• Miss Blue

Behöver hjälp med festprogrammet!!

Har påbörjat vårt festprogram, gör det i word med spalter. Men hur sjutton ska man få sidorna att stämma så man kan kopiera på båda sidorna?? Det blir ett jättepyssel....!!
    Nu har jag bara gjort sidorna i den följd jag vill ha dem men de ligger fel för utskrift (om ni förstår?).
    Någon som kan hjälpa mig???
    Finns det någon mall så man kan klistra in vårt i eller nåt????
    Hjälp!

• Svar på tråden Behöver hjälp med festprogrammet!!
  • Miss Blue

Ni som gjort i Publisher finns det typ en mall för festprogram??
    Vill göra det så enkelt som möjligt.....

• Nessan

Jag gjorde från scratch, ville bestämma allt själv! Det var faktiskt första gången jag använde mig av PP, men det gick över förväntan. Det jag gillade bäst var att allt gick så smidigt att flytta runt. I word flyttade ju allt annat sig också då jag ändrade en sak.

• Anettan73

Jag har gjort hela mitt i Word.

Laddade ner mall till vord härifrån. Då är det iofs ett stående..

www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

• Zozo

För min del funkade det toppen i word; jag arbetade med spalter och osynliga tabeller. Jag anvânde samma teknik som ovan.. gjorde som ett minihäfte med rätt antal sidor som jag numrerade och noterade vad det skulle sta pa. Sedan plockar man i sär häftet och skriver ut alla ex av en A4-sida (ett häftesuppslag) i taget. Smidigt som sjutton.

• Anettan73

Jag är jätte nöjd med mitt...

JAg har med bider som jag kan flyttarunt hur jag vill...

• Zozo

Ja flytta runt bilder kan man göra sm man vill i word med. Man maste bara konfigurera dem rätt.

• Canta

Jaq det är ett himla pysslande, håller själv på med det nu. Någon som har roliga bilder att dela med sig ?

• matteve

Jag har inte läst alla svar, med det lättaste verkar ju att ta dubbelsidig kopiering i en kopieringsmaskin. Superenkelt! Du kanske har ngn du kan låna genom jobb/skola, om inte det så finns biblioteket!

• SanSa

jag gick in på tomma publikationer...där valde jag bokvikning. Det är första gången jag använt publisher och jag tycker programmet är suveränt!!!

• Zozo

Publisher funkar tydligen bra för manga. Personligen tycker jag det är lättare att ta ett programm man redan hanterar, men klart är att man ska kunna sitt word (och alla dess egenheter och finesser - grrr) för att det ska bli riktigt bra.

För oss var det bara en bra färgskrivare som funkade, eftersom vi behövde fotokvalitet pa bilderna. Har man bara svartvit text sa funkar ju även kopiator, som nagon sa.

• matteve

Kanske en IQ-befriad fråga, men hur/var skaffar man publisher?

• Blomsterbrud

Nu har jag provat att ladda hem från kortdesign.
    Detta ska packas upp med zip, vad är zip?
    Hur gör jag?

• snart fru magnusson

zip.fil är en fil som innehåller fler dokument. Den används för att filen ska ta mindre plats.

Prova med högerklicka på zip-filen, välj Extract all, ta next, förslag på var filen kommer att öppnas, välj finish och nu bör du se vilka dokument som finns i zip-filen. Spara ner de filerna där du vill ha dem.

• Blomsterbrud

Tack så mycket det funkade...

• Canta

kan man få prova det nån stans typ 30 daga dvs publisher vill me ha:)
    Någon som vet var man hittar det

• Godisråttan

Kolla på menyer på publisher

• Miss Blue

Åkej, tack!

Godisråttan skrev 2008-02-01 15:16:06 följande:
    Kolla på menyer på publisher
Svar på tråden Behöver hjälp med festprogrammet!!