• ingenjörsbruden

Hur ska jag hålla masken/tyst i en hel månad?!!!

HJÄLP!!! :)

Jag planerar att fria på skottdagen.....men som sagt det är långt dit!!
    Dessutom så är jag helt säker på att min sambo läser mig som en öppen bok!! *hahaha* Jag kan i princip ALDRIG hålla något hemligt för honom.......lusten att berätta o dela med sig är SÅ stor för han är inte "pushig" o pressar mig så då vill jag bara berätta ändå!! :)

Dessutom så har jag börjat sola solarium o det har jag inte gjort på..... 7 år!!! Men han har inte pushat efter anledningen men jag vet att han inte köper "jag vill känna mig lite fräsch" eller "måste bygga upp brännan inför Thailandresan" för den är i dec!!!!
    Voijne voijne!! Vilka I-landsproblem!!!

Hahahah!!

Hur gör ni andra?! Några bra tips??

• Svar på tråden Hur ska jag hålla masken/tyst i en hel månad?!!!
  • lillamaa

ja du. vart också tvungen att hålla tyst en hel månad. men han märkte ju när jag planerade och förberedde saker. så jag sa att jag planerade en liten myskväll för oss "på lördag" fast frieriet skedde på en fredag :)

vart helt enkelt tvungen att säga någotning. ananrs hade de inte gått. dessutom trodde han vi skulle förlova oss på alla hjärtans dag så ...

• carinokenneth

Nått kan du ju komma på :P
    Nu visste jag inte ens detta med skottdagen så jag friade i februari ngn gång mitt i natten efter kollat på film 2006...helt spontant :P
    Vi kollade därefter ut ringar tillsammans och de kom den 2 mars och vi skrev den 3 mars i våra ringar :P
    Ett ½ år efter det att vi blivit ihop :P

Lycka till!!

• carinokenneth

Hehe...ja någonstans måste man ju få dela med sig annars kan man bli tokig :D

• ingenjörsbruden

Ja gud alltså! :)

Har försökt hålla hemligt för alla..... men en kollega på jobbet kom på mig när jag tittade på ringar.... *oups*
    Så nu kan jag bubbla av mig lite med henne!!! :)

• Helges Älskling

Ja du hoppas verkligen du kan hålla det hemligt!
    Jag mitt dumma nöt, lyckades ju så klart avslöja skottdagsgrejen så nu e han inne på det fast jag tycker inte det känns så skoj att "överraska" då då det inte blir en överraskning.
    En sak jag fundera på är..att bara skita i skottdagen, han kommer gå där o undra över våt hotellhelg som bara frös inne o vart ringen tagit vägen..o sen får jag slå till en eller två helger efter istället =)
    Lite elakt kanske..för han kommer ju känna sig himla snopen men överaskad lär han bli.
    Tyvärr är ju jag väldigt otålig så det här är inget bra, jag kommer alltså få vänta ännu längre *suck*
    Kanske kan jag ta det helgen INNAN i stället, tror ni han blir förvånad då?
    Men "ingensjörsbruden" gör ALLT du kan för att låta det bli en överraskning, jag ångrar mig som bara den nu o tycker allt e förstört :(

• ingenjörsbruden

Helges Älskling varför inte ta alla hjärtans dag eller dagen efter (om man vill ha en egen dag)!!! :)

Jag o sambon är lite "gammeldags" o vill (helst) att han ska fria.....så jag hoppas på ett frieri på alla hjärtans dag!!
    Vi har iallafall bestämt (tillsammans) att vi ska äta hummer då (presentkort fr jobbet) den dagen så förhoppningsvis..... :)

• soda30

Jag tror to m. att det är under hela skottåret som bruden "får fria". Men det kan ju vara extra skoj att det är just den dagen. Då gifter vi oss :) Så de e en riktigt bra dag!

• ingenjörsbruden

Ja den dagen blir ju speciell!!

Förhoppningsvis så firar man den extra mkt i framtiden när det är skottdag i o med att det bara är vart fjärde år!!

Men jag har SÅ svårt att hålla masken.....sambon undrar hela tiden varför jag har ett så "fånigt" leende på läpparna o varför jag sitter o fnissar framför datorn!!
    Här är ju himla många goa o roliga inlägg o tips!! *fniss*

Tänker på vad "Helges Älskling" skrev så jag ska hålla mig i skinnet!!! :)

• Emmelaj

Jag funderar också på att fria då... Men jag har ingen aning om hur när och var.

• NinnaLilltroll

Jag har också tänkt fria på skottdagen och jag har också jättesvårt att hålla mig ifrån att berätta. Jag blir galen :) Samtidigt börjar jag bli lite stressad över att det snart är dax. Hur ska man planera utan att avslöja? :)

Håller också med om att det är ett speciellt datum att fira extra var 4:e år. :)
    Hoppas nu bara att man får ett ja...

• ingenjörsbruden

Hoppas innerligt att man inte får något annat svar än ja!!!!!

Jag hoppas på ett frieri på alla hjärtans dag fr sambon.....men han verkar inte ha planerat ngt iallafall.
    Dagen efter (om inget frieri) ska jag försöka sticka iväg o fixa med ringarna.....ska ha lånering så länge så vi kan prova o bestämma tillsammans sen. Men guuuuuud vad tiden går sakta!!! :)

Som sagt så tror jag att sambon misstänker att jag har lite "hyss" för mig.......hoppas att han tror att jag bara hoppas på ett frieri fr han på alla hjärtans dag! ....det där blev lite invecklat!! *hahahaha*

• Mubii

Jag frågade C om vi inte kunde skjuta upp alla-hjärtans-firandet (typ gå ut och äta) till den 29:e av ekonomiska skäl (fredag efter löning) och det gick han med på utan problem. Så nu är hans närvaro garanterad i alla fall, för det var det jag oroade mig mest för (har planerat sedan oktober... ). Så nu kan jag i alla fall prata lite om bokning av bord och att vi ska ut den dagen utan att försäga mig. Sedan allt annat... *suckar och längtar* Men det lättar liiiiite på trycket iaf.

• Cattapulten

Jag funderar också på att fria - är bara supernervös på hur jag ska göra och när! Skottdagen eller helgen innan när vi är i Åre med några kompisar!! Vad säger man och vågar jag??

• ingenjörsbruden

CAttapulten, klart du vågar!!! :) Men det där med vad man ska säga.....det är faktiskt ganska svårt!!!!

Jag har tänkt att berätta/förklara mina känslor/tankar om varför han är mannen i mitt liv o varför jag vill spendera resten av mitt liv med honom.....det tänkte jag men VAD ska jag säga??!?!!! Gud så svårt! Men men....har börjat med lite små anteckningar som förhoppningsvis ska kunna resultera i ett litet "tal"!

MÅSTE skriva av mig lite!!! *LER*
    Hade lagat en god middag i går o vi satt kvar efter maten o pratade över lite rödvin. Vi ska bli faster o farbror i sommar (räkna mig som faster även om jag inte är ingift ännu) o trillade in på dop, kyrka, religon o sen ....även bröllopsämnet!!! *hehehe* Kyrka eller borgerligt? Stort eller litet bröllop? Ja, ganska många bitar pratade vi om.... :)
    Sambon är SÅ obekväm med att vara i centrum av en BAMSE-fest så när vi "trillade" in på ämnet om hur stort bröllopet skulle vara så var han "lite" negativ(förutfattade idéer). Så när jag berättade hur jag ville ha bröllopet så sa han:
    -Wow det lät ju jätteromantiskt o mysigt!! :) *jippie*

Så nu är jag helt omsluten av små fluffiga rosa moln!!! :)

Svar på tråden Hur ska jag hålla masken/tyst i en hel månad?!!!