• eveluscious

Kostym - vart köper ni?

Vi har en ganska tajt budget men min m2b ska iaf få en ny kostym.
    Kikade på Dressmann men blev inte så imponerad av deras utbud...sen var jag inne på H&M's hemsida av en slump och hittade en kostym där. Dem har en såkallad "slim fit". Kan det bli snyggt? Ogillar kostymbyxor som blir som en säck ner mot foten som vanliga kostymbyxor blir. Tillsammans kostar byxa+kavaj 596:-.

Första svarta kostym till vänster, kille med blå skjorta; shop.hm.com/se/&dept=HERR_OVE_KAV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 11:01
    Känns det fel med en så billig kostym på bröllopet?

• Svar på tråden Kostym - vart köper ni?
  • pallesj

Vi köpte en till han på dressman för 1000kr, Han kommer aldrig att ha den igen men den satt snyggt och nu har han ju en iaf om det skulle behövas igen. Köpte en till han förra året på Gekås men den satt så illa så d e verkligen värt att lägga lite mer pengar på det

• eveluscious

Japp vi kommer köpa i butik isf...! Ska se om vi kan hitta någon väst till också. Mina sambo trivs jättebra i kostym så den kommer absolut bli använd igen!

• eveluscious

För 1000:- på Dressmann? Alla jag hittade där låg på iaf 2000:- inkl. byxa.

pallesj skrev 2008-02-20 12:10:49 följande:
    Vi köpte en till han på dressman för 1000kr, Han kommer aldrig att ha den igen men den satt snyggt och nu har han ju en iaf om det skulle behövas igen. Köpte en till han förra året på Gekås men den satt så illa så d e verkligen värt att lägga lite mer pengar på det
  • chokladkaka

Min sambo skulle aldrig gå med på en sån billig utstyrsel när jag lägger ett antal tusenlappar på min

Nu har vi en frack i släkten som min morfar, min pappa och mina bröder gift sig i så den känns rätt så självklar för min sambo

• eveluscious

Passande att alla har samma storlek Sambon bryr sig inte så mycket om priset bara han får vara snygg och välklädd!

chokladkaka skrev 2008-02-20 12:38:53 följande:
    Min sambo skulle aldrig gå med på en sån billig utstyrsel när jag lägger ett antal tusenlappar på min Nu har vi en frack i släkten som min morfar, min pappa och mina bröder gift sig i så den känns rätt så självklar för min sambo
  • chokladkaka

Naej, alla har inte riktigt samma storlek men mina bröder, pappa och morfar är alla väldigt långa så vi kommer få lägga upp den. Vi har sytt och fixat till den gång till gång men i stort sett så är väl alla lika byggda Min sambo är dock något mer bredaxlad

eveluscious skrev 2008-02-20 12:40:43 följande:
    Passande att alla har samma storlek Sambon bryr sig inte så mycket om priset bara han får vara snygg och välklädd!
  • Mrs Fairy

Vi köpte den vita kostymen från H&M...tycker INTE den ser billig ut. Sitter jättesnyggt och dessutom kan han nyttja den senare (tänkte ekonomiskt

• Maciebrud

WOW WOW Ser ju skitfina ut=) Kan man köpa dom inne på HM eller bara på nätet? Jag vill ju att min sambo ska ha en vit och för 600 spänn så gör det inget om den bara används en enda gång=)=)

• eijalalle

Köpte snyggt och hyggligt billig kostym åt sambon, ca 3000, på STUK gentlemen i göteborg! mycket att välja på och duktig personal som verkligen hjälpte till att hitta det bästa möjliga!!

• eveluscious

Sorry men jag tycker 3000:- är riktigt dyrt för en kostym

eijalalle skrev 2008-02-20 20:45:29 följande:
    Köpte snyggt och hyggligt billig kostym åt sambon, ca 3000, på STUK gentlemen i göteborg! mycket att välja på och duktig personal som verkligen hjälpte till att hitta det bästa möjliga!!
  • IdaÄlskarLennart

såg på dressman idag för 999kr

• IdaÄlskarLennart

de låter ju lite ego. de sitter väll inte i pengarna utan i hur den ser ut. hällre en snygg för 600kr än en snygg för 3000kr ??? oavsett vad klänningen kostade ..?? eller....

Min sambo skulle aldrig gå med på en sån billig utstyrsel när jag lägger ett antal tusenlappar på min Nu har vi en frack i släkten som min morfar, min pappa och mina bröder gift sig i så den känns rätt så självklar för min sambo
  • IdaÄlskarLennart

sen e de lättare att hitta kostym billigt, än klänning !!

• Nienna

Den var väl snygg! Priset spelar väl ingen roll om den passar och sitter snyggt! Vi har köpt sambons kostym på Ellos för under 1000:- inkl. en extra byxa och han blev så snygg. Dessutom är det ju något han kan ha flera gånger, jag tvivlar på att jag kommer att använda min brudklänning fler gånger, vilket ju är lite synd.

• Ullrika

Vill man piffa till det kan man designa sin egen skjorta till kostymen på www.tailorstore.se. Kostymen ska jag låta sambon kolla på den var ju skitsnygg.

• Pumpkin

Och här kan man designa sin egen kostym! www.suitopia.se/main.aspx

För övrigt tycker jag att H&M har riktigt snygga kostymer, men jag tycker inte om slim fit.

Ullrika skrev 2008-02-20 22:31:25 följande:
    Vill man piffa till det kan man designa sin egen skjorta till kostymen på www.tailorstore.se. Kostymen ska jag låta sambon kolla på den var ju skitsnygg.
  • vintergården

Min gullegris ska få hyra en jackett, men har dra strl 64 så jag har fått uthyraren att köpa in så jag får hyra. Så jag är jätteglad, så nu får att tre pojkarna vara lika.

• eveluscious

Vet ni förresten vart man hittar snygga slipsar på nätet? Gärna i häftiga färger som cerice eller limegrön....eller orange...

Vad håftigt

Ullrika skrev 2008-02-20 22:31:25 följande:
  • malous

Tja, vi köpte ju också kläder till fästmannen billigt. Fast då var det iofs skräddarsydd frack i bra material med skräddarsydd skjorta och fluga och ett par saker till för ca 650 SEK.

... och min klänning kostade nästan lika mkt (en tjuga mer ungefär)

MEN jag tycker att det viktigaste att kläderna är snygga och ni känner er nöja i dem inte hur mkt det kostar. H&M har oftast mkt finare kostymer än alla gubbaffärer som dressmann. Och jag tror inte att kvaliteten är sämre heller. Tycker att det blir riktigt skillnad först när man köper ullkostymer eller skräddarsytt.

Svar på tråden Kostym - vart köper ni?