• Snart fru Nilsson

Alla hjärtans dagspresent från hjärtat!

Vill berätta att igår när Gubben kom hem hade han med sig en present till mig, öppnade och där låg ett STORT hjärta med en länk till och den är så fin. Vem kunde tro att jag var värd det, har världens underbaraste blivande man. Är det fler som fått något, skriv gärna. Även om man säger att det inte gör något om man blir utan så betyder det mycket att få något som just detta.

• Svar på tråden Alla hjärtans dagspresent från hjärtat!
  • pallesj

MMMM du har så rätt så Visst ville man ha fått nåt igår men m2b är så totalt oromantisk av sig Han påminde mig att det va alla hjärtans o att vi hade 11 mån Men hade han köpt nån present? Nä hade han inte Lite besviken blir man ju hi hi Fick dock ett jätte gulligt sms Får va glad för det lilla Han skulle behöva prata med andra m2b:s o kanske lära sig lite av de, att vara lite mer romantiskt hi hi

• Snart fru Nilsson

Men vissa kanske inte är så romantiska, går inte att trolla. Fint att du fick ett sms i alla fall Sedan kom han ihåg att ni hade 11 månader.

• postchaffisen

Alltså, varför är det så sjuk uppståndelse kring just alla hjärtans? Visst är det fint med en dag att tänka på varandra, men det finns ju lixom 364 dagar till (ok, 365 extra då i år=))

Nä, tycker bara allt är så löjligt överdrivet.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag fick ett paket på posten idag.. Och när jag hämtat det och kommit hem och öppnat det så fanns det en super söt nalle i (ca 30 cm stor i gammeldags stil) och chokladstrut samt karameller. Och ett kort. där det stod i stilen :" Till världens bästa sambo. Du ställer upp för mig i vått o torrt.. Älskar dig enormt mycket. Obs detta är INTE någon alla hjärtans dags present".. Vi har pratat om just detta och anser att det är roligare att få något en annan dag än på just den dagen..

Snacka om att tårarna brände innanför ögonen..

Till saken hör den att jag ÄLSKAR nallar.. Blev så lycklig över detta

• lillaj

Min blivande och jag sprider kärlek varje dg året om men det blir lite extra just på alla hjärtans dag men det beror på att vi förlovat oss den dagen för 4 år sedan. Fick en jättevacker bukett med mina favoritblommor Han fick en liten påse med chokladhjärtan av mig och sen had vi fixat barnvakt och var ute för första gången sedan vår son föddes!! Så jag är som nykör igen i min blivande make!!

• Brollop15juli

Då min blivande redan hade åkt till schweiz på onsdagen var jag säker på att det blir ett sms och skulle vara ganska glad för det.

Men, under dagen, var hemma och var sjuk. Så ringde ett blomsterbud på dörren. Jättevacker bukett med nalle och hela köret. Sååå uppskattat.

• Fenixx
    Brollop15juli skrev 2008-02-15 19:18:29 följande:
    Då min blivande redan hade åkt till schweiz på onsdagen var jag säker på att det blir ett sms och skulle vara ganska glad för det.Men, under dagen, var hemma och var sjuk. Så ringde ett blomsterbud på dörren. Jättevacker bukett med nalle och hela köret. Sååå uppskattat.
    åh vilken härlig överraskning.
  • Snart fru Nilsson

som sagt, finns 364 andra dagar om året att ge en kärleksförklaring, men Gubben vill liksom göra något extra så varför idiotförklara den saken. Det förstår jag inte och skulle aldrig göra heller. Men jag beundrar honom och andrar som får något extra just denna dag för att vi är speciella.

• hjartan

M2b hade gjort ett halsband till mig. Ett hjärta i mässing, (guld) där ett hjärta var bortstansat i mitten. 3-4 cm i diameter och 3-4 mm tjockt. Lycklig blev jag!

• SpookyandKira

Min Spooky tycker att Alla Hjartans Dag ar ett lojligt pahitt, nagot som Hallmark hittat pa for att salja fler kort. Sa jag forvantar mig inget pa just den har dagen.

Men sa kom jag till jobbet i torsdags, och inom en halvtimme dok det upp en vas med rosor, nejlikor och alstromeria. Min forsta tanke var "Vem skickar blommor till mig, sag inget till Spooky!"
    ...men visst var de fran honom, md ett kort som sade "Happy V=Day to the best wife ever"
    Fraga mig om jag grat pa jobbet

Nar jag kom hem undrade han om jag ville ga pa bio och se "Definitely, Maybe", den nya romantiska komedin i samma anda som "Love, Actually."
    Min man foreslar en romantisk komedi, what the hell is going on?

Sa igar kladde vi oss lite fint for att ga ut pa alla hjartans dag-lunch, det enda jag hade bett om for denna Hallmark holiday. Och i bilen, pa mitt sate satt det en rosa presentpase med hjartan och fjadrar. Jag sade att nagon hade lamnat en present at honom. Men det visade sig vara till mig, soundtracket till Disney's "Enchanted", och en sot vaska till min Nintendo DS.

Sa jag kanner mig valdigt uppskattad och lite bortskamd just nu. Vem ar du, och var har du gomt min make!? ;)

• Snart fru Nilsson
    Visst är det liiiite skoj att bli bortskämd. Även om man inte behöver något så är det allt lite skoj. Sedan att det är en fördel för handeln det må vara.
  • Brollop15juli

Måhända att det är kommersiellt. Men tror alla ibland måste bli påminda om att visa uppskattning till varandra. Lätt att man faller in i vardagen och då är det ganska mysigt med uppvaktning.

• Snart fru Nilsson
    Brollop15juli skrev 2008-02-16 17:25:56 följande:
    Måhända att det är kommersiellt. Men tror alla ibland måste bli påminda om att visa uppskattning till varandra. Lätt att man faller in i vardagen och då är det ganska mysigt med uppvaktning.
    Absolut, gäller att vårda varann och inte ta så mycket för givet.
  • jalla jalla

Min sambo är iväg för tävlingar på andra sidan jorden just nu. Vi hade pratat en snabbis på dagen och önskat varandra en bra dag. Han var så sjuk, jag ville bara ha honom hemma för att pyssla om honom och jag hade absolut inte förväntat mig något av honom den dagen.
    När jag kom hem till lägenheten stod det en bukett utanför dörren och jag var säker på att det var min söta mamma som budat en bukett till mig. När jag läste kortet visade det sig dock vara från älsklingen där det stod: "Till min käraste som jag älskar så mycket. Tack för att du är min kvinna och stöttar mig! Sjuklingen."

Började gråta över hur underbar han är trots att han mådde skit. Visst ska man uppskatta varandra alla dagar på året, men ibland kan man som sagt behöva lite påminelse!

• lycklig78

Slutade 20.15 på jobbet och var väl hemma vid 20.45. Då var det mörkt i huset så jag trodde inte han var hemma. Men i TV-rummet brann det massor av levande ljus. På bordet stod det rosor och choklad. Snällt att han tänkte på mig

• Wretenstam

Nu fick vare sig jag eller min M2b ngt på alla hjärtans dag...men för att tala om hur romantisk han är så för två helger sen så kom jag hem till lung musik och levande ljus överallt...och han hade lagat tre rätters middag...
    Champinjonsoppa, hemmagjord köttplanka och frukt med chokladfondue...och detta avnjöts med ett mkt gott rödvin.
    Dagen efter kom jag hem och fann min svärmor här..hon sa bara att jag skulle duscha och klä om mig för att jag och C skulle gå på bio och hon skulle passa barnen...
    Jag grät jag också...
    Så jag kände mig inte direkt ledsen över att vi inte firade alla hjärtans dag...eller så fick jag det...bara två veckor för tidigt

• malous

Mm, jag fick vita rosor och trerätters med rosa mousserande. Så himla trevligt efter en asjobbig skoldag. Tror dessutom att jag ska ha den rostypen i min brudbukett- så himla fina.

• Snart fru Nilsson

Blir så glad över att höra hur härliga män även ni har.

Svar på tråden Alla hjärtans dagspresent från hjärtat!