• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Muggles - tja, är man en babbelmoster så är man! Har svårt att lägga band på mig i skrift, lika väl som i tal! Jag har ungefär 40 sidor att komma ikapp, så det känns inte så betungande. Ska hitta tiden bara, och jag är rädd att den inte finns förrän i slutet av veckan, så tills dess får jag väl sväva i okunnighet.

Så härligt det är att läsa dina glada Moa-inlägg! Alltså, nu menar jag inte att de andra inläggen inte är läsvärda, men det är så kul att se den här glädjen som lyser igenom (du fattar säkert vad jag menar ). Det kan ju omöjligt vara en dans på rosor jämt, men det är skönt att höra att det framför allt är det positiva som fastnar i huvudet på en och som man håller fast vid.

• Frejis

God morgon!
    Kul att läsa att ni hade en trevlig lunch igår hade gärna varit med och träffat alla, men med jobbadress söder om Stockholm går det inte. Får se till att komma närmare stan när det är dags att börja jobba "på riktigt".

Vänner, grattis till det nya jobbet. Skoj med förändringar och högre lön!

Har jag förstått det rätt att det blir en råddejt den 23 februari på Mornington? Jag kommer gärna, vilken tid?

Hm, hur säger man det här nu... jag har faktiskt avbokat vår planerade ivf. Det kändes inte alls bra, visste inte hur jag skulle hantera resultatet (oavsett plus eller minus), orkade inte med fler "ingrepp" på min kropp just nu... nope, det får bli någon gång senare när jag har tagit hand om mig själv och alla mina (och makens) funderingar.

• Frejis

Välkommen hem Tinga! Roligt att se dig och lilla magen här Säg till när du har skrivit en reseberättelse... då kan man ju gå in i resetråden och tjuvläsa lite.

• Tinga

Mrs B - eventuellt ska maken och jag åka till Paris den sista helgen i mars; tänkte kolla med BM imorgon när jag träffar henne om hon har någon uppfattning om det här med resor och tvillinggraviditeter. Jag kommer att vara i v. 23 då, så därför vill jag gärna kolla med henne innan vi bokar. Men när jag väl vet det kan vi ju boka in en träff.

• Frejis

Menade så klart Tråddejt i mitt förra inlägg

• Lapinette

Frejis - vad trist men jag förstår! Hade hoppats på en ruvarkompis. För resten av biten klarar jag av men de där sista två veckorna är verkligen hemska!

Tinga - jag börjar spraya om drygt 2 veckor, ÄP är planerat vecka 12. Den som ligger före mig gällande IVF-status är Telis som håller på och tar sprutor för fullt.

Mornington den 23:e är det sagt men inget bokat.

• Tinga

Frejis - tack och japp, jag piper till när reseberättelsen finns på plats!

Vet inte riktigt hur jag ska besvara ditt första inlägg, för jag har ju absolut ingen aning om hur det känns att göra ivf och alla tankar som dyker upp. Men jag tycker att du gör helt rätt som lyssnar inåt och känner efter i både kropp och själ vad det är du vill eller inte vill göra. Man ska ju absolut känna sig bekväm med situationen, och det är ju ingen annan än du och i viss mån din man som kan bestämma hur ni ska göra. Skickar en varm kram!

• muggles

Apropå en annan sak som jag och Vänner har diskuterat. Vad är det här med föräldrar och svärföräldrar, när de ska ha en massa åsikter om hur man sköter sitt barn? Vi hade ju svärisarna på besök här i helgen och det var faktiskt maken som kommenterade efteråt att det är jobbigt med deras (mest svärmors) åsikter. Typ "ska hon sova nu igen?!" "det är väl bättre med välling" (än ersättning, när jag ammade hette det "det är väl bättre med ersättning"). Hon är en jättesnäll människa som jag tycker otroligt bra om men hon tänker sig inte för tror jag. Det är väl BRA om hon sover mkt?! Men det får man ingen kommentar om...
    Och sedan frågade hon om jag ammade fortfarande och jag sa nej. Ingen mer kommentar där heller. Inget "men det var väl bra att det funkade så länge som det gjorde". I julas när jag fortfarande ammade fick jag höra sååå mkt kommentarer hela hela tiden om att "det där skvaschlet är väl inget att bli mätt på" (skvaschel verkar vara dialektalt för ngt vattnigt). Kommentarerna var ju riktade till Moa men så att jag hörde dem. Det var faktiskt riktigt tröttsamt. Men min svärmor har hela tiden varit väldigt emot amningen och det är nog för att hon själv inte kunde amma. Så "mina barn fick bara flaska och det blev minsann folk av dem med!" har man ju fått höra några ggr...

Nåja, det var trevligt att ha dem här men när jag själv får barnbarn ska jag verkligen försöka tänka på vad jag kläcker ur mig (säkert jättesvårt )!

• Lapinette

Det fysiska i IVF'n är inte så jobbig utan det är den psykiska som är tung. Så uppfattade åtminstone jag hela processen. Nu var visserligen jag helt på det klara med att Frejis skulle få ett positivt besked på sin IVF medan jag förmodligen får ett negativt igen. Snacka om positivt inställd till det här med IVF.

• muggles

Frejis: du gör helt rätt som avbokar om det inte känns rätt. Det verkar vara en alldeles för jobbig process för att gå igenom utan att vara motiverad. Kul att du tittade in här och roligt om du vill träffa oss på Mornington. Kram!

Brunch på Mornington verkar vara bokat den 23/2. Sa vi kl 12.30 och framåt? Vi kan väl häcka där en stund så kan folk komma förbi när de har tid? Vårt tåg går kl 17 så det är den enda tid vi behöver passa.

Tinga: ja jag tror att jag har kommit över min "förlossningsdepression light" vilket jag nu i efterhand är övertygad om att jag hade. Det bekräftade ju psykologen också. Så nu kan jag glädjas mkt mer åt Moa och dessutom så blir det ju bara roligare och roligare precis som alla säger. Hon är ju så go när hon sitter på golvet och pillar med någonting och så tittar hon upp på en och ler stort. Och det är underbart när hon skrattar!

Svar på tråden Barnkarusellen