• svennespingla

Fria eller vänta på hans..?

Förlovad sen 96, och känner att nu är det dax att gifta sig. Sambon, har väl på ett tafatt sätt försökt ett antal gånger med typ; "Ah - ska vi inte gifta oss". Men jag vill ha ett RIKTIGT frieri.. där han verkligen menar det och inte säger det typ i förbifarten. Jag vill gärna att han ska bli lite överraskad.
    Vi ska till på konsert på skottdagen och funderar på att göra det där och då... men HUR?
    Jag är så himla kluven... jag vet inte ens hur jag vill ha mitt bröllop. Gillar inte att stå i centrum, men för den delen inte blyg, så jag vill göra något oväntat för alla vänner typ överraskningsbröllop.
    Om jag friar på konserten där ett annat kompispar också finns, då kommer snart alla att få veta det.. Vad ska jag göra?? Några bra och kloka ideér??

• Svar på tråden Fria eller vänta på hans..?
  • malous

Fria när ni kommer hem från konserten?

• Sokkerkakan

Viska frågan i hans öra under konserten kanske?
    Vet inte vad det är för typ av lokal som konserten är på men är det ett mindre ställe så brukar det ju finnas bar och så.. då kanske du kan släpa med dig sambon till baren för att handla ööl eller nåt och ställa frågan?

Du känner honom bäst och vet vad han vill..
    jag hade tankar på att fria till min sambo på en konsert vi va på för jag tänkte att han säkert skulle tycka det va kul..i efterhand när jag berättat att jag funderade på de så sa han att det va ju inte riktigt rätt tillfälle.. hehe. Luska lite om du kan, vad sambon din vill ha för typ av frieri.. lycka till!

• Igia

Som malous skrev kan du ju fria när ni kommer hem el så kan du göra det innan ni går dit. Kommer ni äta tillsammans med det andra paret? Annars kan du ju göra en mysig midda för er två el fyra och då ställa frågan på efterrätten el nåt? Baka en liten bakelse och skriv det på och ställ frågan samtidigt.
    När ni kommer hem kan du ha fixat i sovrummet med nya lakan och grejer och ge honom "extra numret" när han svarat på din fråga. Spela eran låt, gå ner på knä? eller bara sätt dig i hans knä och berätta vad du känner och avsluta med frieri...

Hoppas du kan ha nytta av nåt!

Lycka till!
    Berätta gärna hur du gjorde...

Kram

Svar på tråden Fria eller vänta på hans..?