Inlägg från: Smillerill |Visa alla inlägg
  • Smillerill

Tips på roliga/annorlunda placeringskort

Jag skulle jättegärna vilja ha tips på hur man kan göra lite mer spännande placeringskort än de vanliga vita där namnet står. Gärna länkar om hur man gör eller bilder på era!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på roliga/annorlunda placeringskort
  • Smillerill

Haha, de var ju jätteroliga! Kanske inte passar på ett bröllop, dock... Men på en "vanlig" fest är de skitroliga.

Nomea skrev 2008-02-16 14:23:01 följande:
    www.bluebox.se/showinfo.aspDom här är roliga, kanske inte till mor- och farföräldrar men..
  • Smillerill

Tack för alla tips!! Det var många bra där.

tolonta skrev 2008-02-16 15:22:46 följande:
    Sök litet, det har funnits flera trådar om det... Men några förslag som jag minns från dessa trådar (alla förslag är inte mina från början alltså...) är- Skriva namnen på färska löv (med silver eller guldpenna)- Skriva namnen på stenar eller snäckor- Hjärtformade placeringskort som fästs med "pytteklädnypor" på glasen- Små favour-askar (finns färdiga att köpa eller mallar för att vika själv) - på dessa kan man fästa en lapp eller etikett eller något.- Skriva namnet på festprogrammet, som läggs på tallriken- Fästa ett hjärta eller "adresslapp" eller liknande på servettringen- Skriva namnen glasen, antingen gravera in eller köpa pennor som man skriver på glas med. Finns billiga glas på t.ex. Ikea för ändamålet...I princip är det ju bara fantasin som sätter gränser för hur placeringen ska märkas ut på bordet...
  • Smillerill

Har sett nånstans att värdparet tagit bilder på gästerna med en polaroidkamera i/utanför kyrkan och bett personen på bilden skriva sitt namn på den. Sedan har man använt bilderna som plceringskort. Tycker att det låter som en kul idé, men vem har en polaroidkamera nu för tiden?

Jag har även funderat lite smått på att göra alla gäster som en simpson figur (www.simpsonizeme.com) och ha den bilden och namnet som placeringskort. Men jag kände att det inte riktigt passade in på vårt bröllop. Men det kanske finns någon annan som vill göra det, så varsågod!

• Smillerill

Haha, jag var tvungen att ladda upp en bild på mig och se hur det funkade. Men jag blev inte jätteglad när det visade sig att jag var lik Bill Gates! Hahaha! Efter att ha laddat upp en annan bild på mig själv så blev jag lite gladare, dock. Det visade sig att jag var lik Courtney Thorne-Smith (Melrose Place) till 72% och Misha Barton (OC) till 64%! Något bättre än Bill Gates! Hahaha!

Kul idé!

Jonna83 skrev 2008-02-17 12:22:08 följande:
    Vi ska nog göra en kändis-look-a-like som bordplaceringskort. Man laddar upp en bild på varje gäst o så räknar datorn ut vilken kändis man är mest lik. Ett samtalsämne om inte annat..www.myheritage.com/face-recognition
Svar på tråden Tips på roliga/annorlunda placeringskort