• be happy
    Äldre 20 Feb 22:23
    35122 visningar
    24 svar
    24
    35122

    Var köpa brudklänning i närheten av Jönköping?

    Har varit i stans affärer och är inte riktigt nöjd. Undrar var det finns affärer mer i närheten? Gärna åt Boråshållet till, men alla tips tex Värnamo, Eksjö, Linköping.
    Vet du dessutom att det finns klänningar i lite större storlekar så är det ännu bättre!

  • Svar på tråden Var köpa brudklänning i närheten av Jönköping?
  • be happy
    Äldre 25 Feb 11:55
    #11

    Tack för alla svar! Ursäkta Fruförväntan att jag inte läste hela ditt inlägg...

    beahabo

    hur långt från Jönköping ligger det då? Har du nåt namn på buktiken?

    bridesilly
    Har de större storlekar i butikerna i Nässjö och Värnamo? Typ 48?

  • ohlala
    Äldre 25 Feb 12:06
    #12

    varnar för kristina brud och fest - vilken ägare, skitotrevlig, snorkig och gjorde att jag kände mig fet fast jag drar storlek 40.

  • be happy
    Äldre 25 Feb 12:08
    #13

    Oj! Tror att det var ägaren som hjälpte mig! Hon var jättetrevlig, har bara blivit bra bemött där. Trots mitt velande. Tyvärr hittade jag bara en klänning där... skulle vilja prova på nåt mer ställe...


    ohlala skrev 2008-02-25 12:06:05 följande:
    varnar för kristina brud och fest - vilken ägare, skitotrevlig, snorkig och gjorde att jag kände mig fet fast jag drar storlek 40.
  • brides­illy
    Äldre 25 Feb 12:50
    #14

    be happy skrev 2008-02-25 11:55:03 följande:


    Tack för alla svar! Ursäkta Fruförväntan att jag inte läste hela ditt inlägg... beahabohur långt från Jönköping ligger det då? Har du nåt namn på buktiken?bridesillyHar de större storlekar i butikerna i Nässjö och Värnamo? Typ 48?
    i värnamo tror jag dom har som alla andra upp till max 46 48 men i nässjö hade hon massor av klänningar upp till 56 och 58 sa hon
  • brides­illy
    Äldre 25 Feb 12:51
    #15
    ohlala skrev 2008-02-25 12:06:05 följande:
    varnar för kristina brud och fest - vilken ägare, skitotrevlig, snorkig och gjorde att jag kände mig fet fast jag drar storlek 40.
    så olika det kan va när jag var där så var dom så trevliga och jag har handlat både slöja tiara, strumpeband och lite annat. igentligen skulle jag köpt en klänning där också men det från abigale istället
  • be happy
    Äldre 25 Feb 19:28
    #16

    Nu har jag varit på Bröllopshuset i Linköping. Kan ju inte säga att jag jätteimponerad. Först ringde jag dit, då sa de att de hade en del med ärm i min storlek. När jag kom dit (13 mil enkel väg) så hade de inget alls i min storlek med ärm. Provade tre klänningar, alla satt riktigt illa, för stora eller för små, dessutom hade ingen sådan ärm jag ville ha.Sen var jag lite förvånad över att man fick släpa klänningarna på golvet där man gick med sina ytterskor, men men... Det var tre expediter inblandade och helt plötsligt var där inte nån. Så då stod jag där ensam i en HEMSK klänning som var alldeles för urringad och med en "påsydd" ärm, i ca tio minuter... Sen kom de tillbaka och föreslog en klänning ur en katalog, som de kunde beställa hem... Den var sååå fin tyckte de. För bara 8200kr. Skönt tänkte jag att jag provat exakt den hemma i Jönköping för en bra mycket billigare peng. Så nu har jag i alla fall bestämt mig för att köpa den! Inget ont som inte har nåt gott med sig!! De var inte otrevliga på nåt sätt på bröllopshuset, men de var inte så serviceinriktade som på de ställen jag varit tidigare...

  • Sparkl­ing
    Äldre 25 Feb 19:30
    #17

    Hej, utanför Ulricehamn i Blidsberg så finns en stor klänningsaffär. Tyvärr vet jag inte namnet eller vilka storlekar som finns. Men jag vet flera som varit där och handlat och varit väldigt nöjda.

  • be happy
    Äldre 25 Feb 19:38
    #18

    Jag har letat efter dem i Blidsberg på nätet men inte hittat dem... Men nu har jag nog bestämt mig...

  • Fröken förvän­tan
    Äldre 25 Feb 19:38
    #19

    Vad tråkigt att din upplevelse blev negativ. När jag var där var alla tvugna att ta av sig ytterskorna. Men det verkar vara så med många brudbutiker, alltså olika upplevelser vid besöket. Hoppas att den klänning du bestämmer dig för blir bra i alla fall så att du känner dig super på din dag

    be happy skrev 2008-02-25 19:28:15 följande:


    Nu har jag varit på Bröllopshuset i Linköping. Kan ju inte säga att jag jätteimponerad. Först ringde jag dit, då sa de att de hade en del med ärm i min storlek. När jag kom dit (13 mil enkel väg) så hade de inget alls i min storlek med ärm. Provade tre klänningar, alla satt riktigt illa, för stora eller för små, dessutom hade ingen sådan ärm jag ville ha.Sen var jag lite förvånad över att man fick släpa klänningarna på golvet där man gick med sina ytterskor, men men... Det var tre expediter inblandade och helt plötsligt var där inte nån. Så då stod jag där ensam i en HEMSK klänning som var alldeles för urringad och med en "påsydd" ärm, i ca tio minuter... Sen kom de tillbaka och föreslog en klänning ur en katalog, som de kunde beställa hem... Den var sååå fin tyckte de. För bara 8200kr. Skönt tänkte jag att jag provat exakt den hemma i Jönköping för en bra mycket billigare peng. Så nu har jag i alla fall bestämt mig för att köpa den! Inget ont som inte har nåt gott med sig!! De var inte otrevliga på nåt sätt på bröllopshuset, men de var inte så serviceinriktade som på de ställen jag varit tidigare...
  • be happy
    Äldre 25 Feb 19:43
    #20

    Ja visst är det märkligt! Jag har hört flera, över här tex, som är varit nöjda på Kristina Brud och Fest, men där är jag verkligen nöjd med servicen. Men som sagt bara att jag kom fram till vilken klänning jag ska välja (hade två förslag sen innan) gjorde att det var värt besöket i Linköping.

    Fröken förväntan skrev 2008-02-25 19:38:58 följande:


    Vad tråkigt att din upplevelse blev negativ. När jag var där var alla tvugna att ta av sig ytterskorna. Men det verkar vara så med många brudbutiker, alltså olika upplevelser vid besöket. Hoppas att den klänning du bestämmer dig för blir bra i alla fall så att du känner dig super på din dag be happy skrev 2008-02-25 19:28:15 följande:
  • Parnas­sia
    Äldre 25 Feb 19:49
    #21

    Jag har också varit hos "Kristina..." och går INTE dit igen.

    De (expediterna, ägaren och en till) stod och viskade, rynkade på näsan, skakade på huvudet och pekade åt saker som de tydligen inte gillade men som jag sagt att jag gillade! Och trodde så klart inte att jag såg det! Så ILLA! Jag vill ju ha feedback från sk proffs, det är ju därför man går till en sådan affär... Säg för 17 rakt ut vad du tycker, tänkte jag!

  • CSK
    Äldre 25 Feb 19:57
    #22

    Hej!

    Hemsidan till affären i Blidsberg är www.isabella.ws

    Kan även rekommendera Brud och fest i Alingsås.
    Där har jag beställt min klänning och hon har dessutom rea på alla sina klänningar i affären (ny ägare).Tycker hon är kanon!

    Lycka till!

  • AJFC
    Äldre 25 Feb 22:55
    #23

    jag kan värmt rekomendra MrG i Gislaved, jätte fina kläningar & bra service.

  • Äldre 18 Jan 11:36
    #24

    Hej. Ser att inlägget är jättegammalt, men det har inte ändrat sig, jag har också dålig erfarenhet av Kristina brud och fest och har vänner som har det också. De vill bara sälja och när de har gjort det så struntar de i kunden, vare sig det handlar om att göra inprovningsr eller bemötande av köp av andra produkter. De gillar smidiga kunder, är man en osäker första gångs brud så gå inte dit. De kör lätt över en och är inte sammarbetsvilliga. Jag tipsar om dindromklanning.se istället. En bit att åka från Jönköping. Men jag är supernöjd. Bra priser och bra bemötande.

Svar på tråden Var köpa brudklänning i närheten av Jönköping?