• september2008

Viktväktarna, fler?

hi hi. jag får äta 23. förra veckan så var det 24.

• september2008

jag tog en lite kaka från jobbet igår. det och min goda röra till bakpotatisen så kom jag nog över mina points oxå. även om jag har en massa points

16 aug skrev 2008-02-14 09:49:18 följande:

sep: men va? Hmm men men, igår åt jag knäckebröd- så jag gick över mina p pucko mig
  • september2008

då har man kommit hem från en underbar lunch hos en tjejkompis som precis fått sin andra dotter. det blev färsk pasta med räksås. inte så mycket mat för dom pointsen men det var gott. dom bjöd även på mini magnumglass men jag tackade artigt nej. men jag kan lova att jag ville bara skrika rätt ut att JA TACK jag vill ha. men det får bli en stor skål fruktsallad om en timma i stället.

• september2008

är det någon som ska unna sig något gott ikväll och inte bry sig om pointsen??

• september2008

grattis till era minus på vågen

• september2008

NICE

jag ska nog mäta mig nästa vecka. det är ju i alla fall för mig viktigare med minskade cm än kg '

16 aug skrev 2008-02-15 08:29:33 följande:

weee mina lår har krympt! Min sambo tom såg det igår HA HA
  • september2008

hittade detta recept på tasteline
    www.tasteline.com/default.ns&lintDocumentID=3546
    en port skulle bli 3.5 p medans den andra blev 6 p. Ganska stor skillnad. Någon gång ska jag testa denna i stället.

• september2008

hittade detta recept. visserligen med fyllning.
    hittar jag ett utan så lägger jag in det.

Paj med santorinifyllning

POINTS® värde | 8,5
    Portioner | 4
    Förberedelser | 30 min
    Tillagningstid | 40 min
    Svårighetsgrad | Medel

vegetariskt | Denna paj gör succé på vilken tillställning den än presenteras. Fyllningen utgörs av en oslagbar kombination av tomater, oliver och fetaost.

Ingredienser

1 1/4 dl Kvarg lätt 1%, 125 g
    2 msk Vatten
    1 krm Salt
    10 st Cocktailtomater, röda och gula
    10 stora Oliver svarta utan lag
    100 g Fetaost max 16%
    2 dl Bladspenat, färsk
    1 bit Purjolök
    5 klyftor Vitlök
    2 st Ägg
    2 dl Lättmjölk 0,5%
    1 tsk Salt
    1 krm Peppar
    1/2 dl Grahamsmjöl
    2 dl Vetemjöl
    50 g Margarin flytande max 80%

Instruktioner

Pajdeg: Blanda vetemjöl, grahamsmjöl, lättkesella, margarin, vatten och salt. Låt degen vila i kylskåp, minst en halvtimme.

Klä en pajform (24 cm i diameter) och förgrädda skalet ca 7 minuter i 200 grader.

Fyllning: Dela tomater, bryt ut vitlöksklyftorna (men behåll skalet på) salta, peppra och lägg på en behandlad plåt.

Värm i ugn ca 30 minuter, tag sedan av skalet på vitlöksklyftorna.

Sänk därefter värmen till 175 grader.

Skiva under tiden purjolök, dela bladspenat och fetaost i mindre bitar.

Lägg samtliga ingredienser i pajskalet. Dela eventuellt vitlöksklyftorna i mindre bitar.

Vispa ägg och mjölk lätt, krydda med salt och peppar. Häll stanningen över pajen. Gräddas ca 40 minuter tills pajen fått fin färg.

catte skrev 2008-02-15 15:54:23 följande:
    Någon som har ett bra och nyttigt pajdegs recept!
  • september2008

jag har oxå ätit tacos hahaha

• september2008

jag håller med dig till viss del. saknar saker som vv inte har men viktklubben hade. men samtidigt har vv lite som viktklubben inte hade. man kan ju hoppas att dom uppdaterar deras sida.

M hjärta M skrev 2008-02-15 22:37:43 följande:

ÅÅ vad jag blev besviken på VV interaktiv. Blev månadsmedlem i måndags. Har förut varit med i viktklubb och tyckte den sida var mycke bättre.
Svar på tråden Viktväktarna, fler?