• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Natsson
    förresten, grattis i efterskott! :_)

• Nattson

Tack Nenne, men det är idag så du är ingen efter släntare

• Liten med Mindre

Nenne - Fy vad trist.

Har fått sparken med en gång, inte alls skoj. Och då behöll de folk som var mer nyanställda för att de kanske ev skulle få uppdrag, medan jag och de som var mer erfarna fick gå för att vi just avslutat uppdrag (konsultbranschen). Fast på den tiden hade jag lätt att få nytt jobb, nu går det jättetrögt. Alla jobb jag hittar som ev kan vara något innehåller en väldig massa andra saker som jag inte har erfarenhet av - typ 50-50.

Sitter själv med ångest över magen. Vill ju helst inte behöva medicinera igen (inflammerad tarm), vet ju inte vilka sidoeffekter medicinen hade egentligen, och vad som bara var stress. Men jag vet inte om jag vågar mig på att leta upp någon sån där holistisk kostcoach som säger att jag aldrig mer får äta mejeriprodukter, mjöl, kött - och helst leva på okokt "levande föda"

• nennesjuttioåtta

Liten
    jag får väl skylla mig själv att jag hade sån tur att få jobb i den branschen jag ville så jag "slapp" plugga, men nu känns det ju sådär. 30 år, barnlös, outbildad med lång erfarenhet i en liten (på landsorten) bransch.

• nennesjuttioåtta

ååh, vad tråkigt med din mage! Raw-food låter inte så lockande heller. Är det bara mediciner som hjälper?!?

• Vännerfan

Hej tjejer!

Går in och vinkar lite och meddelar att jag lever. Flyttpackar, intensiv-umgås och försöker krama ur det sista ur föräldrarledigheten innan hela mitt liv förändras om mindre än 2 veckor.

Nenne, Fy, vad trist!!! Beklagar verkligen. Men nu kanske du kan ta till vara allt vårt beröm om ditt skrivande och din humor och göra nåt av det?! I så fall kommer jag läsa allt!

Tinga, När jag fick den där sockerlösningen täppte jag till där bakom näsan någonstans som gör att man inte känner smak. Som att hålla för näsan fast jag inte gjorde det om du fattar. Så jag kände bara att tungan registrerade att det var sött, men inte vad det smakade. För mig var det värsta att inte få äta innan. Fast det har man ju fått träna upp sig på nu efteråt. Det är ju inte direkt så att jag numera äter frukost innan nån annan viss har fått...

Mugglan, Det var kanon på grillningen! (Några kompisar till maken kidnappade honom i lördags för det var en flygövning med honom som blev inställd på hans svensexa så de tog den nu i stället och sen på kvällen anslöt fruar/flickvänner och barn på grillning.) Sååå superhärligt och trevligt! Roligast var maken som gick och beklagade sig över att han skulle behöva vara nere i förrådet och flyttpacka hela dagen utan att ens få se att solen sken ute. Han blev rätt förvånad när de kom och tog honom.

• Vännerfan

Hoppas det gått bra för Telis idag!

Jag vill också ha tips på jacka till Prinsen. För den intresserade så ålar han förresten nu. Så jag får dammsuga, så inte han gör det.

Cicci, Skönt att tanten kom! Ta inga fler risker nu!!

Vilken skön helg många av er har haft!! Picknick, läsa på balkongen, äta ute... Låter superhärligt!

• Telemarkgrrl

Men Nenne, så himla tråkigt!!! Jag har blivit uppsagd två gånger från konsultbolag som har haft det dåligt ställt och särskilt för gången var hemsk. Jag tog det alldeles för personligt trots att vi var ett helt gäng som blev uppsagda. Men det är deras förlust och du är så duktig så du kommer snart att hitta ett nytt jobb, det är jag övertygad om. I din bransch måste det ju vara jätteviktigt med lång erfarenhet, mycket viktigare än nån halvknackig utbildning från en folkhögskola i Dalsland. Kramar!!

Mindre, hoppas att magen ordnar till sig utan mediciner!

Nattson, grattis på födelsedagen!

• Telemarkgrrl

Åh, hej Vänner! Vad roligt att höra ifrån dig!

• Vännerfan

Hej Telis!

Hur har det gått idag? Eller var det först imorgon du skulle kolla blåsorna?

Svar på tråden Barnkarusellen