• MrsDilley

Löshår

Jag skulle vilja köpa löshår, clip on's, så att jag inte behöver ha det hela tiden.
    Jag har ganska långt hår, typiskt skandinaviskt blont rakt (kan nog inte bli rakare) och tunt.
    Så på bröllopet vill jag ha lite tjockare hår, jag vill ha en halvuppsättning som är lockigt.
    Jag vill ha riktigt människor hår så att jag kan locka det.
    Är det någon som har några erfarenheter av löshår?
    Bra, dåligt?

• Svar på tråden Löshår
  • zukigirl

Jag hade löshår på mitt bröllop. Köpte äkta hår på ebay som var något kortare än mitt eget just bara för utfyllnad. Funkade hur bra som helst och satt som berget hela dagen. Ingen risk att det ramlade av! Jag färgade det och lockade det till bröllopet. Funkade kanon så tummen upp för löshår alltså!

• MrsDilley

Jag kommer nog köpa det på ebay, men jag undrar hur man ska hitta "rätt" nyans? Jag vet att man kan färga men jag skulle bli glad om jag inte behövde göra det.
    Är det svårt att färga håret?
    Jag färgar nämligen inte mitt egna hår alls, så jag är inte så insatt hårfärger.

• zukigirl

Nej det är inte det minsta svårt att färga det själv. Just att hitta rätt nyans är knepigt. Jag hittade inte axakt samma utan fick ett som var lite ljusare men min frisör tyckte det var bara bra då det blev lite mer liv i frisyren då. Sen har jag färgat det mörkare efteråt så jag kan använda det till vardags. Vad har du för hårfärg? Det finns bilder i mitt galleri om du vill se hur det såg ut....

• MrsDilley

Jag har ljusblont hår, men under sommaren blir det nästan vitt.
    Du var jätte fin i håret! Det är något sånt jag vill ha. Med lite större lockar och snedlugg.
    Lite OT, Vart har du köpt ditt bröllopspar (caketopper) till tårtan? det såg exakt ut som dig och din man!

• lycklig78

Jag ska ha löshår och en sån uppsättning som du beskriver. Jag ska sätta fast det tänkte jag. Enda gången i livet.

• Malin84

Är det någon som har gjort det hos frissan?
    Någon rekommendation i Västerås eller Uppsala?
    Jag skulle vilja ha det lite längre, inte bara på bröllopsdagen.

• sländan1980

jag undrar om det är svårt att sätta i clips-on löshår själv?

• MrsDilley

Jag tror att det ska vara jätte lätt. Men jag har aldig provat själv. Vad jag har förstått så gör man en bena i nacken och sen så tuperar man håret lite och bara krokar i clipsen, sen så släpper man ner sitt riktiga hår över så att man döljer clipsen.
    Eller har jag fattat helt fel?

sländan1980 skrev 2008-02-22 12:11:27 följande:
    jag undrar om det är svårt att sätta i clips-on löshår själv?
  • miapialillull
    MrsDilley skrev 2008-02-22 12:17:45 följande:
    Jag tror att det ska vara jätte lätt. Men jag har aldig provat själv. Vad jag har förstått så gör man en bena i nacken och sen så tuperar man håret lite och bara krokar i clipsen, sen så släpper man ner sitt riktiga hår över så att man döljer clipsen. Eller har jag fattat helt fel?
    Jag har löshår som är av äkta hår som man clipsar in det är jätte smidigt håret sitter som på ett eller flera hårspännen man sätter i dom på ett par minuter jag köpte mina på ebay jag tror att jag har kvar köparens namn om det är någon som vill ha.
  • MrsDilley

Ja tack, jag tänkte nog köpa mitt från ebay. Hur gjorde du för att hitta en bra nyans på löshåret? jag har blont hår och jag har lite svårt att veta vilken av alla blonda nyanser jag ska köpa.
    Tack för hjälpen

miapialillull skrev 2008-02-22 13:35:55 följande:
    Jag har löshår som är av äkta hår som man clipsar in det är jätte smidigt håret sitter som på ett eller flera hårspännen man sätter i dom på ett par minuter jag köpte mina på ebay jag tror att jag har kvar köparens namn om det är någon som vill ha.
  • zorika

Det finns en sida som heter funnyhair med..de har indiskt hår. jag har funderat på att köpa däifrån...MEN har ingen egen efrafenhet av det. Varken att sätta in eller att köpa. Men jag hoppas att jag får det snart

• Emmy Nilsson

Jag utför hårförlägningar med både clips, lim och tejp till bra priser om någon skulle vara intresserad.

Är utbildad och använder mig av samma hår som frisörerna (ALLTID Remy hår - alla hårstrån är rättvända)

Om ni vill veta mer så skicka ett mail

emynem86@hotmail.com

Svar på tråden Löshår