• bridesilly

Vad kan man be tärnor och bestman om?

Ni som har tärnor, marskalkar, bestman. Vad hjälper dom till med? Vad kan man be dem om?

Vi behöver mest hjälp med småsaker.

• Svar på tråden Vad kan man be tärnor och bestman om?
  • Miss (snart mrs) A

Mina tärnor fixar allt till själva bröllopsdagen, frukost, lunch, skumpa, skjuts till och från frisör osv. Detsamma antar jag gäller för vår marskalk.

En av mina tärnor gör även alla blommor till bröllopet eftersom hon har gått någa kurser tidigare.

I övrigt är det väl bara att fråga om man behöver hjälp, jag tror bara att de är glada för att kunna hjälpa till och avlasta lite!

• pollys

Jag förväntar mig inte mer än en möhippa och stöd från min tärna.

• bridesilly

Oj fixar dom så mycket. Då kanske jag vågar fråga lite snällt vad mina kan tänkas göra?! Vi ska träffas allihopa nu i helgen
    Miss (snart mrs) A skrev 2008-01-31 16:02:08 följande:

Mina tärnor fixar allt till själva bröllopsdagen, frukost, lunch, skumpa, skjuts till och från frisör osv. Detsamma antar jag gäller för vår marskalk.En av mina tärnor gör även alla blommor till bröllopet eftersom hon har gått någa kurser tidigare. I övrigt är det väl bara att fråga om man behöver hjälp, jag tror bara att de är glada för att kunna hjälpa till och avlasta lite!
  • Nymåne

Min tärna ska fixa möhippa o hänga med till frissan på dagen d. Sen tänkte jag inte be henne om nåt mer, så hon hinner hem o gulla med sin baby innan festen.... =)

• tolonta

Min tärna ska fixa möhippan samt följa med mig hela dagen bröllopsdagen (frisören, hämta blommor, fotograferingen m.m och vara allmänt behjälplig). Vara med mig och välja klänning innan bröllopet och i största allmänhet vara bollplank, smakråd och stöd i alla möjliga frågor. Stora krav? Tja, det är väl därför man har sin syster/bästa vän som tärna??? Hade vi inte diskuterat bröllop hade vi diskuterat annat istället, och träffats för att göra andra saker. Så jag tror inte hon tycker det är någon belastning... Hade jag inte haft någon person som stod mig så nära och som jag kunnat få den hjälpen ifrån så hade jag nog inte haft någon tärna överhuvudtaget. Att hon står framme med mig på bröllopet är litet av en hedersbetygelse för vad hon betyder för mig, och vad hon har betytt för bröllopet. Hon är också en av huvudpersonerna, liksom...

• BlivandeFruJohansson
    tolonta skrev 2008-01-31 17:01:37 följande:
    Min tärna ska fixa möhippan samt följa med mig hela dagen bröllopsdagen (frisören, hämta blommor, fotograferingen m.m och vara allmänt behjälplig). Vara med mig och välja klänning innan bröllopet och i största allmänhet vara bollplank, smakråd och stöd i alla möjliga frågor. Stora krav? Tja, det är väl därför man har sin syster/bästa vän som tärna??? Hade vi inte diskuterat bröllop hade vi diskuterat annat istället, och träffats för att göra andra saker. Så jag tror inte hon tycker det är någon belastning... Hade jag inte haft någon person som stod mig så nära och som jag kunnat få den hjälpen ifrån så hade jag nog inte haft någon tärna överhuvudtaget. Att hon står framme med mig på bröllopet är litet av en hedersbetygelse för vad hon betyder för mig, och vad hon har betytt för bröllopet. Hon är också en av huvudpersonerna, liksom...
    Håller me! Har me min syster som tärna, hon betyder massor för mej. Och hon är lika stolt att få va tärna
  • Miss (snart mrs) A

Det är faktiskt mina tärnor själv som föreslagit det mesta av de saker de kommer hjälpa till med. När jag exvis förslog att jag skulle fixa lite snacks under själva dagen sa de till mig att jag bara skulle tagga ner och låta dem fixa allt. Helt underbart, men som ni har sagt ovan, det är ju ens allra bästa vänner - så det är ju klart att de gör allt i deras makt för att man ska ha det så bra som möjligt!

• Miss Blue

Mina tärnor kommer (förhoppningsvis) vara med hos frisören och vi kommer bli fixade, få lättare lunch och champagne. Fnissa lite och prata
    De kommer väl (antagligen) fixa möhippa oxå men annars begär jag inte mycket mer....
    De ska stötta och peppa och ge råd, sen kommer de säkert hjälpa till med småproblem som kan uppkomma under tidens gång
    Har en ganska avslappnad attityd mot det här, vill att dagen ska bli lycklig och glad!!

Svar på tråden Vad kan man be tärnor och bestman om?