycklig!
  • GladaEmma

    Vår budget klarar inte av en kostnad på 900:- pp tyvärr, annars hade jag gärna haft det där.

    Just nu lutar det åt Hemvärnsgården i Kyrkheddinge. Ska dit och titta på det i helgen. Vi har fått ett pris på 385:- pp med 3 rätter och 300:- pp med 2 rätter. Drickan och tårtan fixar vi själva. Detta känns verkligen hur bra som helst så jag hoppas vi har kvar den känslan när vi tittat på stället.

  • GladaEmma

    Tack så mycket för erbjudandet. Det kommer garanterat frågor när vi planerar lite seriösare än nu.

    Måste säga: Åh va jag älskar kontakter... =)

    Musiken i kyrkan kommer min m2bs kusin fixa - hon är "i branschen" så att säga. Har jobbat på bla Garbos nere på Kanarieöarna och är hur duktig som helst. Hennes bror är utbildad i klassisk gitarr så han kommer stå för musiken i kyrkan =))) Billigt och bra.

    Fotograf är jag lite velig med. En vän till mig har gått fotoutbildning och är jätteduktig så han kommer ju sköta fotograferandet under festen, men jag vill nog ändå ha en professionell fotografering också. Får se hur det blir. Denne vän är dessutom även hobbyflorist och hans mor är florist så de kommer fixa alla blommor.

    En annan vän är frisör och utbildad makeupartist så han fixar hår och smink.

    Visst låter det lyxigt och billigt!? Haha

  • GladaEmma

    Tack tack =)


    Pernryd skrev 2008-02-27 16:50:28 följande:
    Gud va bra!!!!!! Kontakter är alltid bra att ha!!!! Lycka nu till!
Svar på tråden Lokal i Skåne