• Karincita

Har ni försäkrat era ringar?

Hej!
    Har ni försäkrat era ringar? när jag var och provade ringar idag så frågade jag lite allmänt om försäkring och det skulle kosta ungefär 500:- kr/ 2 år. Min förlovningsring kommer kosta mellan 7000-11000:- kr.

• Svar på tråden Har ni försäkrat era ringar?
  • AnnaochHenrik

Nix, vår hemförsäkring är såpass bra att det räcker. Ringen är inte tokdyr heller. Hade den kostat 20.000 eller mer hade jag nog tecknat en separat försäkring, men nu tycker jag inte att det behövs!

• Miu

Vi ska skaffa nya förlovningsringar nu i veckan, och min kommer att ha 0,50ct diamanter. Så den skall vi allt försäkra. Känns bäst så :)

• lycklig78

Vår hemförsäkring täcker.

• Karincita

Ska ringa försäkringsbolaget och se om det täcker...då sparar man lite pengar.

• Mrs Mommy

Många "Hem/drulle" försäkringar täcker upp till 25-35000, har man då en ring som kostar mindre än så behöver man ingen speciel försäkring sa mitt försäkringsbolag (länsförsäkringar).

• postchaffisen

Vi fick en försäkring på köpet i ½ år av smycka när vi köpte våra ringar

• prd

Jag försäkrade min ring när jag köpte den(efter lite funderande) ;)
    Dom sa så här att skulle t.ex nån diamant lossna så behöver jag inte bet för en ny diamant och arbete.
    Det är 16 diamanter i ringen så jag tänkte att det kanske är bra att ha ;)
    500:- kostade försäkringen.

• matteve

Ja, vi fick teckna en extraförsäkring jämte hemförsäkringen (täcker upp till 50.000). Tror att vi betalar 840 per år.

• Novemberbröllop08

Vår hemförsäkring täcker det men hade den inte gjort det så hade vi nog försäkrat min ialla fall.

• niklasbivandefru

Vi har extra försäkring för våra ringar

Svar på tråden Har ni försäkrat era ringar?