kostnad på tärnor
Hur många betalar era tärnors makeup och hår?
Hur många betalar era tärnors makeup och hår?
Jag betalar bara klänningen och en liten bukett åt min tärna. Sen tycker jag att det är roligare att ge henne en present istället för makeup och hår som hon ändå kommer göra..
Min tärna betalar sin klänning själv. Jag betalar däremot heldag på spa dagen innan bröllopet plus hr och smink och bukett. Vet inte om man ska ge någon present utöver det. Kanske ett smycke, men vad ska det kosta?
Jag tycker inte man behöver ge något utöver det. Det blir liksom att byta pengar. Hon ska väl ge dig en present? Det har jag tckat nej till.
Min tärna har fått fint siden till sin klänning som hon syr själv.
Vi kommer inte betala hår och makeup till henne, hon kan antingen betala själv för att min frissa ska göra det, eller göra själv, hon har inte bestämt sig än.
Hon kommer även få någon typ av present, men inte jättedyr...
Jag betalar buketterna till mina tärnor, sen har de fått varsitt halsband. Klänningar, hår och smink står de för själva.
(Min tärna kommer även få sin tärnbukett, men det var så själklart för mig.... )
jag kommer betala blommor, smink, klänning och ev skor för 3 tärnor. klänningen är presenten så vi förhandlar om hur den skall se ut.
Jag ska inte ha tärna, men kan väl kanske svara ändå... När jag var tärna så betalade jag klänningen och brudparet hår och smink som present och för att jag skulle ha en viss uppsättning och så.
Mina tärnor betalar klänningen själv, vi står för hår,make up och blommor
Jag har inte riktigt bestämt mig.
När jag läser här så får jag lite att tänka på.
Hade tänkt att betala, hår, blommor och halva klänningen till tre tärnor.
Men jag kanske hinner ändra mig.
Svårt att veta vad man ska göra.