• hkkkhn

Hjälp med förlovning

Jag och min pojkvän planerar att förlova oss i februari. Just 22-23 är viktiga datum för oss och vi har bestämt att förlova oss på någon av dessa dagar (i feb alltså). Vi har bjudit in våra familjer på middag den 22a och har tänkt att förlova oss med dom närvarande. Men HUR vi ska göra det har vi inte kommit fram till ännu. Det känns lite fånigt att ta fram ringarna och byta dem bara, vi vill göra nåt speciellt eller annorlunda, under eller efter middagen den 22a (troligtvis).
    Tacksam för svar!!!!!

• Svar på tråden Hjälp med förlovning
  • Thailand 08

Varför inte en champagne frukost i sängen på morgonen?
    släkten ser nog era blänkande ringar när dom dyker upp på middagen

• hkkkhn

Ja det var ett bra förslag, jag skulle nästan vilja förlova mig i badkaret haha :) Fast... han jobbar natt och kommer hem för att sova, och jag åker iväg till mitt jobb.. :( Isåfall får det bli champagneeftermiddag :p

• Thailand 08

Eller nåt romantisk under efterrätten...

• matildaochniklas

du får väl överraska honom i badkaret när han kommer hem :P han blir nog glad fast han kommer hem för att sova

• hkkkhn

hehe jaa.. men det är så svårt att tänka ut något romantiskt.. Fast.. Det vore ju roligt att överaska honom, typ när han sovit klart, och jag kommit hem från jobbet, så typ smyger jag ner i badkaret med lite god dricka, rosor och tända ljus :) De vore ju jättemysigt :D

• Thailand 08

Direkt efter jobbet lär nu inte den stackar kunna somna om ni badat och förlovat er...;)

• hkkkhn

Heheheh nää hur förlovade ni er??

• hkkkhn

.. Det roliga är ju att han fyller år 22/2 :) Och jag dagen efter, därför vore de häftigt att förlova sig kl 24.00 också :)

• matildaochniklas

Att överraska honom när du kommer hem från jobbet är väl en bra idé om du känner dig pigg och fräcsh då!

• hkkkhn

Ja jo, det måste man ju kanske vara också, om inte annat blir man kanske det när man sjunker ner i badet :) men som sagt, natten mellan 22-23 vore perfekt!

• Thailand 08

Längst upp på en takrestaurang på hotell Banyan tree i Bangkok.Det var så högt att bilarna såg ut som leksaksbilar när man tittade ner

• No1Hitman

Jag var 17år när jag frågade min dam om förlovning 1998,
    över en korv med bröd.

GÖR INTE SOM JAG, MAN FÅR LEVA MED DET RESTEN AV SITT LIV

• Thailand 08

No 1 Hitman: min son förlovade sej i bilen!! på väg hem från guldaffären...

• soda30

Över en "enkel" skål kanske, under middagen. När ingen anar alls vad ni tänkt? Kling i glaset, o så på så vis få allas uppmärksamhet. Och helt enkelt förklara vad som händer, frieri, förlovning el vad ni nu tänkt.....
    Vi gifter oss exakt en vecka efter den 22 a.....

• hkkkhn

Tack för alla tips och ideér :) Jag ska försöka att inte förlova mig på vägen hem från guldaffären :p hehe :)

Svar på tråden Hjälp med förlovning