• förväntansfullbrud

ÅNGEST!

Ska gifta mig i september och ångesten börjar smyga sig på.. Vi har tänkt lägga mellan 100-120tusen. Det är ju sååå mycket pengar. Har pratat med min m2b och han känner likadant. Samtidigt så vill vi ju ha och längtar efter den här dan för det kommer ju bli hur kul som helst! Hoppas ångesten försvinner snart.

• Svar på tråden ÅNGEST!
  • lycklig78

Jag är helt med. Ibland tänker jag, -"Vad håller vi på med?" Men sen lugnar jag mig med att detta är "once in a lifetime". Det måste få kosta lite. (Eller mycket)

• matteve

Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam! Vår budget ligger på 100 000 kr, men jag mår nästan dåligt när jag tänker på det. Det är ju faktiskt väldigt mycket pengar... Vi har preliminärbokat en jättevacker lokal där verkligen ALLT ingår och kommer att kosta runt 80' för 90 gäster. Sen tillkommer ju det andra. Vet inte hur jag ska göra! Min blivande är jättelugn och tycker att jag inte borde oroa mig... Och visst är jag eld och lågor för lokalen, men ändå!

Sen så kommer jag på mig själv att jag tänker "vad ska andra tycka?", men så ska man väl inte behöva tänka?! Eller...

• lycklig78

Jag tänker också hela tiden på vad andra tycker. Men jag blir samtidit trött på mig själv. Det är faktiskt våran dag, trots alla som tycker att man ska tänka främst på gästerna. Det är så jobbigt!!

• förväntansfullbrud

Ja man vill ju att de andra ska minnas och komma ihåg vår dag, att just det bröllopet var speciellt. Men det är vår dag och det är vi som har ont i magarna för alla våra slantar. När dagen väl satts igång kommer man nog bara va så glad och lycklig och inte tänka så mycket på pengar... och det är ju faktiskt väldigt roligt o planera.

• lycklig78

Precis så har jag också tänkt. Det är bara att hoppas att man tycker det var värt det efter bröllopsdagen.

• matteve

Jo, det är sant. Och jag vet att jag inte borde tänka så, men det är så många beslut att ta! Dessutom så försöker jag ha en öppen dialog om allt med våra föräldrar, känns lite bättre. Fast man får ju höra "Ni kan inte hitta ngt billigare?". Men ändå menar dom senare att "Det sker ju bara en gång i livet, så njut!"

Och det har dom ju rätt i!

• lycklig78

Ja, det är lite jobbigt med allas åsikter. Ibland önskar jag att jag aldrig sagt något, förrän precis innan. Ibland vill de bara ge "goda råd", men jag är så egen och vet precis hur jag vill ha det.

• Lilla My

Ja, 50-100 000 är mycket pengar oavsett vad man tjänar eller har för bakgrund, det tror jag alla håller med om. Och ekonomisk baksmälla är inget kul sätt att börja ett äktenskap....

• lycklig78

Någon ekonomisk baksmälla blir det aldrig tal på, men det är kommentarer som -"Tänk va mycket roligt ni kan göra för 100 000" som ställer till det i skallen.

• matteve

Jag håller med, skulle aldrig lägga ut så mkt pengar om vi inte hade ett startkapital utöver det. Men ändå, ibland slår det en, att det är 100 000 kr - för en dag!!

Svar på tråden ÅNGEST!