Inlägg från: Niccisen |Visa alla inlägg
  • Niccisen

    Vinterbröllop 08/09

    Hej
    Här är en till som planerar bröllop i januari 2009.
    Har inte provat klänning än då jag är gravid i sjunde månaden så det får allt vänta ett tag. Men troligtvis beställer jag den från www.hiphopboutique.com då jag hittat en där jag gillar, plus tärnklänningar, brudnäbbsklänning och kostymer till sönerna. Det är tanken i alla fall, sen får man väl se vad som händer:-P

    Har ni börjat fundera på tårtan? Vi ska ha kombinerat bröllop/dop och jag vet inte alls hur jag ska få ihop allt. Känns som om bröllopet tagit över... Från början var det menat tvärtom. Dop med litet enkelt bröllop...

  • Niccisen

    Just ja, glömde fråga, vad har ni tänkt för färgtema och bukett? Jag vill ha ett bröllop i vitt, blått och silver mest för att porslinet på stället vi ska ha middagen har blåvitt porslin... Men vet inte hur jag ska göra med buketten... De enda blåa blommor som fanns i januari enligt en florist jag pratade med var hyacinter, som jag verkligen inte tål. Nån annan som haft samma problem men kommit på en bra lösning?

  • Niccisen

    Vad har du för färg på klänningen då? Är rädd att det blir för mkt vitt med vit klänning och vita blommor, men var också inne på idén med vita blommor och blått band.. Eventuellt nån silverfärgad växt eller nåt för att bryta av det vita..

    Vinterbruden 08 skrev 2008-04-01 12:52:52 följande:


    Vi har också vitt, blått och silver Tror att det blir en helvit bukett på mig med ljusblått sidenband.. Kaka har jag ingenaning om men nästa gång vi kommer hem till Sthlm ska jag med en kompis till deras bageri och provsmaka och titta på lite olika kakor Här får man ta lite varje gång man kommer hem för allt går ju inte att planera på distans.. Tur att man är ute i god tid då
  • Niccisen

    Ja jag får prata med dem... På nåt sätt ska det väl gå att fixa tycker jag

    Vinterbruden 08 skrev 2008-04-01 14:09:39 följande:


    Min klänning är i färgern diamond white.. Tror inte det blir förmycket, ska ha olika nyanser av vitt i buketten, tror det blir snyggt.. Du kan ju fråga om dom har fått in hortensia tills du gifter dig.. Ursnyggt att ha i bukett.. Tyvärr så har dom inte den i dec, till mig sa dom att hortensian kommer i jan-feb.. Men kanske din florist kan beställa in den till dig..
  • Niccisen

    Min tjejkompis hade som krav att alla skulle ha något rött, eller någon röd detalj på sig och det var ingen som protesterade mot det... Visserligen så var det ju bara någon detalj och inte ett helt klädesplagg. Du kan säkert skriva det, men du kan nog tyvärr inte förvänta dig att alla lyssnar...


    bexniss skrev 2008-05-02 19:31:55 följande:
    CEASARA:Det beror på vilken bank du har men inom EU ska de va kostnadsfritt om du gör det via internet. Du kansk emåste aktivera en utlandsbet tjänst men de kostar inget.Det ska va billigt att betala..=)Vilket braa pris du fik på tårtan, dom ja kollat på kostar 55 kr biten de e lite väl när man har 100 gäster.Det som stör mig med inbjudan och så är att vi kan ha dem klara när som helst egentligen, för vi har hittat stilen och allt e klart, men vi får inte boka kyrkan förrän i september. Jag har fått en godkänd präst men schemat för 2009 å januari kommer ut i september...skit dåligt tykcker jag, så då får jag tok skriva tid och liknande typ i september och skicka ut alla inbjudningar, men men va gör man?Ja kollar klänningar och tärnklänningar på ebay...tack för tipset Vinterbruden!!Ja ska ha min bästa vän sen 14 år tillbaka, kan inte tänmka mig någon annan, hon är gift och många har sagt att då kan hon ju inte va tärna, men ja har minsann kollat upp det där. Hon kommer att kallas hederstärna och då går de alldeles utmärkt.Ja tycker om traditoner men inte til en överdrift.Å en sak till :Ja vill i min inbjudan skriva att gästerna ska ha kläder som går i guld, brunt typ. Visst kan man skriva de?De skulle va så festligt om alla hade liknande färger när man tar kort och så...=) eller e de för mycket begärt???
  • Niccisen

    Ett tips är ju att köpa kostym och slips och sånt om man är i behov av det... De har ju riktigt bra kampanjer på t.ex. Dressman... Vi ska ha ett litet bröllop med kombinerat dop så jag tyckte inte sambon behövde ha frack eller så, utan att det räcker med kostym. Vilket han redan hade. Men har inhandlat två jättesnygga ljusblå slipsar. Skulle kosta 299 men kostade 99 kr st...

    Vi gifter oss 10 januari och planerar väl att skicka inbjudningarna i början på september, det är tanken i allafall.

    Har en fråga. Vår son, som inte är född än men i alla fall, kommer vara ca 7 månader. Vad sätter man på de? Kan tänka mig en mjuk skjorta och byxor, men inte ska man väl behöva tvinga på de kostym? Samma sak med bonusen som kommer vara nästan 4...

  • Niccisen

    vi har också vitt blått och silver Dock inte ljusblått utan vi kom fram till att vi ville ha olika blå nyanser... Kommer ju vara kombinerat bröllop och dop och det blir en pojke så passar så bra med blått då

  • Niccisen

    Hehe ja... Men vi är säkra på att det är en kille. Gjorde ultraljud i v. 29 och om det inte var nån pung... Stackars flicka!


    Zsarah skrev 2008-05-09 20:08:43 följande:
    och om det blir en flicka kan ni ha vinrött:DDet hade vi på dottern dop:)
  • Niccisen

    Tack
    Bara hoppas han vill komma ut snart, är beräknad till 5 juni och vill verkligen inte gå över tiden. Han får gärna komma nån vecka tidigare


    Zsarah skrev 2008-05-11 00:14:18 följande:
    Hehe, Grattis till killen:)
  • Niccisen

    Vi fick två tider att välja mellan... Tydligen hade de andra tider på vintern än på sommarn, men vi valde den sena tiden, kl. 15.00. Just för att det inte ska bli såå stressigt. Då hinner vi fotograf och sånt innan. Förhoppningsvis blir det lite tid emellan också då jag troligtvis ammar fortfarande.


    ingenjörsbruden skrev 2008-05-14 08:01:33 följande:
    Höre ni tjejer, har ni fått reda på tidpunkt för vigsel?Har nu fått besked från kyrkan att vill vi ha vigsel den 21/12 så blir det kl 12.30.......hur f-n har de tänkt det?Fixa hår = 2 h Klä sig = 0,5 hSminka sig = 1 hFotograf = 2 h kan man iofs ta efter vigseln men m2b föredrar förre vigselnMen vi har en körning på 45 min t kyrkan också....så då blir det uppstigning kl 7 om man tar fotograferingen efteråt..... suck!Vet inte hur vi ska göra nu....får väl försöka kolla hur hemkyrkan ställer sig.....suck! Varför kan det aldrig vara lätt?!Ville ju slippa att ta ledigt dagen innan vigseln då vi behöver alla semesterdagar som möjligt till bröllopsresan.....
  • Niccisen

    Vi har också valt att bara ha middag. För oss ser det ut som så att vi ska vara hos fotografen 13.00-14.30 sen upp till kyrkan för vigsel, sen efter det direkt till församlingshemmet där vi äter middagen. Vi kommer vara max 48 personer, men eftersom jag väntar barn nu så kommer våran minsta vara 6-7 månader vid vigseln (ska även döpas då), så ville vi ha en tidig kväll. Visserligen ska mamma vara barnvakt så vi får vara ifred på hotellet på kvällen.

    Här erbjöd de också en tidigare tid på vintern ifall man ville gifta sig när det var ljust, men för oss passade den senare.

    Dina föräldrar får ju försöka hålla sams, eller helt enkelt undvika varandra så gott de kan. Det är ju din dag!


    ingenjörsbruden skrev 2008-05-14 13:08:20 följande:
    Låter som att ert pastoratet har ett bra upplägg! Skulle också vilja ha vid 15.00 för 12.30 blir SÅÅÅÅÅÅ tidigt med middag...blir ju knasigt eller!Har lite svårt att tänka mig att lämna gästerna själva medans vi fotograferas.....mina föräldrar skiljde sig ju förra året o mamma har skaffat ny sambo (som så klart måste bjudas)....12.30-13.15 vigsel13.15-15.00 fotografering (troligen så kommer mina föräldrar att ställa till med en scen under denna tiden) Nå ja vi är ju inte där så vi slipper ju höra det... :-/15.15 fördrink16.00-20 MiddagVi kommer att vara totalt 15 pers så det blir ingen dans eller så, dessutom så har troligen min m2bs bror en 6 månaders flicka med sig då.....så en tidig kväll är iofs inte fel.....Vad tror ni?
  • Niccisen

    Nej det är snart dags, hoppas jag. om 21 dagar är han beräknad i alla fall Men för min del får han gärna komma ganska snart. Har foglossning och lider allmänt av att vara gravid just nu.

    Okej, men det är ju bra att alla vet om det men samtidigt jobbigt att ha ytterligare ett orosmoment, man har nog ändå tror jag...


    ingenjörsbruden skrev 2008-05-14 16:39:47 följande:
    Oj! Då har du bara några veckor kvar till BP?! Härligt att slippa vara höggravid i sommarvärmen!! Ja...de får ta sig i kragen o hålla sams....det värsta är väl att pappa är ganska sjuk med parkinsson o allmänt "grinig gubbe" så han kommer väl att kasta svarta blickar på mammas nye.....Men alla som ska bjudas är införstådda i läget så alla kommer nog att hjälpas åt att hålla det på en trevlig nivå! Tidiga kvällar är ju bara bra! Då hinner man smälta allt som hänt o njuta av varandra!
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09