• MissieA

Festlokal vid Gislaved??

Hej alla!

Behöver verkligen hjälp med att hitta en festlokal i Gislaved eller i närheten, det ska rymmas ca 150 personer och vi gör en mat/köper egen dryck.

Någon med förslag??

• Svar på tråden Festlokal vid Gislaved??
  • AJFC

parkhallen, medborgarhuset(hestra), folketshus, det är väl de jag kommer på nu.
    själva så ska vi vara i norra skolan max 100 pers. ligger 2 min utanför a- torp mot bredaryd

lycka till

• Fröken förväntan

Vi ska vara på Backa Loge utanför Burseryd men det är nog nästan fem mil från Gislaved. Annars är ju Torghuset i Smålandsstenar en bra lokal. Stort och med bra kök. Har varit på bröllopsfest där två gånger... och det är ju i alla fall bara knappt två mil bort.

www.torghuset.se/

• Fröken förväntan

Och just det... på senaste bröllopet jag var i Torghuset var det 130 gäster men det hade lugnt gått in 50 till

• MissieA

Tack för svaren tjejer

Parkhallen har tyvärr rätt så dåligt kök, och folket hus är väldigt instängt men bra dock får titta på det lite Medborgarhuset i hestra då?? Är det fint??

Ska kika på hemsidan nu Ja inte så långt..

• MissieA

Torghuset verkar vara jättefint, men tyvärr lige för långt bort maten ska lagas i a-torp och tårtan ska köras ut därifrån med så det blir långt att åka. Även för gästerna från jönköping.

Vet ni något mer ställe??

• Fröken förväntan

Det finns ett Folkets hus i Anderstorp också men jag har ingen koll på hur stort det är...

• MissieA

Var ligger det?

Bor ni i vid Gislaved??

• Fröken förväntan
    MissieA skrev 2008-01-31 23:31:20 följande:
    Var ligger det?Bor ni i vid Gislaved??
    Det ligger utmed Storgatan, men jag har som sagt aldrig varit inne.

Nope, jag bor i Linköping numer men är från Smålandsstenar och har gått på Gislaveds gymnasium
  • MissieA

Tack, får kolla där när vi är och hälsar på svärföräldrarna.

Tack för tipsen..

Är det någon som kan tipsa om blomsteraffärer som är bra, konditori m.m. då jag inte kan så mycket där..??

• AJFC

missieA: när det gäller blommor så kollade jag på 2 stolar & de ska 500 spän bara för att börja binda buketen så hon trodde att de hamnade på 2000 kr minst. sen kollade jag med handelsträdgården 500 för samma buket.

tårtan tar vi från Linenéa 25kr/bit lagom pris.

vart bor du?

• Stitch

"Stationen" i Hestra är superduktiga på blommor, och billiga.

• Tea_nova

Backa loge är rätt så dyrt. räkna med 350 kronor per kuvert, sen har de inga spritröttigheter...

Nyarps bygdegård i långhult... Ligger avsides, stort kök och kostar 1500:- att hyra. finns stolar, bord och poorslin till 130 gäster där. Vi har festen där 2 augusti...

• MissieA
    AJFC skrev 2008-02-01 11:26:57 följande:
    missieA: när det gäller blommor så kollade jag på 2 stolar & de ska 500 spän bara för att börja binda buketen så hon trodde att de hamnade på 2000 kr minst. sen kollade jag med handelsträdgården 500 för samma buket.tårtan tar vi från Linenéa 25kr/bit lagom pris. vart bor du?
    Ska kolla med handelsträdgården om några månader, och Linnea vet jag gör goda tårtor annars och det var väldigt billigt per bit. Men vet du ifall hon gör fina och goda bröllopstårtor??

Var bor du föresten??
  • AJFC

missieA: hon gör väldigt fina & goda tårtor, man kan få upp till 5 vångingar om man vill=)

jag bor i Gislaved, själv?

• MissieA

När gifter du dig??

Själv bor jag i Jönköping, så har ingen kolla hehe.

• AJFC

vi gifter oss den 20 juni midsommarafton i våthulskyrka.
    själv när gifter ni er & i vilken kyrka?

• MissieA

Det är snart ju

Vi gifter oss i augusti 2009 borgligt, har itne bestämt så mycket än.

Berätta mer om ert bröllop

Svar på tråden Festlokal vid Gislaved??