• Cross

Inga skor på Bröllopskällan för min del

jag har blivit utslängd från Bröllopskällan (Hornsgatan 83) i Stockholm för att jag inte skulle köpa min klänning där. De var rädda att jag skulle "sno idéer" eftersom jag ska sy en egen klänning.

Så det faktum att jag vill köpa skor och dylikt gilldes inte för tanterna där inne.

Jag är verkligen jätteledsen för det här. Men tyvärr, inga skor till mig från Bröllopskällan och jag kan tyvärr inte rekommendera någon i hela världen att gå dit.

• Svar på tråden Inga skor på Bröllopskällan för min del
  • matteve

Skojar du??! Det är väl HELT okej att hämta inspiration! Vad knasigt... Jag har bra erfarenheter från Bröllopskällan, men det beror väl på vem man får hjälp av.

• Kirsto

Va? Det var verkligen bland det konstigaste jag har hört! Vilket bemötande!

• pojomo

shysst!!!!
    Dom ska väl bara vara glad att man vill gå in å kika egentligen...det var ingen vidare bemötning där inte

• Cross

Nä, det är verkligen tråkigt. De hade som princip att man inte får titta på klänningar om man skulle sy upp en egen. Det kan jag förstå, men det kanske de kan säga på ett vänligare sätt än att be mig lämna butiken.

Jag tittade på slöjor, skor och tiaror och var beredd på att köpa något. När jag tittat färdigt på de sakerna så strosade jag runt lite i butiken för att få lite inspiration och idéer (och då INTE klänningsmönster, snarare en "feeling" på bröllop i huvud taget). Jag provade inte någon klänning, jag bara strosade runt i affären.

Men men. Inga skor blev det där. Jag tänker inte lägga ner en spänn i den butiken. Jag är verkligen chockad över deras bemötande.

• Kirsto

Jag är inte säker på att jag tycker att den policyn är ok heller. Jag förstår att de inte vill lägga en massa tid på att hjälpa kunder att prova klänningar som de vet att de inte vill köpa sen, men liksom... Skulle man inte få gå in på HM om man syr egna kläder? Eller tänker jag fel? *lite brydd*

• Cross

Jag kan också förstå att de inte vill lägga ner en timma på en brud som provar klänningar hit och dit BARA för att sno med sig idéerna och mönstret. Men det är en ohållbar tanke rent praktiskt. Det måste ju vara massor av tjejer som provar klänningar utan att köpa något, eller hur?

Det är jättekonstigt, för på det här sättet så sätter de "KÖPTVÅNG".

Jag var inne på Högtidskläder precis innan jag gick till Bröllopskällan. Där hittade jag en så snygg klänning som jag nästan tänkte köpa istället för min (som inte är uppsydd ännu). Uppenbarligen har jag köp-potential. Men den duger inte för fröknarna på Bröllopskällan.

• ohlala

nej man skall faktiskt hjälpa alla som vill ha hjälp enligt mig - det ger en gott rykte som sprider sig snabbt och mer potentiella kunder samt att man ofta som brud har flera olika idéer ang klädsel och får man bra hjälp av proffs kan man trolla bort och framhäva precis som man vill ha det + få hjälp med inlämning och dyl. det väger ganska mycket för att man skall köpa sin klänning där istället för att tex sy upp den

• Fru Koltrast

Trist!
    Jag var runt på flera olika bröllopsbutiker i Stockholm och ville ta foton på de klänningar jag gillade, för att fundera lite över dem hemma sedan.
    Bröllopskällan och Bröllopsbutiken (samma kedja) var de enda som tillät fotografering och jag fick ett väldigt bra bemötande av dem.

Det beror antagligen på vem man får hjälp av.

• Hajime

gällande bröllopskällan så fick varken jag eller min mamma nåt bra intryck av den affären... jag hade vart i bröllopsbutiken innan och titta och provat men ville prova fler helt enkelt... jag försökte förklara att jag inte ville ha en så enkel, kanske lite släp osv... provade en, men tyckte att den kändes för enkel, och frågade om hon kunde tipsa om en annan... och hon kom tillbaka med en nästan identisk!!
    på bröllopsbutiken så lyssnade den jag pratade med jättebra, och tipsade om olika skärning som skulle passa min figur osv...

Svar på tråden Inga skor på Bröllopskällan för min del