Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Viktväktarna, fler?

Hej Tjejer!
    Jag har bestämt mig för att börja på vv imorgon. Jag har minst 10kg som ska bort till den 19/7. Snälla ni, håll tummarna för mig, jag börjar bli desperat nu!! Har beställt en klänning som är 1strl för liten, men lyckas inte gå ner nåt i vikt trots alla promenader.
    Ni lär höra mer från mig. Ha det gott så länge!

• Fröken Planera

Hej på er!
    Nu har jag skrivit in mig hos vv i Lund!! 10kg SKA bort innan den 19/7. Så jag tittar in och blir peppad av er emellanåt. Jag lovar att peppa er tillbaka så mycket jag kan.

• Fröken Planera

Anledningen till att man räknar points på pressad juice är att man inte får med fibrerna från frukten. Man får alltså "bara" i sig vitaminerna och fruktsockret, men fibrerna som får tarmarna att arbet uteblir.. De pratade nämligen om just det när jag skrev in mig igår. Intressant, tyckte jag.

matildaochniklas skrev 2008-04-02 11:25:48 följande:
    Är det någon som brukar dricka Brämhults färskpressade apelsinjuice? Visst borde väl den vara 0 p? Det står ju tydligt att inget förutom pressade apelsiner är tillsatt.
  • Fröken Planera

Kan ni hjälpa mig med en sak. ? Jag promenerar nästan 1 timme (6km)varje morgon. Och så räknar jag mina points från och med idag. Tror ni den motionen räcker (jag tänker inte äta mina aktivitetspoints) eller måste jag röra på mig mer?

• Fröken Planera

Går du åxå i Lund, eller var det nåt som de säger på alla mötena denna veckan?=) Vad bra tt gå ner 0,9 på en vecka. Har du varit med länge?

16 aug skrev 2008-04-02 18:22:38 följande:

Fröken Planera skrev 2008-04-02 17:06:03 följande:
    mm så sa dom på mötet igår Hade gått ner 0,9...
  • Fröken Planera

Jag skrev in mig igår, men jag är ständig medlem, har bara fått ännu ett rejält återfall. Jag gick ner till min målvikt 1996 första gången, lyckades hålla det 1 år, sen blev jag gravid. Efter rätt många år (2005) nådde jag min målvikt igen, då lyckades jag hålla det nästan ett år, då slutade jag röka.. Så nu tänkte jag gå ner och verkligen försöka hålla det denna gången. Man mår ju så mycket bättre, och så blir man så mycket gladare!!
    16 aug skrev 2008-04-02 20:32:25 följande:

Fröken Planera skrev 2008-04-02 18:27:41 följande:
    nej det gör jag inte, långt ifrån Men ja det kanske är så? Samma överallt? jag har räknat p 4 veckor & gått ner 3,4 kg, men höll upp 4 veckor med, var sjukskriven & ont m.m., så jag orkade inte. Men under dom 4 v gick jag bara upp 0,2 *nöjd* Du då?
  • Fröken Planera

Nä, inte kan det väl vara 1 point/bit.. Riset är ju max 4 points per tillfälle, väl, eller har jag fattat fel? Fisken kan väl inte vara så många points väl..? Är det någon som vet säkert? Jag vill åxå veta det i så fall.

Ella08 skrev 2008-04-02 21:43:21 följande:
    Är det någon sóm vet hur många points det är i Sushi? Har för mitt 1 p per bit?!
  • Fröken Planera

Hej alla glada Viktväktande blivande brudar!
    Jag skrev in mig hos vv i tisdags.. Fick min mens i onsdags och nu är jag hungrig och sugen HELA tiden. Magen känns ekande tom. Jag klättrar på väggarna. Så här jobbigt minns jag inte att det var de förra gångerna. Jag tjänar ihop 4 aktivitetspoäng varje dag, men har bestämt mig för att inte utnyttja dem. Har ni något bra tips på vad som kan mätta en ständigt tom mage?

• Fröken Planera

Ja du det där lät ju bra.. Visst är det lätt att ge råd till andra. haha! Jag får äta 19P/dag, men försöker hålla mig till ca 17. Plus då att jag motionerar ihop 4P som jag heller inte använder. Det låter kanske helidiotiskt att gnälla över att man är hungrig, men jag har gett mig FAN på att jag ska lyckas gå ner mina kilo till bröllopet. (19/7)
    16 aug skrev 2008-04-04 21:13:20 följande:

Fröken Planera skrev 2008-04-04 16:05:34 följande:
    Hur många p äter du? Första 2 v tyckte jag var jobbiga, innan magen vänjer sig. Ät dina 4 p mer, så länge, eller iaf 2? FRUKT jag gillar inte frukt, men har vant mig nu.. MYCKET vatten! Kolla över hur du fördelar maten över dagen. VAd som passar dig. Tänk om jag kunde följa detta själv ha ha
  • Fröken Planera

Tack för tipset, men jag vet av erfarenhet att när jag börjar äta nåt så gott som en dessert, så faller jag tillbaka i gamla vanor och kan inte sluta förrän det är för sent.. Men när jag blivit lite varmare i kläderna, kanske..=)

matildaochniklas skrev 2008-04-07 16:20:35 följande:
    Idag var jag hos min syster och fikade, eftersom jag har bestämt mig att jag ska köra stenhårt den här veckan så gick jag in på Hemköp och köpte WW chokladmousse, man köper den fryst med två portioner i varje förpackning. En portion är 3p och det hade jag råd att unna mig. Den var såå himla god!!! Verkligen ett bra alternativ när sötsuget sätter in!
Svar på tråden Viktväktarna, fler?