hjälp, vet inte vart jag ska ta vägen...
Hej
Jag vet inte vart jag ska vända mig men jag provar det här. Jag och min sambo har gjort något som är oförlåtligt i mina svågrars och min sambos föräldrar ögon.
Det hela började med att jag såg varje gång vi hälsade på hos mina svärföräldrar, måndag som torsdag som söndag att min svärmor hade ett glas vin i handen, och det var inte bara ett utan 2-3 st. varje dag. Då jag har växt upp med detta elände så sa jag till min sambo att det kanske kunde vara något fel. Hon kanske inte mår så bra? Min sambo gick då till sin mor och pratade med henne och hon sa då i sin tur att allt var perfekt, inget fel. OK. Det hela urartade sig en gång för 3 veckor sedan då vi var på ett barnkalas hos en av mina svågrar. Då hade svärmor med sig sin kära petflaska med vin. Det var inte så att hon visade det öppet utan hon gömde flaskan i sin lilla påse i sin stora handväska. Detta blev droppen så min sambo bestämde sig för att träffa sin mamma på tu man hand och prata om detta. Hon blev helt vansinnig och skällde ut han efter noter. Det kom även upp en annan sak i all hast i stundens hetta? svärmor är VÄLDIGT bestämmande och kan bara säga saker rent ut och det har jag och mina ingifta svägerskor reagerat dåligt på. Vi har i sin tur reagerat på den grad att vi inte gärna följer med upp till vårat gemensamma lantställe om vår svärmor kommer med. Detta nämndes också vid detta prattillfälle.
Så i stort sett så är hela familjen enormt förbannade och arga på oss, vi som egentligen bara ville vår svärmor/mamma väl. Det vi har fått höra från min sambos bröder är det att vi egentligen inte skulle ha lagt oss i. Detta får mamma och pappa lösa själva är deras kommentar. Min sambo är nu otröstlig då det sista hans mamma sa på telefonen var att hon inte vill träffa honom och mig något mer. Detsamma sa två av hans brödrar.
Det hela känns som mitt fel. Hade inte jag oroat mig så hade jag inget sagt och då hade det här aldrig hänt.
// m