• Kanelisen

Såpbubblor

Hej!
    Kanske en konstig fråga, men ändå: jag har sett på flera bröllop att man låter folk blåsa såpbubblor istället för att kasta ris när brudparet kommer ut ur kyrkan. Jag gillar idén eftersom man då slipper få ris i ögon och bh....men nu till min fråga: finns det inte risk för att såpan ger fläckar på brudklänningen? Någon som vet?

• Svar på tråden Såpbubblor
  • Kärlek ger näring åt själen

Hej!

Vi ska ha såpbubblor på vårt bröllop.

Ett tips är att köpa de färdiga på romance.se

Jag har även hittat ett annat märke på Eko, Öb mflr ställen som INTE fläckar. Det finns i olika storlekar. Och det bästa är med dem är att man kan tabort papperslappen och sätta dit sitt eget monogram istället.

Anledningen till att jag vet att de inte fläckar är för att min 4 åriga styvdotter välte ut en hel flaska (½liter) över sig och inga fläckar.

Det gäller bara att hitta ett märke som det står att det inte fläckar och i värsta fall köpa två flaskor och testa

• AnnaochHenrik

www.brollopsbubblor har också färdiga flaskor i lagom storlek, som inte ska fläcka ner kläder! Vi ska beställa därifrån när det närmar sig!

• Kärlek ger näring åt själen

Det märket jag hitta är ToyMan Bubblefun.

Det står även på den Will not Stain och Non Toxic.

• bumblebee jonis

I affären jag köpte min klänning hade de bubblor som de sålde. Det var bröllopsbubblor som man har i stället för ris och hon i butiken sa att de inte ger fläckar.

Går även att hitta dessa flaskor på nätet i olika utföranden

• AnnaochHenrik
    AnnaochHenrik skrev 2008-02-17 16:45:49 följande:
    www.brollopsbubblor har också färdiga flaskor i lagom storlek, som inte ska fläcka ner kläder! Vi ska beställa därifrån när det närmar sig!
    Å, vad trött jag blir på mig själv som inte läser igenom vad jag skrivit...

www.brollopsbubblor.se ska det ju vara.
  • Kanelisen

Hihi, tack alla før de braiga tipsen! Nu ska jag bubbla loss!

• *Lilla M*

Vi hade bubblor från bröllopsbubblor, det var jättebra och blev inga fläckar på någon, vad jag vet.
    Vi hade också några bubbelpistoler, som några barn fick stå och skjuta med, men inte rikta dem mot oss eler folkmassan.
    Det blev snyggt på korten, det var stora bubblor överallt...

Svar på tråden Såpbubblor