• DollyLolly

Ni som gör era egna inbjudningar!!

En dum fråga kanske, men hur får man in texten på kortet jag menar alltså använder ni er av ngn speciell maskin.
    För jag antar att ingen skriver förhand:)!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 15:00
    Någon som har bra tips på butiker i Stockholm där man kan köpa fint papper och såna saker?

• Svar på tråden Ni som gör era egna inbjudningar!!
  • gusjma

Jag har köpt ett vikt kort 15x15 cm i glittrigt hallonrött. Den går inte att köra i min skrivare i alla fall... Istället har jag tänkt skriva ut texten på silverskimmrande papper som klistras in på vänstra sidan i kortet, så att det blir en röd ram runt. Med infolappen hade jag tänkt göra ett löst blad i, också 15x15 i samma röda färg, med pålimmad text på silverpapper!

• DollyLolly

Låter fint:)

gusjma skrev 2008-02-15 14:49:23 följande:
    Jag har köpt ett vikt kort 15x15 cm i glittrigt hallonrött. Den går inte att köra i min skrivare i alla fall... Istället har jag tänkt skriva ut texten på silverskimmrande papper som klistras in på vänstra sidan i kortet, så att det blir en röd ram runt. Med infolappen hade jag tänkt göra ett löst blad i, också 15x15 i samma röda färg, med pålimmad text på silverpapper!
  • stinakina

Vi skrev ut på vanligt kopieringspapper, klistrade sen in de i inbjudan...finns kort i mitt galleri!!

• stenbruden

Vi har använt ett tunnare papper där det finns text (lite tjockare än ett vanligt vitt) och printat ut i skrivaren. Utsidan av inbjudan som är ett hårt papper har ingen text utan en stämpel på baksidan med vårt monogram, en stöplad (kallas det så?)ros på framsidan i röd färg och svarta band.. bara pyssel med andra ord

Mna bläddrar liksom inuti bland texten...

• Kärlek ger näring åt själen

Jag Skrev det i strl 16 i Word och sedan så skrev jag ut det :) Men förstora upp det lite när jag kopiera Blev hur fint som helst.. Fast vi ska ha vanliga "dubbla" kort där texten står på insidan och på utsidan så ska vi dekorera med guldhjärtan och ringar

På Det kopierade pappret kommer att vara i blåfärg så det blir ca två inbjudningar på 1 A4

• DollyLolly

Fina kort:)
    Men hur får du en sån framsida , lite nyfiken bara:)

stinakina skrev 2008-02-15 14:53:10 följande:
    Vi skrev ut på vanligt kopieringspapper, klistrade sen in de i inbjudan...finns kort i mitt galleri!!
  • Angelflikkan

texten på insidan skrivs ut på ett annat papper( i vårt fall pärlemoglittrigt) och fästes på insdian av kortet.. på utsidan står det Vi Gifter Oss, och det är stämplat och embossat.

• mazaba

jag skrev ut i A5 papper o ändra till den sorleken på skriv programmet o utskriftinställningar, sen klippte jag med en mönster sax runt om, mycket enkelt. Sen köpte jag A4 o vek på mitten o klistra fast inbjudan på ena sidan.

• fitforfight

Jag har skrivit ut på ett papaper som ser handgjort ut. Bilder i mitt galleri.

• stinakina

Jag tog ett rosa papper där jag stämplade "vi gifter oss" och den klistrade jag på bara...den bilden med vårt monogram är vinetiketterna vi ska ha (vi köper bag in box vin och häller över)

DollyLolly skrev 2008-02-15 14:58:00 följande:
    Fina kort:)Men hur får du en sån framsida , lite nyfiken bara:)
  • gusjma

Jag tror att någon skrivit innan att Matton finns i Stockholm också. Det var som sagt där jag köpte mitt och där finns MASSOR att välja bland (i alla fall i Göteborg)!

• Joy 2008

Allt papper till våra har vi köpt på Panduro på Kungsgatan.. Bilder finns i Bildgalleriet!

• Vinterbruden 08
    stinakina skrev 2008-02-15 16:15:16 följande:
    Jag tog ett rosa papper där jag stämplade "vi gifter oss" och den klistrade jag på bara...den bilden med vårt monogram är vinetiketterna vi ska ha (vi köper bag in box vin och häller över)
    Vad ska ni hälla över vinet i?? Gamla vin flasker somm ni har tagit bort ettiketterna på?
  • Fröken Figo

jag tycker väldigt mkt om papper från AnniP på Kreatima i Stockholm. Finns på Sveavägen. Det är dyyyyyyyrt men jättefint. Ett ark kostar 10 SEK men man behöver ju inte använda hela. Man kan ha och dekorera med. Det finns mkt annat fint papper där också.

Enda dåliga med Kreatima är att servicen inte är så bra. Folk som jobbar där är rejält otrevliga men det kan man försöka glömma...

Sen finns det en butik i Gamla stan som heter Ljunggrens papper. Nära Stortorget. Samma där = dyrt fint papper. Otrevlig tant som jobbar där... varför är det alltid så? Men om man gillar papper är det ändå värt det.

• pratglad

Hejsan!

Jag har shoppat på Panduro i Skärholmen, de hjälper en där med dina idéer också. Jag har gjort ett häfte, genom att dela ett A4 i tre delar, dekorerat framsidan mha sk. skrapbooking och skrivit ut inbjudan ochkså en tredjedels A4 och klistrat in den i häftet.
    Hoppas du får hjälp med en bra idé.
    Kram
    pratglad

• maja hed

Jag har köpt färdig vikta kort på panduro och satt in dom i skrivaren och användt mig av ett fint typsnitt, sedan har jag satt på vita band med smal dubbelhäftande tejp och en liten vit tygros med gröna blad sedan stansade jag ut ett hjärta och knöt i hop korten med ett siden band det blev väldigt fint allt finns på panduro. kan lägga in ett foto på mitt galleri.

• stinakina

Ja jag har samlat på mig (och samlar ännu) från släkt och vänner gamla urdruckna flaskor, har lagt dom i varmt vatten med diskmedel, låtit dom legat i ett tag, pillat bort gamla etiketterna och skrubbbat bort gammalt lim med disksvamp.
    Saknar dock lite vitvinsflaskor,men jag käner ingen panik ännu
    Vinterbruden 08 skrev 2008-02-15 18:44:20 följande:

Vad ska ni hälla över vinet i?? Gamla vin flasker somm ni har tagit bort ettiketterna på?
  • tolonta

Precis som många andra här skrev jag ut texten på ett tunnare papper i den vanliga skrivaren, och klistrade in i kortet.

Jag valde mellan ett papper med litet struktur i, eller ett vanligt slätt. Till slut avgjorde färgen på strukturpappret, men jag hade lika gärna kunnat ha ett slätt eftersom jag la en nedtonad bild bakom texten i inlagan... Har inte lagt upp bild i galleriet än, eftersom inbjudningarna inte är utskickade än...

Svar på tråden Ni som gör era egna inbjudningar!!