• ohlala

förlovningsfest!

Hej!
    Skall snart ha förlovningsfest och undrar om det är fler än jag som också skall ha det? Någon som haft som vill tippsa? Verkar inte vara så många som sattsar på det, eller har jag fel? Hoppas det!

• Svar på tråden förlovningsfest!
  • KIKKIHOLMBLAD

Vad mysigt - förlovningsfest är ett ypperligt tillfälle att få ihop nära & kära!

• postchaffisen

Vi hade det för brorsan i mellandagarna. Jag o min fästmö har inte haft nån möjlighet att ha det eftersom vi bor 20 mil ifrån familjerna. men kanske kan få till en liten om nån vecka när vi ändå ska förösöka boka bröllopslokaler. våra föräldrar har tex inte ens träffats o imorn är det 1 år sedan vi blev ihop.

Mysigt med förlovningsfest.

• Fru Cinderella

Vi hade det lite grand.

Vi förlovade oss på eftermiddagen med picknick och hade sen bokat bord på en restaurang på kvällen. Sen hade vi bjudit dit våra vänner vid ett visst klockslag (När vi visste att vi hade ätit upp). Så lite förlovningsfest hade vi. Var skönt o avslappnat.

• ohlala

åh vad fint och mysigt ni verkar haft det! vi har valt en lite större fest - min pappa som är fransk bor och jobbar i sydkorea, hans föräldrar bor på Öland, hans syster i uppsala, min syster går på internat i gränna, min mamma och bror i Gbg, mormor och mostrar i Oslo osv osv så det är för att få ihop alla och ha träffats minst en gång innan bröllopet - vi blir ca 40 - 50 st tror jag vilket skall bli härligt! Det skall bli enkel mat som paj och sallad med vin men är glad att vi äntligen får träffa familjerna så det inte känns så konstigt och sen se hur de passar ihop. Jag slår ett mega slag för förlovningsfester för de gör och säger så mycket!

• Mubii

Jag tänker fråga C efteråt om en idé jag har. (Kommer fria den 29/2). Han fyller 25 den 4/3 och samma dag fyller min mamma år och den 10/3 fyller min lillebror år, så jag tänkte ordna ett födelsedagskalas hemma hos mina svärföräldrar (som har hus, vi har en liiiten 2:a) och bjuda in alla och samtidigt berätta att vi (förhoppningsvis!!!) har förlovat oss. Passar utmärkt tycker jag

• marjame

Vi hade en stor förlovningsfest på midsommardagen, det var verkligen jätteskoj! Finns bilder i mitt galleri.

• ohlala

marjame: åh vad fin din förlovningsfest var!

• jennysnartfru

Vi hade förlovningsfest. En riktig hemmafest med alla nära och kära, ja inte våra familjer. Vi hade turkiskt tema eller snarare turkisk mat. Förlovade oss i Grekland under vår semester i Turkiet, bara en kort båtresa därifrån iofs.
    Väldigt lyckat, vi bjöd på mat och vin. Oerhört lyckat"!

Svar på tråden förlovningsfest!