Hur friade ni? Hur blev ni friade till?
Hej!
Jag vill så gärna att ni berättar om era frierier! Så detaljerat som möjligt, hur ställde ni frågan? Hur fick ni frågan?
tack för att ni delar med er!
Hej!
Jag vill så gärna att ni berättar om era frierier! Så detaljerat som möjligt, hur ställde ni frågan? Hur fick ni frågan?
tack för att ni delar med er!
Det var nyårsafton, vi var på en privat fest och lite innan tolvslaget gick alla ut på gatan för att titta på fyrverkerier och dricka champagne. Det smällde och sprakade överallt och snön virvlade... och plötsligt går han ner på knä och tar fram ringen. Jag minns faktiskt inte ens att han ställde frågan, gesten var ju ganska uppenbar! Och jag skrek "du är inte klok, du är inte klok... jaaaa!" I husen runt omkring stod en massa folk ute på sina balkonger och de såg förstås alltihop och applåderade och jublade. Det blev precis som något ur en romantisk film, helt overkligt och jättevackert.
Vi hade bestämt att vi skulle förlova oss, så vi åkte ner till Madrid för att göra det. På kvällen när min lille son somnat, mitt i natten på tolvslaget skulle vi göra det, för att det skulle bli på rätt datum (det som stod i ringen) Så låg vi där i mörkret och viskade för att inte väcka den lille, så säger han att han ville leva mig för all framtid och att han skulle bli lyckligast i världen om jag ville bli hans.
jag bara kramade om honom och viskade tillbaka att det ville jag, så bytte vi ringar.
Så så gick det till. Han hade tänkt sig någon middag på restaurang och blommor och hela den grejen och g¨ner på knä, men det var aldrig läge med småbarn och grejer hela tiden, så han passade på mitt i natten
Utdrag från min blogg för jag orkade inte skriva in det på nytt =)
I lördags (12/1) hade vi först möhippa och svensexa för Jocke och Emelie större delen av dagen (2 kompisar som gifter sig på min o Eva-Marias årsdag den 2 febr).
Efter det tog vi en promenad på Uddevallas strandpromenad (det är en lång träbrygga utmed berget precis vid viken, så man går typ "på vattnet")
Utanför stan går E6 och där finns som en "hängbro" som heter Uddevallabron. På strandpromenaden finns en miniatyr av den stora bron.
Vi gick promenaden och talade med varandra. På bron gick jag ner på knä och sa hur mycket jag älskade henne och frågade om hon ville gifta sig med mig! Och hon sa såklart JA.
Det var skitkallt o blåsigt o regnigt ute på bron när vi stog där vid 21,30-tiden men det var helt klart värt den uppoffringen för det är en väldigt mysig plats.
Min man friade högst upp i eiffeltornet. Väldigt klassiskt, men det mest romantiska man kan tänka sig.
Vi satt i soffan när han frågade om jag ville gifta mig med honom. Frågar du eller undrar du bara? sa jag. (Vi har frågat varann flera gånger bara för att kolla av läget liksom.)
Den här gången var iaf "på riktigt" så vi började kolla runt efter ring åt mig (han väntar med sin till bröllopet).
När ringen kommit tänkte vi först vänta till vår 3-årsdag, det var 2-3 veckor kvar. Men så när jag satt vid datorn gick han ner på knä, öppnade asken och frågade igen.
Inte precis rosor och champagne i solnedgången, men ingen av oss är superromantiker ändå.
Åh så romantiskt med eiffeltornet, precis som på film...
Blir nästan lite avundsjuk...
Somrarna brukar vi tillbringa i min mammas stuga i en annan stad. Vi var där och hade innan bestämt oss för att förlova oss. Köpte tillsammans ringarna, fixade så barnen följde med de andra. Tog en promenad till en brygga vi havet där vi helt enkelt skulle mysa på en stund, sätta på oss ringarna och så.
Han hade lyckats få med sig champagen, glas och friar där i samma veva. På knä påstår han! Men de minns ja inte.....
Ja ni min sambo var inte romantisk men som sagt vi blir ju gifta.
Han skulle åka och köpa en bil i sommras och sa innan att
-Kommer jag hem med bilen så gifter vi oss.
Så nu är nästan allt klart för den stora dagen i sommar;)
vi låg inlagda på akuten efter en riktigt hemsk bil olycka.
båda två var lika rädda. och så fort vi vart in rullade eller vad man ska säga till varandra i samma rum så släppte all paniken vi båda kännde. det var så lugnande att få se varandra.
vi gick igenom vad som hade forit genom huvet på oss båda sekunderna efter krocken. och vi märkte att vi brydde oss mer omvarandra än oss själva så han kollade på mig och fråga fall jag ville gifta mig med honom. mamma,pappa och min bror stod ett par meter bort och fick vara dom första att gratulera :)
kanske inte så detaljerat, men det får räka.
Jag kom hem till tanda ljus och Frank Sinatra pa min 25e fodelsedag. Spooky motte mig vid dorren och ledde in mig till koket, dar bordet var oversallat med blommor. Han holl om mig, grattade pa fodelsedagen och sade att blommorna var mina pa ett villkor (har kom ringasken fram) : att jag aldrig spenderade en till fodelsedag utan honom.
Han hade klatt pa sig och latsats ga till jobbet pa morgonen, och sagt att han iallafall skulle forsoka ta en langlunch sa vi kunde fira fodelsedagen lite grann iallafall, eftersom jag skulle jobba hela kvallen. Visade sig senare att han tagit hela dagen ledigt, och vi gick ut och firade med lunch och glass i gamla stan i Omaha.
Kul tråd!!
Vi förlovade oss på en resa till USA som jag och sambon gjorde tillsammans med ett par kompisar. Jag visste inte vad han hade planerat, så när vi var i Las Vegas och bestämde oss för att ta en helikoptertur över Grand Canyon och landa på botten så tar han fram ringarna! Han hade planerat allt i minsta detalj, köpt ringar och till och med satt in annonser i tidningar med rätt datum och plats!
Frieri nummer två kom 31/12-07, självaste nyårsafton. Sambon är med i Engelholmsrevyn som hade premiär just den dagen. Så han kallade upp mig på scenen, och inför ca 600 personer i publiken friade han en andra gång och tycket att vi skulle gifta oss snart.
Så nu är datum satt, 9/8-08.
Harliga berattelser alla har! Supermysigt.
Min m2b "kidnappade" mig fran jobbet vid lunchtid pa fredagen fore var 6-arsdag. Han hade redan pratat med min chef och fragat om ledighet bakom min rygg. Vi akte hem o packade, jag visste inte vart vi skulle. Akte ivag i bilen, akte forbi Heathrow (trodde vid det laget att vi skulle flyga nagonstans) och vidare ut mot landsbygden! Han hade bokat ett mysigt B&B at oss i ett vackert skogsomrade och pa lordagen gick vi ut pa en langpromenad. Det osregnade!! Vi promenerade dar, under ett stort paraply, och nar vi kom fram till en liten bäck men en gammal bro, upphorde det mirakulost att regna ett tag. Jag tittade ut fran bron over vattnet och nar jag vande mig om stod min m2b pa kna med en ring i handen!! Efter all uppstandelse borjade det regna igen, men vi brydde oss inte utan picknickade under vart paraply pa champagne, jordgubbar o choklad som han smusslat med. Det hela blev sa superromantiskt och oforglomligt mycket pga av osregnet
Han friade till mig. På min födelsedagi maj.
Hade varit i skolan och skrivit stoooort viktigt prov och cyklade hemåt helt utsliten. På vägen ringer han och säger att han och vovven möter upp mig på stan. Vi går förbi en restaurang där han beställt mat som vi tar med oss hem. Bara det var en överraskning...
När vi kommer hem har han storstädat, dukat upp fint med levande ljus osv ute på balkongen, köpt hem mina favoritblommor, mitt favoritvin osv. Maten han beställt vad även min favoriträtt Vi började äta och helt plötsligt säger han "Vad är det som ligger där uppe på hyllan?" Jag fattar nada, sen kopplar det...han har säkert lagt en present där. Jag kliver upp på en stol och känner upp på hyllan - får fatt på en massa broschyrer....från stans alla guldsmedsaffärer! jag vänder mig om och där står han på kvä nedanför stolen och frågar "Vill du förlova dig med mig". Blev många tårar då!
Sen valde vi ut ringar tillsammans och bestämde oss för att sätta på dem på midsommar i Aakershus fästning i Oslo. Sagt och gjort....där stod vi i ösregnet och bytte ringar. Då håller han mig i handen och tittar mig djupt i ögonen och säger "Vill du gifta dig med mig"......var absolut inte planerat!!! Glädjetårar!
Blir bröllop midsommar 2009, två år efter frieriet...