• L 76

Snål tärna

Jag vet inte vad jag skall göra med min tärna. hon blev jätteglad när jag frågade henne om hon ville vara min tärna men nu när jag vill ha en bestämd färg på klänningen är hon tjurig och menar att hon tycker hon kan låna sina andra väninnors tärnklänningar som inte alls är i färg med vårt tema.

jag t om erbjöd mig att betala hälften men då var det bar : usch jag gillar inte grönt o passar inte i det!

och det tror jag visst att hon gör för hon är i samma färg som mig (hud o hår). jag vet inte vad jag skall göra, jag är jättebesviken på henne

vill gärna ha råd....

• Svar på tråden Snål tärna
  • lillaludde

Jag tycker att man som brudpar ska betala för tärnans kläder. Om man tänker efter blir det ganska dyrt med klänning,skor, hår plus att man som tärna ska köpa en present oxå. Även om man är bästa kompisar vill man kanske inte lägga 2-3000 på ett bröllop. Inte jag iallafall. Av den anledningen ska jag inte ha nån tärna. Jag vill inte betala och jag begär inte att en ev. tärna ska lägga så mycket på mitt bröllop.

• sowa65

jag ställer inte heller så dyra krav på min tärna. vill gärna ha pärltema därför kommer jag att ge henne ett matchande pärlarmband och örhängen som jag själv också kommer bära. etiketten säger väl att tärnan står för egna kläder, men om brudparet har krav så får det vara beredda på att betala...

• L 76

gejen är den att jag redan skall betala för hår o smink så igentligen är det "bara" klänning o skor.

var i en butik igår o de tog mellan 800 - 1000 att hyra ut klänningen vilket jag inte tyckte var så farligt, speciellt då inte om jag betalar hälften.

• L 76

jag har en champangefärgad brudklänning o hon vill komma med en klänning som är antingen rosa eller kaffelattefärgad. vårt tema är vitt guld o grönt

• Lavendelblomma

Jag håller med övriga, om man har specifika krav på tärnans klädsel så får man betala för det. Annars tycker jag man kan låta henne betala själv men också bestämma själv. Hon kommer säkert se fin ut i det hon själv väljer. Måste hon matcha ert färgtema? Jag förstår att det ser "finare" ut, men man kan ju inte tvinga ngn och betala för ngt den inte vill ha på sig... Bättre att låta henne göra som hon vill och upprätthålla den goda stämningen!

L 76 skrev 2008-02-09 15:04:02 följande:

jag har en champangefärgad brudklänning o hon vill komma med en klänning som är antingen rosa eller kaffelattefärgad. vårt tema är vitt guld o grönt
  • sowa65

jag tycker cafelatte låter ursnyggt ihop med champagne!

• Lycka o Kärlek

Jag tycker faktiskt att tärnan verkar lite "tråkig", för om du betalar smink och hår plus halva kostnaden för klänningen = hon betalar 400-500 kr för klänningen vilket hon antagligen skulle lägga ut ändå (visserligen på kläder hon skulle kunna använda igen men men...) HAr hon itne råd så kan hon ju säga det men det verkar ju inte vara fallet.

• tonårsmorsa

Kanske handlar det inte bara om pengar utan mer att hon inte kommer trivas i en klänning hon inte känner sig fin i. Sätt er tillsammans och titta på olika klänningar och se om ni kan hitta något som ni båda känner er nöjda med. Kanske att du kan nöja dig med att hon har någon detalj som tar upp färgtemat. Finns ju många klänningar med skärp i midjan, då kan hon ha bara skärpet i ert färgtema.

• L 76

okej, det verkar som jag får svälja min stolthet:)

vi får se.... vi har ett tag till på oss

• Bauti

L76

Vi hade oxå guld och grönt som tema.
    Kolla om hon kanske vill ha en ljus guldfärgad (mörkare än din) klänning istället för kaffelatte.
    Jag hade oxå chamagnefärgad klänning.
    Mina tärnor hoppade glatt i sina klänningar utan att klaga.
    Men dom visste vem dom hade att göra med

Lycka till!

Svar på tråden Snål tärna