• evalina

förlovning

Hej! Jag och min sambo har pratat om förlovning, tittat på ringar å så.. Jag funderar mycket på vad man ska skriva i ringarna. Jag tycker det hade varit roligt med något annat än datum och namn.. Något som är speciellt för oss. Vi träffades i Bulgarien.. Så jag funderar på om man ska skriva något på bulgariska i ringarna. Ex "för alltid" med det bulgariska språket. Skulle det gå rent praktiskt med gravyren när de har ett annat alfabet med andra tecken än vi? Jag vet inte hur det fungerar.. Vad tycker ni? Tips på vad man kan skriva? Tack! : )

• Svar på tråden förlovning
  • ingenjörsbruden

Svårt! Kan man vara säker på att det verkligen står det man vill(så man inte bli lurad).

Funderar själv på vad som ska graveras..... namn o datum är ju vanligt, såg i en annan tråd där de hade ett hjärta mellan namnet o datumet.....
    Funderar på att gravera in "vår" skål -Oss(bytas mot namnet), kärleken o framtiden...men det kan ju bli alldeles för långt!!!

Varför inte: Min älskade (på bulgariska) namn o datum

Lycka till!!

• evalina

Nej det är jag med lite orolig för.. Vet inte om de kan göra heller när de har andra tecken än vi. Får väl fråga helt enkelt. Ja jag tycker att namn & datum är lite tråkigt. Hade varit skoj med något annorlunga, personligt. Men det är inte säker att det blir för långt.. beror ju på hur långa namn ni har. Jag frågade när vi var och tittade på ringar och då sa hon att man kunde få plats med ganska så mycket om man tar bort datum åså då kanske. Det tåls att fundera på detta! tack för ditt inlägg iaf! : ) Lycka till själv!

Svar på tråden förlovning