• Disan

fria till en som vet?

hur ska man fria till en som redan vet?
    vilket dilemma.. vi förlovar oss på skottdagen och jag hade tänkt å fria men nu vet han om det och ringarna är beställda.. men jag skulle ändå vilja fria men vet bara inte hur nu.
    barnen är hemma så kan inte dra iväg nånstans å fira men funderar på att dra med honom till stället vi träffades på första gången och som vi hade alla våra dejter på i början. men hur ska jag göra/säga? behöver tips.

vi träffades i en park första gången och alla våra dejter den första tiden var skedde där. fika,promenad och mysdejter. tänkte ta det där på våran plats som vi alltid var på fast denna gång med barnen.

• Svar på tråden fria till en som vet?
  • MarryMeBerry 08

Kan du inte typ fria när han minst anar de? Eftersom han vet att du kommer fria så fria typ när ni gör nåt supervanlit! ´Tex när ni handlar eller diskar eller så. Hur gammla e barnen? Kanske kan dom hjälpa? Hitta på nå bus! Eller kapa hans tidning och lägg in en ny tidnings sida där de står typ vill du gifta dej me mej? eller nåt sånt.

• Disan

oj ja den med tidningen var ju kul.. han som är tvungen att läsa tidningen de första han gör på morran.. tackar så mycke

• Princess Nightingale

Tidningsiden var jattebra

Kanske inte sa smakligt att lagga ringen i morgonkaffet dock

• MarryMeBerry 08

Haha... nej kanske inte å lägga ringen i kaffet nej!

• Disan

tack för alla tips.. nu vet jag hur jag ska göra..
    en mysig frukost på sängen och då ger jag honom tidningen att läsa som han brukar göra.. i där har jag fäst en stor lapp med en kärleksförklaring och mitt frieri och under det fäster jag ringarna lite fint.. gud så bra de kommer att bli. :D

• MarryMeBerry 08

Hur har de gått för dej? Sjukt nyfiken!!!!!

• Disan

ja nu är vi förlovade och jag är så sjukt lycklig..

• Disan

idag ska vi berätta för våra föräldrar att vi ska gifta oss så spänningen börjar stiga nu haha vi har bjudit in dom på middag och till efterätt har vi köpt en vit tårta som man kan köpa på maxi och skrivit välkomna på bröllop 20/6-08 på den så dom får läsa att vi ska gifta oss haha lite kul tyckte vi

• Uppsalakatt

Jag tycker det låter jättemysigt med en picknick i parken. Ta med lite levande ljus, något gott att äta och kanske en flaska champagne. Vad sägs om en kaka/tårta till efterrätt där du med fin glasyr skriver: Vill du gifta dig med mig?

• foaLoKe

I hope it's OK if I write in English. This answer is too complicated for me to write in Swedish :) We have discussed our wedding this December, and my boyfriend never REALLY proposed. We just decided it's a great idea to finally do it. So on 14th of Feb. which was also our 4th anniversary, he took me to his work (he works for a game company, making computer games), for a so-called "playtest". Which they normally have, to see how people respond to the game :) So I wasn't really suprised at that... Well, inside that game level, when I came to the end of it, there was a picture of us, same as on our invitation cards :D And: THE QUESTION?My boyfriend was standing behind me while I was playing (I had no idea), and when I saw the sign, I sort of turned around in surprise and saw him. He went down on his knee and asked me to marry him in front of everyone in the room :D Turned out their whole team was planning it for a few months!!! And I was totally unaware of anything and caught unguard :P Everything seemed very real, they even invited 2 more "testers" who didn't suspect anything, and made us all sign confidentiality agreements. They also filmed it on camera, so now we, and the rest of the company as a matter of fact (the file was sent out in a weekly newsletter), have our special moment for the pleasure of future viewing!! :)

Our rings were also ordered by that time. And I knew we were supposed to pick them up soon. But he managed to pick them up by himself and asked at the store to tell me (if I called) that they were still not ready... hahahaha... so when he proposed he already had my ring.

It was just as romantic for me as if I have not known we are getting married!!! :D

Svar på tråden fria till en som vet?