• Miss Blue

Behöver hjälp med festprogrammet!!

Har påbörjat vårt festprogram, gör det i word med spalter. Men hur sjutton ska man få sidorna att stämma så man kan kopiera på båda sidorna?? Det blir ett jättepyssel....!!
    Nu har jag bara gjort sidorna i den följd jag vill ha dem men de ligger fel för utskrift (om ni förstår?).
    Någon som kan hjälpa mig???
    Finns det någon mall så man kan klistra in vårt i eller nåt????
    Hjälp!

• Svar på tråden Behöver hjälp med festprogrammet!!
  • Waersta

Lättast är väl att skriva ut varannan och sen stoppa tillbaka pappren i skrivaren men med andra sidan upp?

• SanSa

Hej på dej!
    Om du har publischer så går det lättare. Det programmet rättar till sidorna av sig självt. Hur man gör i word vet jag faktiskt inte men det är nog krångligare..
    Lycka till!!

• Miss Blue

Kan man föra över vårt word till publisher???
    Eller måste man börja om från början??
    Tips på hur man ska lägga upp det i publisher!!!!!

• Nessan

Jag gjorde en minimall av festprogrammet först och numrerade det. Då man sedan tog isär sidorna gick det lätt att se vilka som skulle vara på fram- och baksidan, om du förstår hur jag menar.

• Miss Blue

Det färdiga programmet gjorde du det i word eller publisher?

• Godisråttan

Innan du skriver ut kan du välja 2 sided printing

• Waersta

om man har en sån skrivare ja..

• Nessan

Jag gjorde det först i word, men vi hade en hel del bilder som jag ville flytta runt och placera exakt där jag ville ha dem, så jag upptäckte att det faktiskt var lättast (iaf för mig) att göra programmet i powerpoint istället!

• Mickes tös

Hej jag satt länge och pysslade med spalter i word när jag gjorde våra inbjudningar, och problemet med spalter är ju att högerspalten är beroende av vänster spalten. Ett tips för att slippa detta dilemma, tror att det då också kan bli lättare att flytta om eftersom inget annat kommer att flytta på sig, är att välja tre rutor som tabell istället. då får du två spalter och ett mellanrum i mitten som du då givetvis får fixa till bredden på. det kan vara lite pilligt i början, men fördelen är då att texterna blir oberoende av varandra vilket gör att du kan flytta runt dem hur du vill, hoppas du förstår vad jag menar och att jag förstod din fråga

• Miss Blue

Lite otippat med Powerpoint som jag tycker är helt kasst....
    Finns det färdiga mallar eller gjorde du helt från scratch??

Nessan skrev 2008-01-30 08:55:11 följande:
    Jag gjorde det först i word, men vi hade en hel del bilder som jag ville flytta runt och placera exakt där jag ville ha dem, så jag upptäckte att det faktiskt var lättast (iaf för mig) att göra programmet i powerpoint istället!
Svar på tråden Behöver hjälp med festprogrammet!!