hur göra egna vinetiketter??
vet någon tips hur man kan göra egna vinetiketter? jag har googlat på vinetiketter men upplever att det är så många färdigtryckta varianter, inte där man själv kan ladda upp sitt eget monogram....
vet någon tips hur man kan göra egna vinetiketter? jag har googlat på vinetiketter men upplever att det är så många färdigtryckta varianter, inte där man själv kan ladda upp sitt eget monogram....
Miss Blue:
Det är från monogramsidan. Gå in där och titta.
www.monogramsidan.se
Hur får ni bort de gamla etiketterna? Jag lyckas aldig få bort allt och det blir ofta mycket av det gamla klistret kvar.
Någon som har några bra tips hur man får bort allt på en gång?
MrsDilley: Jag har märkt att vissa etiketter faller helt lydigt och enkelt av med vanligt vatten, medan andra har tuffare lim. Jag har fått bort den senare sorten med aceton (gnuggat med en bumullstuss).
tack för alla tips! jag kanske ska göra egna etiketter ändå
Jag ställde flaskorna i kallt vatten över natten. Det som sedan inte släppte skrubbade jag bort med hjälp av en Scotch Brite.
Vi gjorde egna till vårt bröllop som vi skrev ut med hjälp av vår egen skrivare på klisteretiketter.
Bild finns inne på min blogg
www.nogg.se/annikaochmats
t-röd funkar jättebra att ta bort limrester med också!
Får jag fråga:
jag skulle också vilja byta vinetiketten
men tänk om folk vill veta vilket vin det är, vad det innehåller osv?
Lövings: Vi skrev ut det i menyn. Innehållet är ju sällan komplicerat (vad gäller ingredienser alltså, smaken är ju en annan sak) men det är trevligt att veta vilket vin det är!