• eveluscious

Kostym - vart köper ni?

Vi har en ganska tajt budget men min m2b ska iaf få en ny kostym.
    Kikade på Dressmann men blev inte så imponerad av deras utbud...sen var jag inne på H&M's hemsida av en slump och hittade en kostym där. Dem har en såkallad "slim fit". Kan det bli snyggt? Ogillar kostymbyxor som blir som en säck ner mot foten som vanliga kostymbyxor blir. Tillsammans kostar byxa+kavaj 596:-.

Första svarta kostym till vänster, kille med blå skjorta; shop.hm.com/se/&dept=HERR_OVE_KAV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 11:01
    Känns det fel med en så billig kostym på bröllopet?

• Svar på tråden Kostym - vart köper ni?
  • pojomo

det spelar väl ingen roll om den kostar 300 eller 3000:-
    Jag ser då ingen skillnad på dom. Man tar ju den man passar och trivs i. Jag ska inte köpa nån dyr till min sambo.

• MissDoe

Köpte en sån kostym till min m2b när vi var på bröllop förra sommaren, den satt ursnyggt! Han hade en kostym från Dressmann sen innan och den sitter som en säck! Blev mycket finare och mycket billigare!

Skulle helst vilja att han har en sån den dagen vi gifter oss, bara att piffa upp med en lite exklusivare väst och plastrong. Så jag tycker absolut att man kan ha en billigare kostym, bara den passar.

• pojomo

funderar själv på det setet det var ju snyggt å billigt :)

• Kärlek ger näring åt själen

Varför skulle det kännas fel? Menar vem vet egentligen hur mycket kläderna kostade??? Enligt mitt tycke så lägger man nog inte så mycket på kläder eftersom man i regel inte använder det så ofta (Tänker nu på mannens klädsel), dvs om han inte använder kostym ofta. Då hade man tjänat lite mer på att lägga lite mer på den.

men ett sätt som jag ofta använder mig av när jag handlar är "kostymen kostar 500:- Om jag använder den 10 gånger så blir det 50:- per gång. Är det då dyrt? Men använder jag den EN gång så blir det dyrt." Detta är nog det lättaste sättet att se hur mycket man vill lägga på kläderna.

• Vinterbruden 08

Hej... Jag hörde en gång att kostymerna på H&M är uppsydda på samma fabrik som Tigerkostymerna och vissa tom efter samma modeller, tyget som kan skilja lite.. Känner många killar som förut bara har använt märkes kostymer men som nu har bytt över till H&M så gå ditt och pröva vettja

• eveluscious

tänkte väl så att det flesta verkar lägga ner en halv förmögenhet på mannens kläder Frockcoats, västar och krusiduller hit och dit...jag har räknat lite och om vi köper kostym + skjorta på H&M och sen slips på ex. Dressmann för ca. 300:- DinSko för 399:- blir det ca.1500:- för hela mannens utstyrsel... VI skulle betalat 1900:- för att HYRA frockcoat, byxa, skjorta, plastrong och väst.

• eveluscious

SKOR från dinsko för 399:- skulle det stå

• Vinterbruden 08

Hahaha jag förstod det i alla fall Vi tänker inte heller lägga ut en förmögenhet på det.. Gubben har sagt att han vill ha en ny kostym som han kan använda senare också.. Så vi köper den och så hyr vi väst och slips

• grabbarna

nej då inte känns det fel att kostymen är billig men jag rekomenderar att ni provar den i affär,för en illasittande kostym ser man ofta och det är inte snyggt.

dom har en jättesnygg svart på dressman men lite smalare passform och slag tyvärr fanns den inte i sambons stl men vi hittade en på en herraffär den kostade 3200:- dyrare än så ville vi inte köpa, det som var bra med denna är att kavajen ser jättesnygg ut tillsammans med jeans också så den slipper hänga orörd i garderoben för det är inte ofta det behövs en kostym

• 14/6-08

jag tycker den ser jättefin ut kanske blir en sån till min gubbe också får dra in han till affären någon dag passar det med väst och plastrong till tror ni

Svar på tråden Kostym - vart köper ni?