• Sandra86

Funderingar på förlovning

Jag vill så gärna förlova mig med min älskade sambo.
    Nu är det ju skottår med och jag kan ju faktiskt ta min chans.
    När jag pratar med min älskling om detta säger han bara "i simon tid".. Annars pratar vi alltid on "när"..
    Gör jag fel om jag funderar på att fria till honom på våran 4-årsdag som är i juni?

• Svar på tråden Funderingar på förlovning
  • Sandra86

jag har beställt ringmått. men hur får jag hans?

vad gör jag om han säger nej då? man blir ju lite nervös. =)

• Piggelinlover
    Sandra86 skrev 2008-02-10 22:57:51 följande:
    jag har beställt ringmått. men hur får jag hans?vad gör jag om han säger nej då? man blir ju lite nervös. =)
    han har ingen ring innan du kan tjuvmäta??...så gjorde min sambo när han friade till mig...
    Mät när han sover, fast jag vet inte riktigt hur...

aaaa...blev svårt nu.....
  • förväntansfullbrud

Gå in på www.vigselbutiken.se där kan man låna hem så man kan mäta ringstorlek. Mät sen med dom när han sover. Om han inte sover så tungt får du väl försöka supa ner han

• Piggelinlover
    förväntansfullbrud skrev 2008-02-10 23:18:14 följande:
    Gå in på www.vigselbutiken.se där kan man låna hem så man kan mäta ringstorlek. Mät sen med dom när han sover. Om han inte sover så tungt får du väl försöka supa ner han
    www.jempguld.se (tror jag det e)....har oxå så man kan låna...
  • Skottdagen2008

Förlåt, men du menar väl att du tänker fråga honom om ni ska gifta er?

Vissa är ju i och för sig förlovade x-antal år och sedan kommer en ny fråga om giftermål = wierd tycker jag, men alla gör ju vad som är rätt för dem.

Vad jag menar är att om du verkligen vill vara den som friar så är ju skottdagen i år perfekt för då "får" ju kvinnorna fria

• Sandra86

jodå, jag har beställt ringmåtten. bara det där hur man ska få det ifrån honom som är krukset.. han bär ju inte ringar så jag har inget att måtta på.

• Skottdagen2008

du kan väl ge honom ringmåttet? Slå in det i en presentask och ge honom det i 4-årsgåva och sedan när han öppnar det och sr förvånad ut så klämmer du ur frågan. Det viktiga är ju också att han trivs med ringen utseendemässigt.

Sandra86 skrev 2008-02-10 23:29:20 följande:
    jodå, jag har beställt ringmåtten. bara det där hur man ska få det ifrån honom som är krukset.. han bär ju inte ringar så jag har inget att måtta på.
  • Skottdagen2008

Dvs så att ni tillsammans (romantiskt) kan gå och välja de ringar ni vill bära.

• Piggelinlover
    Skottdagen2008 skrev 2008-02-10 23:32:10 följande:
    du kan väl ge honom ringmåttet? Slå in det i en presentask och ge honom det i 4-årsgåva och sedan när han öppnar det och sr förvånad ut så klämmer du ur frågan. Det viktiga är ju också att han trivs med ringen utseendemässigt.
    Tycker detta låter som en bra idé....
    E mysigt att välja ringar ihop....
Svar på tråden Funderingar på förlovning