Priser på alkohol i Tyskland
Hej!
Ska väl ta oss ner till Tysland framöver och inhandla alkoholen, har aldrig varit där förut så därför undrar jag lite o priser, är det någon som varit där "nyligen" och vet ungefärliga priser på öl,vin,cider osv.?
Hej!
Ska väl ta oss ner till Tysland framöver och inhandla alkoholen, har aldrig varit där förut så därför undrar jag lite o priser, är det någon som varit där "nyligen" och vet ungefärliga priser på öl,vin,cider osv.?
Kanske inte mycket till hjälp, men det beror helt o hållet på var ni handlar i Tyskland. Vi var över i sommras och handlade lite och ja man får grymt mycket för pengarna. Handlar du på border shop så ska du göra det mitt i veckan kanske 1 vecka innan löning. Annars så kan ni stå i kö läääääääääääänge...
Kolla in www.bordershop.dk eller, om ni är villiga att åka liiiite längre in i tyskland, calle.dk
Jag tycker att calle är överlägset bordershopen både i sortiment och pris. På deras hemsida kan man se vad alla varorna kostar, både i euro och danska kronor.
Okey, tack för tipsen
Men måste ställa en kanske dum fråga: vad är border shop?
Ohh en fråga till vet någon hur mycket euron är värd nu?
Spritaffär.
Vi var i den danska den som ligger precis när man kommit över bron. Inget jätte roligt sortiment men hyffsat billigt.
Sen kostar det inte lika mycket dit som till Tyskland.
Tack för det Anettan73, ska kanske kolla upp det alternativet oxå
9,49
Tack Waersta
Om ni skall handla så anmäl er till Scandlines nyhetsbrev så att ni vet vad det handlar om.
www.scandlines.se ellerwww.shoppingklubben.dk
då får man en tidning ett antal gånger per år där det finns erbjudande för kortare och längre tid.Det är både boende, sprit, godis och parfymer.