• MrsDilley

Svart kostym, vit skjorta och svart slips?

Min man ska ha svart kostym vit skjorta och vit slips. Marshalkarna ska ha lika fast med svart slips.
    Gästerna ser väl att det är ett bröllop de är på och inte en begravning så jag bryr mig inte, jag tycker att det kommer bli jätte snyggt!
    Jag tycker att han kan ha det om du vill.

• MrsDilley

Ja med lite mönster kanske, men vad säger etikettboken om svart och vit slips på bröllop? Jag vet vad det står om begravning men det måste väl inte betyda att man inte "får" ha det på bröllop? eller har jag fattat helt fel?

puffenwilma skrev 2008-02-14 16:45:24 följande:
    eller varför inte en svartslips med lite mönster i, kanske paisley, då blir det lite mindre begravning.
  • MrsDilley

Men tänker man vekligen så? Jag menar att gästerna kommer titta på oss och tänka begravning? Jag tror att min brudklänning kommer skrika bröllop...
    Men jag förstår vad du menar.
    Min man var bestman på ett bröllop och de hade alla svart slips, jag tycker det är jätte snyggt. Men det var ju i usa.
    Jag vill ju inte att alla ska tycka att vi är begravningsklädda på bröllopet.
    hmm.. vad svårt det blev nu

Liwa76 skrev 2008-02-14 16:53:55 följande:
    Det finns säkert ingen regel om att man inte "får" ha det på bröllop. Jag skulle dock känna att det vore konstigt, eftersom många av gästerna antagligen skulle reagera på det och förknippa det med begravning.
Svar på tråden Svart kostym, vit skjorta och svart slips?