• smörbullen

Några bra tips till frieri? Tänkte på Alla Hjärtans dag

Vill läsa ett tal till honom där det står hur jag känner för honom men vet inte när detta talet skulle läsas...vijobbar båda förmiddag den dagen så jag vet inte hur man ska lägga upp det..vill egentligen överaska honom...ska man bara helt änkelt köpa en jättestor bukett rosor efter jobbet och läsa talet till honom och sen fråga..? Eller ska man göra på något annat sätt? Kom med bra förslag. Cornelia

• Svar på tråden Några bra tips till frieri? Tänkte på Alla Hjärtans dag
  • jennysnartfru

Har ni någn särskild plats som betyder mycket för er? Levande ljus och mys hemma? I badkaret kanske om ni har något?
    Restaurang?
    Hålla tal låter vågat, men om du klarar det så. Min blivande sa en massa vackra saker inte riktigt som ett tal, för han var så nervös och kom av sig lite och jag grät, glädjetårar, det var väldigt skakigt men åh så underbart. Har du köpt ringar? Misstänkerhan någonting? Varför just på alla hjärtans dag, någon särskild anledning?

• smörbullen

Hej igen Alla hjärtans dag är den dagen då vi flyttade ihop in i en gemensam lägenhet som så småningom blev ett hus, där vi bor nu. Sen tycker jag att den dagen är väldigt romantisk..passar bra. Jag har inte köpt några ringar och han vet ingenting alls. Håller på att skriva talet som en dikt liksom. Man måste ju visa att man vågar.

• rosesarered

Mitt tips är att göra det fint hemma med tända ljus och nån lugn musik i bakgrunden..
    ställ frågan efter en mysig middag och förbered med en flaska mousserande att skåla i efter att ni tagit på ringarna

Lycka till!

Svar på tråden Några bra tips till frieri? Tänkte på Alla Hjärtans dag